تعمیرات قطعات لباسشویی

تعمیر هیدروستات لباسشویی + روش تست و محل قرار گرفتن

تعمیر هیدروستات لباسشویی

آیا هیدروستات لباسشویی قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر هیدروستات لباسشویی چقدر است؟ تعویض هیدروستات لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات هیدروستات لباسشویی در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن هیدروستات لباسشویی چیست؟ عیب یابی هیدروستات لباسشویی چگونه انجام می شود؟ تعمیر هیدروستات لباسشویی چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی هیدروستات لباسشویی از عهده هر تعمیرکار ماشین لباسشویی بر می آید؟ هیدروستات لباسشویی چیست؟ انواع هیدروستات لباسشویی کدام است؟ طرز کار هیدروستات لباسشویی چگونه است؟ قیمت هیدروستات لباسشویی چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده هیدروستات لباسشویی چیست؟ وظایف هیدروستات لباسشویی چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول هیدروستات لباسشویی کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در ماشین لباسشویی تان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟

هیدرواستات ماشین لباسشویی قطعه ای است که به منظور کنترل سطح آب داخل دیگ لباسشویی در این دستگاه تعبیه شده است.

 

هیدروستات ماشین لباسشویی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هدروستات ها اغلب از یک بدنه پلاستیکی به همراه تعدادی اتصالات، شیلنگ، دیافراگم و … تشکیل شده اند.

 

انواع هیدروستات ماشین لباسشویی کدام است؟

هیدروستات لباسشویی ها اغلب به دو مدل سه فیش، شیش فیش و دیجیتالی تقسیم بندی می شوند. تعمیر هیدروستات لباسشویی در طرح ها و مدل های مختلف در دنیا سرویس زیر نظر تعمیرکاران مجرب صورت می پذیرد.

 

طرز کار هیدروستات ماشین لباسشویی چگونه است؟

هیدروستات لباسشویی ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻳﻚ ﺷﻴﻠﻨﮓ است که ﺑﻪ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺩﻳﮓ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲ باشد. ﺑﺎ ﺑﺎﻻ ﺁﻣﺪﻥ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺩﻳﮓ، ﻫﻮﺍﻯ ﺩﺍﺧﻞ این ﺷﻴﻠﻨﮓ ﻓﺸﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺸﺎﺭ ﺭﻭﻯ ﺩﻳﺎﻓﺮﺍﮔﻢ ﺩﺍﺧﻞ این قطعه، هیدروستات دستور ﻗﻄﻊ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻰ می دهد. به هنگام تخلیه آب لباسشویی این فرآیند دقیقا به صورت بالعکس اتفاق می افتد.

 

وظایف هیدروستات ماشین لباسشویی چیست و چکاری انجام می دهد؟

وظیفه کنترل میزان آب ورودی به دستگاه به هنگام آبگیری و کنترل خروج کامل آب پیش از انجام فرآیند خشک کن بر عهده این قطعه می باشد.

تعمیر هیدروستات لباسشویی در تهران

مشکلات متداول و ایرادات رایج هیدروستات ماشین لباسشویی کدام ها هستند؟

عدم آبگیری ماشین لباسشویی، بیش از حد آبگیری کردن لباسشویی و نشتی آب از زیر دستگاه و … از رایج ترین مشکلات هیدرواستات ماشین لباسشویی ها به حساب می آیند.

 

علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟

 در ادامه قصد داریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن هیدروستات دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر هیدروستات لباسشویی را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. قفل شدن لباسشویی ( ممکن است به دلیل تشخیص نادرست سطح آب، لباسشویی در مرحله آبگیری و یا تخلیه آب متوقف شود )
  2. نشت آب از لباسشویی ( بروز مشکل در اتصالات یا افزایش آب ورودی به دستگاه به دلیل خطای تشخیص سطح آب توسط هیدروستات منجر به نشت آب از دستگاه خواهد شد )
  3. متوقف نشدن لباسشویی ( این امکان وجود دارد که به علت عدم تخلیه آب موجود در دیگ که ناشی از اختلال در عملکرد هیدروستات می باشد لباسشویی متوقف نشود )
  4. آبگیری مداوم لباسشویی ( اگر سطح آب ورودی به دستگاه توسط هیدروستات به درستی تشخیص داده نشود، دستگاه مجبور است به آبگیری خود بی وقفه ادامه دهد )
  5. باز نشدن درب لباسشویی ( عدم تشخیص تخلیه آب حتی اگر منجر به پایان برنامه شستشو نشود به هنگام باز کردن درب شما را با اختلال مواجه خواهد کرد )
  6. جلو نرفتن تایمر لباسشویی ( اگر لباسشویی موفق به آبگیری نشود مسلما اقدام به ادامه فرآیند شستشو میسر نخواهد بود )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود هیدروستات ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی ماشین لباسشویی برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب ماشین لباسشویی بهره بگیرید.

 

عیب یابی هیدروستات ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

مشاهده یک یا چند مورد از نشانه های خرابی هیدروستات که در بخش قبل ما به آنها اشاره داشتیم احتمال آسیب دیدن این قطعه را تقویت می نماید با این وجود بدون تست هیدرواستات به هیچ عنوان نمی توان به صورت قطعی رای به خرابی این قطعه داد.

تعمیر هیدروستات لباسشویی در تهران

نحوه تست هیدروستات ماشین لباسشویی چگونه است؟

تست شیلنگ هیدروستات : به صورت چشمی مسیر لوله را از نظر انسداد وارسی نمایید و یا شیلنگ را از هیدروستات جدا کنید و داخل آب فرو ببرید و یک سر آن را با دست خود محکم بگیرید و از سر دیگر داخل آن فوت نمایید، چنانچه داخل آب حباب تشکیل شد، شیلنگ سوراخ شده است.

 

تست هیدروستات : مولتی‌متر را روی حالت بوق بزارید و یکی از پرآب‌های آن را به کنتاکت شماره یک و پرآب دیگر را به کنتاکت شماره دو وصل کنید. اگر سوئیچ کنترل سالم باشد، صدای بوق شنیده می‌شود. سپس یکی از پرآب‌ها را به پایه شماره یک و دیگری را به پایه شماره سه، وصل نمایید، چنانچه هیدروستات سالم باشد، صدای بوق شنیده نخواهد شد.

 

تست سوئیچ کنترل سطح آب : در شلنگ متصل به سوئیچ کنترل سطح آب فوت نمایید تا فشار هوا داخل آن زیاد گردد. بدین طریق دیافراگم حرکت کرده و اتصال کنتاکت یک به کنتاکت دو قطع می‌شود و کنتاکت یک به کنتاکت سه وصل می شود و صدایی از هیدروستات به گوش خواهد رسید. که نشانه سلامت آن است.

 

علت های خراب شدن یا سوختن هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟

از فرسوده‌ شدن اجزا تشکیل دهنده هیدروستات، نوسانات مربوط به ولتاژ برق، استفاده بیش از حد از مواد شوینده، خال زدن پلاتین های هیدروستات،  خراب شدن پیچ تنظیم آب هیدرستات و … می توان به عنوان مهم ترین دلایل ایراد پیدا کردن هیدروستات لباسشویی یاد کرد.

 

بهترین هیدروستات ماشین لباسشویی ساخت کدام کشور یا برند است؟

بهتر است در صورت نیاز به تعویض هیدروستات از نمونه مشابه اصلی آن که توسط کارخانه سازنده ماشین لباسشویی تولید شده استفاده نمایید و تنها در صورتی که این کالا در بازار وجود نداشت اقدام به خرید سایر قطعات مشابه نمایید.

 

آیا هیدروستات ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

بله در صورتی که شیلنگ آن یا یکی دیگر از اتصالات آن دچار آسیب شده باشد می توان با تعویض همان جز اقدام به تعمیر هیدروستات لباسشویی نمود. در غیر اینصورت باید اقدام به تعویض کامل این قطعه نمایید.

 

قیمت هیدروستات ماشین لباسشویی چقدر است؟

قیمت این قطعه در بازار با توجه به کیفیت و برند شرکت سازنده متغیر می باشد.

تعمیر هیدروستات لباسشویی در تهران

هزینه تعمیر هیدروستات ماشین لباسشویی چقدر است؟

شما عزیزان جهت اطلاع از تعرفه دقیق تعمیر هیدروستات لباسشویی خود می توانید با پشتیبانی دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) با شماره تماس 2900 8886 021 ارتباط برقرار نمایید.

 

تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

اگر امکان تعمیر هیدروستات وجود داشته باشد مسلما تعمیرات در مقایسه با تعویض آن به صرفه تر خواهد بود زیرا تعویض هیدرواستات شامل هزینه خرید قطعه نیز می شود که فرآیند تعمیرات از آن مستثنی می باشد.

 

آیا تعمیرات هیدروستات ماشین لباسشویی در منزل انجام می شود؟

بله تعمیر هیدروستات لباسشویی نیازی به انتقال دستگاه به تعمیرگاه ندارد و در همان محل شما صورت می پذیرد.

 

تعمیر هیدروستات ماشین لباسشویی چقدر زمان می برد؟

تعمیرات این قطعه حداکثر به یک ساعت زمان نیاز دارد و معمولا در کمتر از 30 دقیقه انجام می شود.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و یخچال فریزر، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *