تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر اواپراتور یخچال + علائم خرابی

تعمیر اواپراتور یخچال

آیا اواپراتور یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر اواپراتور یخچال چقدر است؟ تعویض اواپراتور یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات اواپراتور یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا یخ زدن اواپراتور یخچال چیست؟ عیب یابی اواپراتور یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر اواپراتور یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی اواپراتور یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ اواپراتور یخچال چیست؟ انواع اواپراتور یخچال کدام است؟ طرز کار اواپراتور یخچال چگونه است؟ قیمت اواپراتور یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده اواپراتور یخچال چیست؟ وظایف اواپراتور یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول اواپراتور یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

اواپراتور یخچال فریزر چیست؟

اواپراتور یا تبخیر کننده یخچال فریزر در حقیقت یک مبدل حرارتی می باشد که به انتقال گرما از مواد غذایی و خنک نمودن آنها کمک می نماید.

اواپراتور یخچال فریزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اواپراتورها اغلب از چندین لوله مسی یا آلومینیومی در کنار فن، سنسور، کندانسور تشکیل شده اند. معمولا بخشی از فرآیند تعمیر اواپراتور یخچال فریزرها به رفع نقص همین قطعات ارتباط پیدا می کند.

انواع اواپراتور یخچال فریزر کدام است؟

  1. اواپراتور لوله ای : این قطعه از جنس فولاد یا مس می باشد و از آن بیشتر در سردخانه‌ های صنعتی برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می شود.
  2. اواپراتور پره‌دار : این مدل را نیز می‌توان در ردیف اواپراتور لوله‌ای قرار داد. دلیل نامگذاری این قطعه استفاده از پره‌هایی برای جذب بهتر حرارت لوله هاست.
  3. اواپراتور صفحه ای : از این مدل اواپراتور با توجه به قابلیت شکل پذیری بالا بیشتر در یخچال فریزر‌های خانگی استفاده می‌شود و محل قرار گرفتن آن در دیواره یخچال فریزر می باشد.

طرز کار اواپراتور یخچال فریزر چگونه است؟

این قطعه متشکل از لوله‌های مارپیچی است که سطوح انتقال حرارت می باشند. داخل این لوله‌ها مایع مبرد یا گاز جریان دارد که باعث ایجاد سرما می‌شود. گاز مبرد بعد از عبور از این لوله‌های مارپیچی، وارد اواپراتور شده و در آنجا از حالت مایع به حالت بخار تبدیل می‌شود. با این عمل مقدار زیادی حرارت از محیط اطراف جذب می‌ گردد. این فرایند باعث کاهش دمای یخچال فریزر می‌شود و در نهایت این گاز از طریق لوله مکش به کمپرسور باز می‌گردد.

تعمیر اواپراتور یخچال در تهران

وظایف اواپراتور یخچال فریزر چیست و چکاری انجام می دهد؟

وظیفه اواپراتور یا تبخیر کننده در یخچال فریزر، سرما سازی می باشد.

مشکلات متداول و ایرادات رایج اواپراتور یخچال فریزر کدام ها هستند؟

فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال فریزر و نشتی آب از دستگاه به دلیل عدم سرماسازی از مهم ترین ایرادات اواپراتور یخچال فریزر ها به شمار می روند.

علائم خرابی اواپراتور یخچال فریزر چیست؟

 در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن اواپراتور دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر اواپراتور یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

  1. نشتی آب از یخچال ( عدم سرما سازی مناسب توسط این قطعه موجب افزایش گرما داخل دستگاه و آب شدن برفک و یخ موجود در یخچال فریزر و نشت آب از آن خواهد شد )
  2. خالی شدن گاز یخچال ( با توجه به این که گاز یخچال فریزر داخل لوله های این قطعه اقدام به گردش می کند هرگونه بروز سوراخ در این قطعه موجب نشت گاز از آن بخش خواهد شد )
  3. کار نکردن و یخ نزدن فریزر ( عدم تولید سرما به میزان کافی برای انجماد مواد غذایی موجود در بخش فریزر دستگاه از بارزترین نشانه های خرابی این قطعه به شمار می رود )
  4. روشن بودن یخچال اما کار نکردن ( اگر برق داخل دستگاه وجود داشته باشد اما موتور نتواند سرما لازم برای تازه نگه داشتن مواد غذایی را تامین کند این مشکل را می توان ناشی از اختلال در قطعه اواپراتور یخچال فریزر قلمداد کرد )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود اواپراتور ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

عیب یابی اواپراتور یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

اگر مشکل عدم سرماسازی مناسب یخچال ارتباطی با عدم فعالیت موتور و نشتی گاز از یکی از اتصالات دستگاه نداشته باشد احتمال بروز ایراد در این قطعه چندان دور از تصور نیست. لذا توصیه می شود اقدام به تست اواپراتور یخچال فریزر خود نمایید.

تعمیر اواپراتور یخچال در تهران

نحوه تست اواپراتور یخچال فریزر چگونه است؟

با استفاده از کف حاصل از ترکیب آب و صابون اقدام به نشت یابی مسیر لوله های اواپراتور نمایید. سایر روش های تست این قطعه نیاز به دانش فنی و تجربه دارد.

علت های خراب شدن یا یخ زدن اواپراتور یخچال فریزر چیست؟

  1. نشتی گاز مبرد
  2. کثیفی لوله های کندانسور
  3. اختلال در ترموستات یخچال
  4. خرابی لاستیک درب یخچال فریزر
  5. تنظیم نامناسب دمای یخچال فریزر
  6. وجود اختلال در هیتر دیفراست و تایمر
  7. خرابی و باز بودن بیش از حد درب یخچال
  8. اختلال یا مشکل در قعطات و سیستم دیفراست

بهترین اواپراتور یخچال ساخت کدام کشور یا برند است؟

بهتر است در صورت پیدا کردن محل نشت گاز اقدام به رفع آن و شارژ گاز یخچال نمایید. اما اگر پیدا کردن محل نشت مقدور نیست بهتر است از اواپراتور ساخت شده توسط شرکت سازنده یخچال فریزر خود استفاده نمایید تا از کیفیت قطعه خریداری شده و عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید.

آیا اواپراتور یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

بله در اغلب موارد تعمیرکاران برای کاهش هزینه های تعمیرات اقدام به نشت یابی و رفع آن می نمایند و تنها در صورتی که امکان پیدا کردن محل نشت وجود نداشته باشد پیشنهاد می شود که اقدام به تعویض اواپراتور یخچال فریزر خود نمایید.

قیمت اواپراتور یخچال فریزر چقدر است؟

کیفیت و برند اواپراتورهای تولید شده در کارخانه های مختلف تاثیر مستقیمی بروی قیمت این قطعه در بازار دارد. بنابراین امکان بیان یک قیمت مشخص برای این قطعه در این مقاله وجود ندارد.

تعمیر اواپراتور یخچال در تهران

هزینه تعمیر اواپراتور یخچال فریزر چقدر است؟

اگر بتوان مشکل اواپراتور را با تعمیرات حل کرد تعرفه تعمیر این قطعه تنها شامل اجرت سرویسکار می باشد. اما اگر مشکل قطعه با تعمیرات حل نشود باید اقدام به تعویض اواپراتور یخچال فریزر نمود که این شامل هزینه قطعه به همراه اجرت تعمیرکار خواهد شد. شما عزیزان جهت اطلاع دقیق از تعرفه تعمیر اواپراتور یخچال فریزر خود می توانید با پشتیبانی دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) با شماره تماس 2900 8886 021 ارتباط برقرار نمایید.

تعویض اواپراتور یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

معمولا اگر اواپراتور قابل تعمیر باشد، تعمیرات آن کم هزینه تر خواهد بود و توصیه نیز می شود اما در صورتی که هیچ چاره ای جز تعویض اواپراتور یخچال فریزر وجود نداشته باشد، باید اقدام به تعویض آن نمود.

آیا تعمیرات اواپراتور یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله تعمیرات صفر تا صد این قطعه در محل شما و بدون نیاز به انتقال یخچال فریزر به تعمیرگاه صورت می پذیرد.

تعمیر اواپراتور یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

معمولا تعمیرات و تعویض این قطعه به نیم تا دو ساعت زمان نیاز دارد.

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.