تعمیرات قطعات لباسشویی

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی به همراه روش تست و تعویض

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی

آیا میکروسوئیچ لباسشویی قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی چقدر است؟ تعویض میکروسوئیچ لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات میکروسوئیچ لباسشویی در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن میکروسوئیچ لباسشویی چیست؟ عیب یابی میکروسوئیچ لباسشویی چگونه انجام می شود؟ تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی میکروسوئیچ لباسشویی از عهده هر تعمیرکار ماشین لباسشویی بر می آید؟ میکروسوئیچ لباسشویی چیست؟ انواع میکروسوئیچ لباسشویی کدام است؟ طرز کار میکروسوئیچ لباسشویی چگونه است؟ قیمت میکروسوئیچ لباسشویی چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده میکروسوئیچ لباسشویی چیست؟ وظایف میکروسوئیچ لباسشویی چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول میکروسوئیچ لباسشویی کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در ماشین لباسشویی تان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

میکروسوئیچ قطعه ای است در پشت درب دستگاه و در مجاورت لاستیک دور درب که پس از چفت شدن زبانه قفل به ضامن آن فشار کوچکی وارد می شود و آن به صورت فعال در مدار قرار می گیرد. از این طریق امکان شروع به فعالیت دستگاه نیز فراهم می شود.

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

میکروسوئیچ لباسشویی ها معمولا از یک بدنه فلزی و یا پلاستیک فشرده شده، تعدادی سیم و اتصالات، فنر و سوکت تشکیل شده است.

 

انواع میکروسوئیچ ماشین لباسشویی کدام است؟

میکروسوئیچ ها اغلب به دو مدل پیستونی ( فعالیت این مدل از میکروسوئیچ ها با فشردن یا کشیدن پیستون آن آغاز می شود ) و اهرمی ( فعالیت این نوع از میکروسوئیچ ها با چرخاندن اهرم به بالا یا پایین، چپ یا راست آغاز می شود ) تقسیم بندی می شوند. تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی در انواع طرح ها و مدل های مختلف در دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی ) با مناسب ترین قیمت و در سریعترین زمان ممکن صورت می پذیرد.

 

طرز کار میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چگونه است؟

هنگامی که درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته می شود، زبانه قفل درب به ضامن میکروسوئیچ فشار کوچکی وارد می آورد که به در مدار قرار گرفتن این قطعه کمک می کند. در این حالت شما می توانید اقدام به روشن کردن لباسشویی نمایید. این فرآیند به صورت بالعکس پس از اتمام فرآیند شستشو به منظور باز شدن درب نیز اتفاق می افتد.

 

وظایف میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست و چکاری انجام می دهد؟

میکروسوئیچ از روشن شدن ماشین لباسشویی پیش از اطمینان از کامل بسته شدن درب آن ممانعت به عمل می آورد.

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی در تهران

مشکلات متداول و ایرادات رایج میکروسوئیچ ماشین لباسشویی کدام ها هستند؟

عدم فعالیت ماشین لباسشویی به دلیل تشخیص نادرست بسته نشدن درب دستگاه از مهم ترین ایرادات میکروسوئیچ ماشین لباسشویی ها به شمار می آید.

 

علائم خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

 در ادامه قصد داریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن میکروسوئیچ دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. قفل شدن لباسشویی ( باز نشدن درب و عدم فعالیت شستشو می تواند یکی از نشانه های خرابی این قطعه قلمداد شود )
  2. ارور دادن لباسشویی ( معمولا بروز ایراد در این قطعه با نمایش یک کد خطا خاص تعریف شده بروی نمایشگر به اطلاع شما خواهد رسید )
  3. روشن نشدن لباسشویی ( تا زمانی که میکروسوئیچ فرمان بسته شدن درب را به تایمر یا برد الکترونیکی ارسال نکند امکان شستشو توسط دستگاه وجود ندارد )
  4. متوقف نشدن لباسشویی ( ممکن است آسیب دیدن میکروسوئیچ منجر به عدم توقف فعالیت شستشو لباس ها در دستگاه شود )
  5. تخلیه نشدن آب لباسشویی ( اگر میکروسوئیچ در حین فرآیند شستشو آسیب پیدا کند فعالیت شستشو متوقف شده و آب داخل دستگاه خارج نخواهد شد )
  6. نچرخیدن دیگ لباسشویی ( اگر پیغام بسته شدن درب به برد الکترونیکی مخابره نشود، فعالیت شستشو لباس ها و چرخش دیگ نیز به هیچ عنوان آغاز نخواهد شد )
  7. آبگیری نکردن لباسشویی ( آبگیری کردن توسط ماشین لباسشویی تنها زمانی آغاز خواهد شد که میکروسوئیچ خبر بسته شدن درب را به تایمر یا برد الکتریکی دستگاه ارسال کرده باشد )
  8. باز نشدن درب لباسشویی ( اگر باز نشدن درب ارتباطی با عدم اتمام برنامه شستشو نداشته باشد به احتمال زیاد به علت آسیب دیدن میکروسوئیچ درب اتفاق افتاده است )
  9. جلو نرفتن تایمر لباسشویی ( جلو نرفتن تایمر نیز می تواند ناشی از عدم مخابره پیغام بسته شدن درب توسط میکروسوئیچ به تایمر یا برد الکترونیکی باشد )
  10. بسته نشدن درب لباسشویی ( نمایش پیغام بسته نشدن درب شاید به دلیل بروز آسیب در میکروسوئیچ اتفاق بیافتد )
  11. خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ( اگر میکروسوئیچ در حین انجام فرآیند شستشو از مدار خارج شود این امکان وجود دارد که دستگاه برای جلوگیری از نشت آب و هرگونه آسیب احتمالی بعدی به صورت ناگهانی خاموش شود )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود میکروسوئیچ ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی ماشین لباسشویی برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب ماشین لباسشویی بهره بگیرید.

 

عیب یابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

پیش از اقدام به تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی نیاز به ایرادیابی این قطعه و اطمینان از خرابی آن می باشد. لذا اگر درب لباسشویی بسته شده باشد اما علامت قفل بروی صفحه نمایشگر نشان داده نشده باشد و همچنین با وجود انتخاب برنامه شستشو، ماشین لباسشویی اقدام به شستن لباس ها نکند، به احتمال بسیار زیاد مشکل از میکروسوئیچ دستگاه می باشد.

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی در تهران

نحوه تست میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چگونه است؟

روش اول : اگر میکروسوئیچ سالم باشد با بستن درب و روشن کردن لباسشویی باید یک علامت قفل بروی صفحه نمایش، نشان داده شود.

 

روش دوم : سیم‌های متصل به میکروسوئیچ را باز کرده و به یک لامپ سالم وصل کنید، اگر لامپ روشن شد میکروسوئیچ خراب شده است.

 

روش سوم : یک پیچ گوشتی را درون محرک میکروسوئیچ قرار دهید. در صورتی‌که دستگاه شروع به فعالیت کرد و پس از بسته شدن درب، دستگاه از کار افتاد یعنی میکروسوئیچ ایراد پیدا کرده است.

 

علت های خراب شدن یا سوختن میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

زیاد باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی، بازی کردن کودکان خردسال با دستگیره درب و ضربه خوردن درب دستگاه به هنگام جابجایی و اسباب کشی از مهم ترین دلایل خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی ها به حساب می آید.

 

بهترین میکروسوئیچ ماشین لباسشویی ساخت کدام کشور یا برند است؟

توصیه می شود به هنگام تعویض این قطعه در صورت وجود میکروسوئیچ اصلی ساخت کارخانه سازنده خود ماشین لباسشویی از آن استفاده نمایید. در غیر این صورت می توانید از یک نمونه مشابه اصلی که از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشد استفاده کنید.

 

آیا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

معمولا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را به دلیل مصرفی بودن به جای تعمیرات، تعویض می کنند تا اطمینان خاطر بیشتری به مدت زمان فعالیت آن وجود داشته باشد.

 

قیمت میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چقدر است؟

قیمت میکروسوئیچ لباسشویی با توجه به برند، مدل و کیفیت ساخت این قطعه متغیر می باشد. پیشنهاد می شود صرفا قیمت کمتر یک میکروسوئیچ ملاک ارزیابی شما عزیزان به جهت خرید این قطعه قرار نگیرد زیرا نمونه های مشابه بسیار بی کیفیتی از این قطعه ساخت کشور چین در بازار وجود دارد که خرید آنها هیچ ارزشی ندارد و شما را متحمل هزینه های بعدی خواهد کرد.

 

هزینه تعمیر میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چقدر است؟

تعرفه تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی در دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) شامل اجرت تعمیرکار و قیمت میکروسوئیچ می شود. که با وجود ثابت بودن اجرت وابسته به قیمت متغییر این کالا می باشد. لذا امکان بیان یک قیمت مشخص برای تعمیرات این قطعه وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد می شود جهت اطلاع ار تعرفه دقیق تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی با پشتیبانی این مرکز به شماره تماس 2900 8886 021 تماس حاصل نمایید.

تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی در تهران

تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

معمولا با توجه به قیمت مناسب این قطعه تعویض میکروسوئیچ توسط سرویسکار توصیه می شود. با این وجود بهتر است تعمیرات یا تعویض این قطعه را با اطمینان به دانش و تجربه سرویسکار بر عهده او بسپارید و  در این خصوص دخالتی در کار تعمیرکار نکنید.

 

آیا تعمیرات میکروسوئیچ ماشین لباسشویی در منزل انجام می شود؟

بله تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی با بالاترین سطح از کیفیت خدمات در منزل بدون نیاز به انتقال دستگاه به تعمیرگاه امکانپذیر است.

 

تعمیر میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چقدر زمان می برد؟

تعمیرات و تعویض این قطعه چندان زمان بر نیست و در حداقل زمان ممکن یعنی بین سی دقیقه تا یک ساعت صورت می پذیرد.

 

شیوه تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی چگونه است؟

  1. ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  2. سپس قاب بالای لباسشویی را بردارید تا بتوانید سیم‌های میکروسوئیچ را با دقت مشاهده نمایید.
  3. درب لباسشویی را باز کنید.
  4. میکروسوئیچ را باز نمایید و با دقت سیم‌های آن را چک کنید.
  5. میکروسوئیچ جدید را جایگزین قبلی کنید و سیم‌های آن را ببندید.
  6. قاب بالای لباسشویی را ببندید.

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و یخچال فریزر، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *