تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر ترمودیسک یخچال + نحوه تست و شیوه تعمیر یا تعویض

تعمیر ترمودیسک یخچال

آیا ترمودیسک یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر ترمودیسک یخچال چقدر است؟ تعویض ترمودیسک یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات ترمودیسک یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن ترمودیسک یخچال چیست؟ عیب یابی ترمودیسک یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر ترمودیسک یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی ترمودیسک یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ ترمودیسک یخچال چیست؟ انواع ترمودیسک یخچال کدام است؟ طرز کار ترمودیسک یخچال چگونه است؟ قیمت ترمودیسک یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده ترمودیسک یخچال چیست؟ وظایف ترمودیسک یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول ترمودیسک یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

ترمودیسک یخچال فریزر چیست؟

ترمودیسک یخچال یک قطعه کوچک و کاربردی می باشد که در بین دو قطعه ترموستات و المنت برفک زدا قرار می گیرد.

انواع ترمودیسک یخچال فریزر کدام است؟

ترمودیسک ها به تعداد برندها و یا حتی مدل های مختلف یخچال فریزرها تولید شده توسط آنها متنوع می باشند و حتما به هنگام نیاز به تعویض آنها نیاز است که ترمودیسک مشابه با نمونه اصلی خریداری شود. شایان ذکر است تعمیر ترمودیسک یخچال فریزرها در انواع برندها و مدل ها در دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) با بالاترین سطح از کیفیت خدمات صورت می پذیرد.

طرز کار ترمودیسک یخچال فریزر چگونه است؟

عملکرد این قطعه در یخچال فریزر دقیقا بر خلاف عملکرد ترموستات ها در این دستگاه می باشد. از ترمودیسک جهت قطع و وصل برق المنت با توجه به دمای اواپراتور استفاده می‌شود. ترمودیسک ها معمولا در رنج دمایی 5 تا 15 درجه سانتی گراد کارایی دارند.

وظایف ترمودیسک یخچال فریزر چیست و چه کاری انجام می دهد؟

وظیفه ترمودیسک راه اندازی سیستم برفک زدایی یا دیفراست می باشد در حقیقت در راستای تحقق این هدف ترمودیسک در دمای معینی برق را وصل و در دمای دیگر برق را قطع می‌کند.

مشکلات متداول و ایرادات رایج ترمودیسک یخچال فریزرها کدام ها هستند؟

مشاهده یخ و برفک در داخل دستگاه و یا عدم سرد نمودن از رایج ترین مشکلات آسیب دیدن ترمودیسک یخچال فریزرها به شمار می روند.

علائم خرابی ترمودیسک یخچال فریزر چیست؟

در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن ترمودیسک دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر ترمودیسک یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

  1. برفک زدن یخچال بدون برفک
  2. داغ شدن موتور یخچال
  3. سرمای زیاد یخچال
  4. یخ زدن داخل یخچال
  5. یخ زدن لوله پشت یخچال

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود ترمودیسک ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

عیب یابی ترمودیسک یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

معمولا مشاهده نشانه های که در بخش های قبلی به آنها اشاره داشتیم در داخل دستگاه ناشی از خرابی ترمودیسک می باشند اما با این وجود جهت اطمینان از خرابی این قطعه توصیه می شود اقدام به تست فنی این قطعه نمایید که ما در بخش بعدی توضیحات لازم در ارتباط با آن را خدمت شما ارائه خواهیم نمود.

نحوه تست ترمودیسک یخچال فریزر چگونه است؟

ابتدا ترمودیسک را در دمای منفی پنج درجه سانتیگراد قرار دهید سپس اهم متر را روی حالت اهم و لیزر قرار دهید اگر بیزر بوق زد یعنی ترمودیسک سالم است در غیر این صورت باید اقدام به تعویض ترمودیسک نمایید.

علت های خراب شدن یا سوختن ترمودیسک یخچال فریزر چیست؟

مشکلات مرتبط با سیم کشی و اتصالات، خرابی هیتر المنت، قرار دادن یخچال در جای نامناسب، عدم استفاده از محافظ و نوسانات شدید برق، کار نکردن تایمر و برفک زدن دستگاه، انتخاب دما نامناسب و یا بهم خوردن تنظیمات دمایی و … از مهم ترین دلایل خرابی ترمودیسک یخچال فریزر ها به شمار می روند.

بهترین ترمودیسک یخچال فریزر ساخت کدام کشور یا برند است؟

بهترین ترمودیسک یخچال فریزر، ترمودیسکی مشابه با ترمودیسک آسیب دیده ساخت همان کارخانه سازنده یخچال فریزر می باشد و در تنها در صورت موجود نبودن آن در بازار است که تعمیرکار استفاده از قطعه مشابه دیگری را به شما پیشنهاد خواهد نمود.

آیا ترمودیسک یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

ترمودیسک یک قطعه ایزوله و مکانیکی است که غیر قابل تعمیر است و در صورت خرابی حتما باید آن را تعویض نمایید.

قیمت ترمودیسک یخچال فریزر چقدر است؟

قیمت ترمودیسک یخچال فریزرهای مختلف با هم بسیار متفاوت می باشد و توصیه می شود قیمت ترمودیسک صرفا تنها دغدغه شما برای برطرف کردن این مشکل نباشد زیرا ممکن است نمونه های تقلبی این قطعه قیمت به مراتب کمتری از نمونه های مشابه اصلی آن داشته باشند اما مسلما نمونه های تقلبی کیفیت و کارایی نمونه های اصلی را نخواهند داشت.

هزینه تعمیر ترمودیسک یخچال فریزر چقدر است؟

با توجه به این که قیمت ترمودیسک نقش پر اهمیتی در تعیین تعرفه دقیق تعویض ترمودیسک یخچال فریزر دارد. شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) به شماره تماس 2900 8886 021 با اعلام برند و مدل دستگاه خود از هزینه دقیق تعمیر نرمودیسک یخچال فریزر خود در این مرکز آگاهی کسب نمایید.

تعویض ترمودیسک یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

مسلما با توجه به هزینه ناچیز ترمودیسک یخچال در مقایسه با خرید یک یخچال فریزر جدید، تعویض ترمودیسک دستگاه پیشنهاد می شود.

آیا تعمیرات ترمودیسک یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله کلیه فرآیند تعمیر ترمودیسک یخچال فریزر در منزل و بدون نیاز به انتقال دستگاه به تعمیرگاه صورت می پذیرد.

تعمیر ترمودیسک یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

با توجه به این که تعمیرات ترمودیسک یخچال فریزر نیازمند انتقال ترمودیسک به تعمیرگاه برای تعمیرات تخصصی نیست. این قطعه در کمتر از یک ساعت مورد سرویس و یا تعویض قرار می گیرد.

نحوه تعویض ترمودیسک یخچال فریزر چگونه است؟

  1. یخچال را از پریز برق بکشید
  2. روکش اواپراتور یخچال را جدا نمایید
  3. سیم و اتصالات ترمودیسک را جدا نمایید
  4. ترمودیسک جدید جایگزین قطعه معیوب نمایید
  5. روکش اواپراتور را سر جای خود قرار بدهید

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.