آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت ارور دادن یخچال و شیوه رفع آن

علت ارور دادن یخچال

پیدا کردن دلیل و علت ارور دادن یخچال می تواند یکی از موثرترین راه ها برای برطرف کردن خطا ها، ایرادات و مشکلات یخچال فریزر و ساید بای ساید که از طریق ارور دادن یا نمایش کد خطا بروی نمایشگر دستگاه توسط سیستم تشخیص خودکار عیب یخچال فریزر شناسایی شده بشمار برود.

ارورها و کدهای خطا نمایش داده شده بروی هر دستگاه توسط کارخانه سازنده غالبا شخصی سازی شده است و مختص همان دستگاه می باشد به نحوی که شاید ارورهای نمایش داده شده بروی یک یخچال فریزر از برند X با کدخطای نمایش داده بروی یک یخچال فریزر دیگر که توسط همان برند x ساخته شده، متفاوت باشد. ما در سایت دنیا سرویس با انتشار ده ها مقاله تحلیلی تلاش داشته ایم تا ارورها و کدخطاهای یخچال فریزرهای سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، جنرال الکتریک، فریجیدر، کنوود، اسنوا، الکترواستیل و … را به صورت مجزا با جزئیات برای شما شرح دهیم.

با وجود متفاوت بودن مفهوم ارورهای نمایش داده شده بروی دستگاه اما معمولا ایرادات یخچال فریزرها از جمله ساید بای ساید ها یکسان است زیرا تمام دستگاه از یک سیستم یکپارچه برای تولید استفاده می نمایند و تنها تفاوت آنها در امکانات و کیفیت قطعات می باشد. ما در این مقاله نیز تلاش داریم تا به دلایل ارور دادن یخچال فریزرها و راه های برطرف کردن آنها بپردازیم با در ادامه این مقاله همراه باشید.

13 علت ارور دادن یخچال در یک نگاه :

ارور دادن یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند ناشی از قطع برق و بی ثباتی رایج در اینورتر، اشکال در دماسنج و سیستم دیفراست، کمبود آب یا اشکال در حسگر یخساز، خطای پانل کنترل و سیم کشی، اشکال در کارکرد لوله پرکن آب یخچال و توقف تولید یخ، خطای فن محفظه یخ، فن خنک کننده و فن کندانسور، اشکال در ارتباط دیسپلی و برد الکترونیکی، ایراد در سیستم استارت کمپرسور، تغییر ولتاژ ناشی از قفل روتور، یخ زدگی دمپر هوا، اشکال در ارتباط درب و برد الکترونیکی، اشکال در حسگر یا سنسور و عدم فعالیت کمپرسور باشد.

برق قطع شده و اینورتر دچار بی ثباتی شده است

اینورتر به معنای مبدلی برای کنترل سرعت چرخش موتور در یخچال است. در کمپرسورهای اینورتر میزان سرما با افزایش یا کاهش سرعت کمپرسور تنظیم می شود که توسط برد اصلی و برد اینورتر کنترل می شود. اگر به دلیل نوسانات برق شهری، خراب شدن دوشاخه و یا پریز برق در جریان ورودی به اینورتر بی ثباتی مشاهده شود، این مسئله می تواند علت ارور دادن یخچال قلمداد شود.

اینورتر ها دارای ویژگی هایی هستند که عملکرد کار یخچال را بهبود می بخشند. یکی از مزایای استفاده از اینورتر در یخچال، کاهش صدا و لرزش است. با تنظیم سرعت کمپرسور به طور خودکار، نیاز به تغییرات ناگهانی سرعت کمپرسور وجود ندارد که باعث لرزش و صدا در یخچال می شود. همچنین، با کاهش تعداد چرخش های موتور کمپرسور، سطح صدا نیز کاهش می یابد.

اینورتر ها همچنین از نظر مصرف انرژی نیز عملکرد بهتری نسبت به کمپرسور های معمولی دارند. با تغییر سرعت کمپرسور به طور مداوم و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز بر اساس نیاز واقعی، مصرف انرژی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این در نتیجه منجر به صرفه جویی در هزینه های برق و کاهش تاثیرات مخرب بر محیط زیست می شود.

اینورتر ها همچنین از نظر کنترل دما و رطوبت نیز عملکرد بهتری دارند. با تغییر سرعت کمپرسور به طور پیوسته، میزان سرما و رطوبت داخل یخچال به طور دقیق تر کنترل می شود، که منجر به حفظ تازگی و کیفیت بهتر مواد غذایی می شود.

به طور کلی، استفاده از اینورتر در یخچال ها علاوه بر افزایش کارایی و بهبود عملکرد، به کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست نیز کمک می کند. بنابراین، اگر در یخچال خود از اینورتر استفاده می کنید، می توانید از مزایای آن بهره ببرید.

دماسنج و یا سیستم دیفراست اشکال پیدا کرده است

سیستم دیفراست یخچال وظیفه یخ زدایی از اواپراتور برفک زده یخچال فریزر را برعهده دارد که تشخیص انجام وظیفه و شروع فعالیت آن توسط دماسنجی که توسط سنسور دستگاه انجام می پذیرد، امکانپذیر است. بنابراین مشکل در عملکرد صحیح این بخش می تواند مسبب ارور دادن یخچال فریزر شود.

شاید دلیل اصلی برای ارور دادن یخچال فریزر، عدم عملکرد صحیح سیستم دیفراست باشد. اگر سیستم دیفراست نتواند به درستی تشخیص دهد که یخچال برفک زده است و نیاز به یخ زدایی دارد، عملکرد یخچال فریزر ممکن است به خطر بیفتد. در این صورت، برف و یخ به طور ناگهانی در دستگاه تجمع می‌یابد و ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی مانند بسته شدن گره‌های سرمایشی، کاهش قدرت خنک کنندگی و حتی خرابی سیستم شود.

همچنین، در صورتی که دماسنج یا سنسور دستگاه صحیح کار نکنند و ارسال اطلاعات نادرستی به سیستم دیفراست داشته باشند، ممکن است سیستم به طور نادرست عمل کرده و یخچال را ارور دهد. به عنوان مثال، اگر دماسنج نمایشگر را نادرست تشخیص دهد و به سیستم اعلام کند که یخچال فریزر نیاز به یخ زدایی دارد، در حالی که در واقع این نیاز وجود نداشته باشد، سیستم ممکن است به طور نادرست فعال شود و یخچال را از کار بیاندازد.

بنابراین، برای جلوگیری از ارور دادن یخچال فریزر، لازم است تا سیستم دیفراست و دماسنج یا سنسور دستگاه به درستی عمل کنند و به درستی تشخیص دهند که یخچال برفک زده است و نیاز به یخ زدایی دارد. همچنین، نیاز است که اطلاعات صحیح به سیستم ارسال شود تا از فعال شدن نادرست سیستم جلوگیری شود. این موارد می‌توانند با تعمیر و نگهداری منظم دستگاه و سیستم دیفراست بهبود یابند.

فشار آب کم و یا حسگر یخساز ایراد پیدا کرده است

یک دلیل خطا دادن یخچال فریزر می تواند کمبود یا فشار کم آب ورودی به دستگاه و یا وجود اشکال در حسگر یخساز به عنوان قطعه تشخیص دهنده دما، رطوبت و رساننده پیام به برد الکترونیکی باشد. در این صورت بهتر است ابتدا مجراهای ورودی آب و سپس سنسور یخچال فریزر مورد بررسی قرار بگیرد.

علاوه بر این، خطاهای دیگر نیز ممکن است شامل برگشت آب به پمپ آب، خرابی کمپرسور، کمبود گاز مبرد، خرابی فن هواکش، خطا در سیستم تنظیم دما و خطاهای الکتریکی باشند. اگر یخچال فریزر شما خطا دهد، بهتر است ابتدا برق آن را قطع کنید و سپس به بررسی این عوامل بپردازید.

برای بررسی کمبود یا فشار کم آب ورودی، ابتدا مطمئن شوید که شیر آب ورودی به یخچال فریزر باز است و آب به درستی به دستگاه می رسد. سپس بررسی کنید که آیا فیلتر آب نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر فیلتر آب خاصیت تصفیه آب را از دست داده است، ممکن است باعث کاهش فشار آب ورودی شود. در این صورت، فیلتر آب را تعویض کنید.

در صورت وجود اشکال در سنسور یخساز، می توانید آن را با یک تستر برق چک کنید. ابتدا برق را از دستگاه قطع کنید و سپس با استفاده از تستر برق، مقاومت سنسور را اندازه بگیرید. اگر مقاومت صفر باشد یا بسیار بزرگتر از مقدار استاندارد باشد، سنسور خراب است و باید تعویض شود.

همچنین، بررسی کنید که آیا برد الکترونیکی دستگاه خراب است یا خیر. برای این کار، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کنید تا برد را بررسی و تعویض کند.

در نهایت، اگر هیچ یک از این عوامل مشکل را حل نکردند، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد و رفع کند.

پانل کنترل و یا سیم کشی آسیب دیده است

برد الکترونیکی در کنار کمپرسور از مهم ترین قطعات بکار رفته در یخچال فریزرها به شمار می آیند که ارتباط آن ها با بخش های مختلف از طریق اتصالات و سیم کشی های صورت پذیرفته میسر می باشد. فرض بفرمایید در یکی از این اتصالات یا سیم کشی ها بنابر هر دلیلی از جمله فرسودگی، جابجایی و یا حتی نوسانات برق اختلال هایی بوجود آمده تنها راهکار سیستم تشخیص ایراد یخچال فریزر نشان دادن کد خطا بروی صفحه نمایشگر است تا شما بتوانید علت ارور دادن یخچال فریزر را شناسایی نماید و در راستای برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

از جمله کدهای خطا می‌توان به عدم تشخیص سیگنال‌های الکترونیکی، خطای سنسور دما، خطای کمپرسور، خطای موتور فن، خطای درب، خطای ترموستات و خطای برق اشاره کرد. با نمایش کد خطا بر روی صفحه نمایشگر، می‌توانید بفهمید که چه قسمتی از یخچال فریزر مشکل دارد و اقدامات لازم را انجام دهید. برای مثال، اگر کد خطا نشان دهنده خطای سنسور دما باشد، می‌توانید سنسور را تعویض کنید. همچنین، ممکن است برخی از کدهای خطا به معنای این باشند که یخچال فریزر نیاز به تعمیرات جزئی دارد که باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود. در کل، نمایش کد خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر به شما کمک می‌کند تا مشکل را بهبود ببخشید و عملکرد بهینه را به دست آورید.

لوله پرکن آب دچار ایراد شده و تولید یخ متوقف گردیده است

یخچال فریزرهای ساید بای ساید اغلب از یک شیر ورودی آب برای تغذیه منبع آب و بخش یخساز بهره مند هستند که که در صورتی که گرفتگی در هر یک از شیرها یا لوله های پرکننده آب آنها بوجود بیاید که سبب متوقف شدن تولید یخ و یا آب سرد شود می توان از آن مشکل به عنوان یک علت خطا دادن یخچال فریزر نام برد.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید مشخص کرد که آیا مشکل از شیر ورودی آب است یا از لوله های پرکننده آب. بررسی کنید که آیا شیر آب باز است و آیا لوله ها دارای هرگونه گرفتگی یا انسدادی هستند. در صورتی که مشکل مربوط به شیر ورودی آب باشد، می توانید شیر را تعمیر کنید یا آن را تعویض کنید.

در صورتی که مشکل از لوله های پرکننده آب باشد، باید لوله ها را بررسی کرده و هرگونه گرفتگی یا انسداد را برطرف کنید. ممکن است نیاز به تمیز کردن لوله ها باشد یا در صورت لزوم، لوله ها را تعویض کنید.

همچنین، در برخی موارد ممکن است شیر ورودی آب یا لوله های پرکننده آب نیاز به تنظیم داشته باشند. در این صورت، می توانید با تنظیمات مربوطه، آب را به درستی به یخچال فریزر تامین کنید.

در نهایت، در صورتی که با انجام تمام مراحل فوق همچنان مشکل ادامه دارد، بهتر است با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و رفع کند.

فن محفظه یخ، فن خنک کننده و یا فن کندانسور مشکل پیدا کرده است

تجمع گرد و غبار در اطراف پره ها و موتور فن، نوسانات برق و جابه جایی یخچال می توانند موجب خراب شدن یا کار نکردن فن شوند. اگر تنها یکی از این مشکلات برای دستگاه شما به وقوع پیوسته باشد می توان دلیل ارور دادن یخچال فریزر را خطای فن محفظه یخ به حساب آورد.

برای حل این مشکل، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. پاکسازی گرد و غبار: با استفاده از یک مرطوب کننده و پارچه نرم، گرد و غبار را از اطراف پره ها و موتور فن پاک کنید. این کار باعث جلوگیری از تجمع گرد و غبار و افزایش عمر دستگاه می شود.

2. بررسی نوسانات برق: اگر یخچال فریزر شما به واسطه نوسانات برق خراب شده است، می توانید از یک رگولاتور ولتاژ استفاده کنید. این دستگاه می تواند نوسانات برق را کنترل کند و از خرابی دستگاه جلوگیری کند.

3. بررسی جابه جایی یخچال: اگر یخچال شما به شدت جابه جا می شود، می تواند به فن آسیب برساند. در این صورت، مطمئن شوید که یخچال در یک مکان ثابت قرار گرفته است و همچنین در صورت نیاز از پایه های استحکام استفاده کنید.

4. تماس با تعمیرکار مجاز: اگر با انجام این اقدامات مشکل شما حل نشد، بهتر است با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید. او می تواند مشکل را تشخیص دهد و آن را تعمیر کند.

با انجام این اقدامات، می توانید از خرابی و کار نکردن فن محفظه یخ در یخچال فریزر خود جلوگیری کنید و به بهترین شکل از دستگاه خود استفاده کنید.

ارتباط بین دیسپلی با برد الکترونیکی دچار مشکل شده است

برد الکترونیکی وظیفه کنترل عملکرد قطعات و همچنین ارسال دستور انجام فرآیندهای مختلف در زمان مقرر به بخش های مختلف را در دستگاه بر عهده دارد و صفحه نمایش دستگاه نیز موظف است تا اطلاعات گوناگون را جهت انجام فرآیندهای مختلف به نمایش درآورد. اگر در ارتباط میان برد الکترونیکی با نمایشگر دستگاه اختلالی به وجود بیاید آنگاه می توان از این ایراد به عنوان یک علت ارور دادن یخچال فریزر یاد کرد.

برای رفع این ایراد، ابتدا باید اتصالات فیزیکی بین برد الکترونیکی و نمایشگر را بررسی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هیچ گونه تماس خوردگی یا قطعی در این اتصالات وجود ندارد. در صورت وجود هر گونه مشکل فیزیکی، باید آن را برطرف کرده و اتصالات را مجدداً بررسی کنیم.

اگر مشکل فیزیکی وجود نداشته باشد، باید بررسی کنیم که آیا اتصالات الکتریکی بین برد الکترونیکی و نمایشگر درست است یا خیر. بررسی کابل ها و پیچ ها برای اتصال صحیح آنها می تواند به ما در تشخیص این کمبود کمک کند. در بعضی موارد، ممکن است نیاز به تعویض کابل ها یا پیچ ها باشد.

اگر اتصالات الکتریکی درست است، باید بررسی کنیم که آیا برد الکترونیکی به درستی عمل می کند یا خیر. برای این منظور، می توانیم از ابزارهای تست الکترونیکی مانند مولتی متر استفاده کنیم تا بررسی کنیم که آیا ولتاژ و سیگنال های مورد نیاز در برد الکترونیکی به درستی ارسال می شوند یا خیر. در صورتی که برد الکترونیکی مشکل داشته باشد، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.

در نهایت، اگر همه مراحل بالا را بررسی کرده و هنوز هم مشکل حل نشده باشد، ممکن است مشکل از نمایشگر خود باشد. در این صورت، می توانیم نمایشگر را تعویض کنیم و ببینیم آیا مشکل حل می شود یا خیر.

به طور کلی، برای رفع مشکل ارور دادن یخچال فریزر که ممکن است به علت اختلال در ارتباط بین برد الکترونیکی و نمایشگر باشد، باید اتصالات فیزیکی و الکتریکی را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کابل ها، پیچ ها، برد الکترونیکی و یا نمایشگر را انجام دهیم.

سیستم استارت کمپرسور اشکال پیدا کرده است

رله به عنوان یک دستگاه شروع به کار برای کمپرسورهای یخچال بشمار می رود. از مهم ترین نشانه های ایراد در این بخش می توان به منجمد نشدن مواد غذایی در یخچال و خنک نبود هوای درون یخچال اشاره داشت. نوسان و اختلالات در جریان برق ورودی به یخچال یکی از دلایل اصلی خرابی رله استارت یخچال است خود می تواند مسبب ارور دادن یخچال فریزر به شمار بیاید.

این مشکلات می تواند به دلیل خرابی رله استارت یخچال باشد. رله استارت یخچال یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه روشن و خاموش کردن کمپرسور یخچال را بر عهده دارد. وقتی برق به یخچال می رسد، رله استارت فشار برق را به کمپرسور منتقل می کند تا کمپرسور را روشن کند. در صورتی که رله استارت خراب شود، کمپرسور نمی تواند به درستی کار کند و این باعث می شود که مواد غذایی در یخچال منجمد نشوند و هوا درون یخچال خنک نباشد.

عواملی که می تواند باعث خرابی رله استارت یخچال شود عبارتند از نوسان و اختلال در جریان برق ورودی به یخچال، خرابی در سیستم قدرت یا خرابی در رله استارت خود. برای تعمیر این مشکل، معمولاً نیاز به تعویض رله استارت یخچال است. اما قبل از اینکه به تعویض رله استارت فکر کنید، بهتر است یک تکنسین مجرب را برای بررسی و تشخیص دقیق مشکلات دعوت کنید.

به دلیل قفل روتور، تغییر ولتاژ رخ داده است

اگر روتور یخچال فریزر قفل شود یک تغییر ولتاژ در دستگاه بوجود می آید که می توان از آن به عنوان یک دلیل ارور دادن یخچال فریزر یاد کرد. تنها راه بر طرف کردن این خطا این است که کل کمپرسور سه سرعت DC می بایست جایگزین شود. همچنین بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که تنها راه رسیدن به راکتور قفل شده، ورود به کمپرسور است.

برای رسیدن به کمپرسور قفل شده، ابتدا باید قطعات بیرونی یخچال فریزر را باز کنید. سپس با استفاده از ابزارهای مناسب، پیچ ها و قطعات مربوطه را باز کنید تا به کمپرسور دسترسی داشته باشید. سپس با استفاده از دستگاه قفل باز کننده، قفل را باز کنید و کمپرسور را جابجا کنید. در نهایت، تمام قطعات را به حالت قبلی برگردانید و دستگاه را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکل برطرف شده است.

دمپر هوا یخ زده است

دمپر یخچال قطعه ای کوچک است که وظیفه دارد سرما را از فریزر به یخچال منتقل کند. اگر دریچه دمپر به علت ایراد برای همیشه باز بماند، سرمای زیادی وارد یخچال شده که مسبب یخ زدن مواد غذایی و همچنین خود دمپر خواهد شد بنابراین یکی دیگر از علت ارور دادن یخچال، یخ زدگی دمپر هوا می باشد.

اما اگر دریچه دمپر به علت ایراد بسته شود و هوا نتواند به طور کافی به یخچال منتقل شود، دمای یخچال بسیار بالا می رود و ممکن است باعث فساد مواد غذایی شود. بنابراین، مشکلات در عملکرد دریچه دمپر می تواند علت ارور دادن یخچال باشد.

برخی از علل دیگری که ممکن است باعث ارور دادن یخچال شوند عبارتند از:
1. خرابی کمپرسور: کمپرسور وظیفه فشرده کردن گاز موجود در یخچال را دارد تا دما را پایین ببرد. اگر کمپرسور خراب شود، یخچال دیگر قادر به سرما نگه داشتن نخواهد بود و ممکن است داغ شود.
2. لوله های خراب: لوله هایی که گاز سرما را به یخچال منتقل می کنند، ممکن است خراب شوند و باعث نشت گاز شوند. این مشکل می تواند باعث عدم توانایی یخچال در سرد کردن شود.
3. سیستم کنترل دما: اگر سیستم کنترل دما در یخچال خراب شود، ممکن است دما بیش از حد بالا یا پایین شود و باعث ارور دادن یخچال شود.
4. فیوز خراب: اگر فیوز یخچال سوخته شود، قدرت برق به یخچال رسیدن را قطع می کند و ممکن است باعث ارور دادن یخچال شود.

در نهایت، برای رفع ارور دادن یخچال، بهتر است یک تکنسین مجرب را برای تعمیر آن فراخوانی کنید. تعمیرات یخچال ممکن است نیاز به تخصص و تجهیزات خاصی داشته باشد که تکنسین می تواند بهتر در این زمینه کمک کند.

ارتباط درب با برد الکترونیکی دچار ایراد شده است

برد الکترونیکی نقش مغز در بدن انسان را برای یخچال فریزر دارد و در صورتی که در ارتباط آن با هر یک از اجزا اختلالی به وجود بیاید می تواند سبب ارور دادن یخچال فریزر شود. اجزا درب یخچال فریزر به عنوان پر تحرک ترین بخش این دستگاه در اثر مرور زمان دچار فرسودگی می شوند و ممکن است ارتباط این بخش با برد الکترونیکی را دچار اختلال نمایند از این رو دستگاه با نمایش کد خطایی این مشکل را به شما گوشزد خواهد نمود.

در این صورت، اولین گام برای رفع این مشکل بررسی ارتباط درب با برد الکترونیکی است. در صورتی که ارتباط این دو بخش دچار اختلال شده باشد، می توان با تعمیر یا تعویض قطعات مربوطه، این مشکل را حل کرد.

علاوه بر این، ممکن است که عیب در سنسورها یا قطعات دیگری که به برد الکترونیکی متصل هستند، باعث ایجاد خطا در یخچال فریزر شود. در این صورت، تعمیرکار می تواند با بررسی و تعویض قطعات معیوب، مشکل را رفع کند.

همچنین، حافظه برد الکترونیکی ممکن است با مشکل روبرو شده و دیگر توانایی ذخیره و پردازش اطلاعات را نداشته باشد. در این صورت، تعویض برد الکترونیکی می تواند راه حل مناسبی باشد.

در نهایت، نگهداری و نظافت صحیح از درب یخچال فریزر نیز می تواند از بروز مشکلات احتمالی در ارتباط با برد الکترونیکی جلوگیری کند. بررسی و تمیز کردن درب و مکان های اتصال آن با دقت و با استفاده از مواد مناسب، می تواند تحرک صحیح و بدون مشکل درب را تضمین کند.

به طور کلی، برای رفع مشکلات احتمالی در ارتباط برد الکترونیکی با درب یخچال فریزر، توصیه می شود از خدمات یک تعمیرکار مجرب و متخصص استفاده کنید تا با داشتن دانش و تجربه لازم، مشکل را به درستی تشخیص داده و راه حل مناسب را ارائه دهد.

حسگر یا سنسور ایراد پیدا کرده است

عدم گردش مناسب هوا به علت خرابی المنت در قطعه دیفراست، آسیب دیدگی و ایراد ترموستات یخچال، برفک بستن داخل یخچال، نامناسب بودن دمای داخلی یخچال و بیش از حد باز بودن درب یخچال می تواند سبب خرابی سنسور دمای یخچال فریزر شود که ایراد در آن یکی از دلایل ارور دادن یخچال فریزر بشمار می رود.

این خرابی سنسور دما می‌تواند به این مشکلات منجر شود که دمای درون یخچال به‌طور مداوم بالا یا پایین باشد. اگر المنت در قطعه دیفراست خراب شده باشد، هوا به‌طور مناسب در یخچال گردش نمی‌کند و دمای درون آن نمی‌تواند به‌طور صحیح کنترل شود. همچنین، اگر ترموستات یخچال عیب داشته باشد، دمای درون یخچال نمی‌تواند به‌طور صحیح تنظیم شود و ممکن است بیش از حد بالا یا پایین باشد. همچنین، وقتی که درب یخچال بیش از حد باز است، هوا خارجی وارد یخچال شده و دمای درون آن تغییر می‌کند که می‌تواند سبب خرابی سنسور دما شود. علاوه بر این، برفک بستن داخل یخچال نیز می‌تواند سبب اختلال در خواندن دما توسط سنسور شود. در نتیجه، اگر یخچال فریزر خطا داشته باشد، احتمالاً خرابی سنسور دما یکی از دلایل آن است.

کمپرسور فعالیتی ندارد

یکی دیگر از مشکلات یخچال فریزرها که می توان از آن به عنوان دلیل یا علت ارور دادن یخچال فریزر یاد کرد کار نکردن موتور یخچال است. این مورد می تواند به دلیل قطعی اتصال جریان برق یخچال، سوختگی فیوز روی برد الکترونیکی، خرابی فیوز اوردلود، وجود مشکل در رله استارت، خرابی ترموستات و یا به دلیل سوختن کمپرسور یخچال رخ دهد.

اگر موتور یخچال کار نکند، ابتدا اتصال جریان برق را بررسی کنید. ممکن است سیم های برق بریده شده یا قطع شده باشند. در این صورت، سیم ها را تعمیر یا تعویض کنید و اتصالات برق را بررسی کنید.

اگر فیوز روی برد الکترونیکی سوخته باشد، باید فیوز را تعویض کنید. همچنین، اگر فیوز اوردلود خراب شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

مشکل در رله استارت نیز می تواند باعث عدم کارکرد موتور یخچال شود. در این صورت، رله استارت را تعویض کنید.

اگر ترموستات خراب شده باشد، موتور یخچال نمی تواند به درستی کار کند. بنابراین، ترموستات را تعویض کنید.

در صورتی که کمپرسور یخچال سوخته باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

رفع ارور دادن یخچال فریزر :

ما در این مقاله تلاش داشتیم تا مهم ترین دلایل خطا دادن یخچال فریزر را در راستای افزایش اطلاعات عمومی شما کاربران گرامی شرح دهیم. اما مسلما دلایل دیگری نیز وجود دارند که ما می توانیم از آنها به عنوان دلیل یا علت خطا دادن یخچال فریزر یاد کنیم. اما پرداختن به تمام آنها از حوصله این بحث خارج است. در پایان بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که چنانچه عامل ارور دادن یخچال شما در میان موارد مطرح گشته در بالا نیست شما می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 از مشاوره تلفنی کارشناسان مرکز تعمیر یخچال فریزر دنیا سرویس در راستای مطلع شدن از علل خطا رخ داده و یا اعزام سرویسکار جهت عیب یابی و سرویس یخچال فریزر به محل شما ( منزل، محل کار و … ) بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *