مقالات تعمیراتی

تعمیر موتور سوخته یخچال

تعمیر موتور سوخته یخچال فریزر

آیا تعمیر موتور سوخته یخچال امکان پذیر است؟ موتور یا کمپرسور بدون تردید، اصلی ترین بخش یک یخچال فریزر به شمار می رود. این قطعه با تبدیل و فشرده سازی گاز مبرد، فرآیند سرما سازی و سرمایش یخچال را فراهم می سازد. در صورت بروز ایراد در کمپرسور یا موتور دستگاه، فرآیند سرما سازی و تولید هوای خنک، مختل می شود. بدون اغراق، سوختن موتور یخچال از اتفاقات ناگوار و ناخوشایند برای مصرف کننده به شمار می رود. زیرا سوختن کمپرسور یخچال، در خرابی و از کار افتادن سایر قطعات دستگاه نیز تاثیرگذار است و در نتیجه این امر، دمای کابین داخلی یخچال افزایش پیدا کرده و خرابی و فاسد شدن مواد غذایی را به دنبال دارد.

 

به طور کلی، کمپرسورهای یخچال از طول عمر بالایی برخوردار می باشند. در صورت نگهداری صحیح، عمر مفید موتور یخچال در حدود 10 سال برآورد شده است. ضربه خوردن و آسیب دیدن کمپرسور به هنگام جابجایی، نوسان شدید جریان برق در هنگام کارکرد و … از مهم ترین مواردی هستند که موجب سوختن کمپرسور یخچال فریزر می شوند.

 

آیا تعمیر موتور سوخته یخچال امکان پذیر است؟

در اغلب موارد که تشخیص سرویسکار پس از عیب یابی یخچال فریزر، تعویض موتور سوخته یخچال است. خانواده ها به دلیل هزینه ای بالا تعویض کمپرسور معمولا در انجام این تعمیرات تردید می نمایند و تلاش دارند که اگر امکانپذیر هست با تعمیر کمپرسور سوخته مشکل را رفع نمایند. اما توجه به این نکته داشته باشید که تعمیر موتور سوخته یخچال فریزر به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و شما باید موتور را با یک نمونه مشابه اصلی تعویض نمایید.

 

همچنین پیشنهاد می شود سعی نمایید به جای سپردن تعمیر موتور یخچال به تعمیرکاران متفرقه با یک مرکز تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید که تضمین های لازم در ارتباط با اصالت موتور تعویض شده را بتواند خدمت شما ارائه نمایید. زیرا بارها مشاهده شده سرویسکاران متفرقه با تعویض موتور سوخته یخچال با یک کمپرسور یخچال قدیمی که چرخه عمر خود را سپری کرده هزینه تعویض موتور یخچال نو را از شما دریافت می نمایند و پس از مدتی ( یک تا دو سال ) به هیچ عنوان پاسخگوی خرابی مجدد موتور یخچال فریزر نمی باشند و شما مجبور می شوید مجددا اقدام به تعویض موتور یخچال نمایید.

 

تعمیر موتور سوخته یا تعویض آن؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبلی در ارتباط با عدم امکان تعمیر موتور یخچال خدمت شما ارائه کردیم تقریبا می توان اذعان داشت که ما قبلا پاسخ این سوال را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم و در صورت سوختن موتور یخچال شما ناچار به تعویض آن هستید. اما اگر سوال شما این است که بهتر نیست کلا به جای تعویض موتور یخچال یک یخچال جدید بخریم. باید خدمت شما سروران گرامی عرض نماییم پیشنهاد می شود با توجه به افزایش قیمت سرسام آور یخچال فریزرها و عدم امکان تعویض کامل دستگاه با یک یخچال فریزر جدیدتر ابتدا اقدام به تعویض موتور نمایید سپس در صورتی که تمایل داشتید یخچال را عوض نمایید، اقدام به فروش یخچال قدیمی نمایید زیرا در این حالت فروش یخچال قدیمی راحت تر و با قیمت بیشتر امکانپذیر است و شما می توانید با تجمیع پول فروش یخچال قدیمی تان با پس اندازهایتان اقدام به خرید یخچال بهتری نمایید.