تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر شیر برقی یخچال در محل

تعمیر شیر برقی یخچال

آیا شیر برقی یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر شیر برقی یخچال چقدر است؟ تعویض شیر برقی یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات شیر برقی یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن شیر برقی یخچال چیست؟ عیب یابی شیر برقی یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر شیر برقی یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی شیر برقی یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ شیر برقی یخچال چیست؟ انواع شیر برقی یخچال کدام است؟ طرز کار شیر برقی یخچال چگونه است؟ قیمت شیر برقی یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده شیر برقی یخچال چیست؟ وظایف شیر برقی یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول شیر برقی یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

شیر برقی یخچال فریزر چیست؟

در یخچال فریزرهایی که به آب شهری متصل می باشند. تنظیم میزان آب ورودی به داخل مخازن آبسردکن و یخساز بر عهده قطعه ای الکترومکانیکی به نام شیر برقی می باشد.

 

شیر برقی یخچال فریزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

بدنه شیر های برقی معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک فشرده شده می باشد که در درون خود تعدادی سلونوئید، سیم پیچ، سوزنی، فنر و … را جا داده اند.

 

انواع شیر برقی یخچال فریزر کدام است؟

شیر برقی های یخچال فریزرها را می توان بر اساس ظرفیت، چند سو بودن جریان یا نوع پاسخ دهی آن ها دسته بندی نمود. شایان ذکر است تعمیر شیر برقی در طرح ها و مدل های مختلف در دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی ) با بالاترین سطح از کیفیت خدمات صورت می پذیرد.

 

شیر برقی حرکت مستقیم : این مدل از شیر برقی ها فقط قابلیت باز و بسته شدن را دارا می باشند.

 

شیر برقی سلونوئید ولو سرو : این نوع از شیر برقی ها سیستم عملکردشان بدین گونه است که با توجه به شدت جریان برق، مسیر جریان سیال را کنترل می نمایند.

 

شیر برقی های NC : این حالت از شیر برقی ها بر اساس بازخوردهایی که دریافت می کند، اقدام به کنترل جریان سیال می کنند.

 

شیر برقی های NO : این مدل از شیربرقی ها عملکردی دقیقا خلاف سیستم شیر برقی های NC دارند.

 

طرز کار شیر برقی یخچال فریزر چگونه است؟

بلافاصه پس از خالی شدن مخزن آبسردکن و یخ ساز در یخچال فریزر، شیر برقی اجاز ورود آب به داخل مخزن را می دهد و پس از پر شدن ظرفیت مخزن دستور قطع جریان آب را صادر می نماید.

تعمیر شیر برقی یخچال در تهران

وظایف شیر برقی یخچال فریزر چیست و چکاری انجام می دهد؟

وظیفه این قطعه تنظیم میزان آب ورودی به داخل مخازن یخ ساز و آبسردکن می باشد.

 

مشکلات متداول و ایرادات رایج شیر برقی یخچال فریزر کدام ها هستند؟

گرفتگی و انسداد مجاری ورود آب شهری به داخل دستگاه که اغلب با عدم فعالیت آبسردکن و یخساز همراه خواهد بود و در برخی از موارد نیز نشتی آب از یخچال فریزر از مهم ترین ایرادات شیر برقی یخچال فریزرها به شمار می روند.

 

علائم خرابی شیر برقی یخچال فریزر چیست؟

 در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن شیر برقی دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر شیر برقی یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. نشتی آب از یخچال ( در صورتی که لوله ها و اتصالات شیربرقی دچار گرفتگی شوند، احتمال نشتی آب از این ناحیه از یخچال فریزر وجود دارد )
  2. کار نکردن یخساز یخچال ( عدم ورود آب کافی برای تولید یخ درون مخزن یخساز منجر به عدم فعالیت یخساز یخچال فریزر خواهد شد )
  3. جمع شدن آب داخل یخچال ( یکی از بزرگترین مشکلات خرابی شیر برقی در یخچال فریزر ها نشتی آب و جمع شدن آب در درون دستگاه می باشد که اغلب به دلیل گرفتگی اتصالات و یا خرابی دریچه اتفاق می افتند )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود شیر برقی ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

 

عیب یابی شیر برقی یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

در صورتی که با مشکل نشتی آب از شیر برقی، عدم فعالیت آبسردکن و یخساز مواجه شدید ابتدا عدم انسداد فیلتر خارجی یخچال فریزر را چک کنید. سپس عدم وجود مشکل در مخزن آب را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکل از این دو بخش نبود عدم انسداد شیلنگ آبریز و قفل نبودن یخساز و آبریز بروی صفحه نمایش را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر مشکل از هچ یک از موارد یاد شده نبود باید اقدام به تست شیر برقی نمایید.

تعمیر شیر برقی یخچال در تهران

نحوه تست شیر برقی یخچال فریزر چگونه است؟

یخچال فریزر را از برق بکشید.

 

قاب روی شیر برقی را باز نموده و شیر برقی را از یخچال جدا نمایید.

 

دو عدد لامپ 15 وات را با شیر برقی سری نموده و به پریز برق وصل نمایید.

 

اگر صدای تق تق از شیر برقی به گوش رسید یعنی قطعه سالم است در غیر این صورت نیاز به تعمیرات دارد.

 

علت های خراب شدن یا سوختن شیر برقی یخچال فریزر چیست؟

استفاده بیش از حد از آبسردکن و یخساز و به سر رسیدن طول عمر قطعه و همچنین جابجایی غیر اصولی و ضربه خوردن قطعه از مهم ترین دلایل خرابی شیر برقی یخچال فریزرها به شمار می آیند.

 

بهترین شیر برقی یخچال ساخت کدام کشور یا برند است؟

توصیه می شود در صورت وجود نمونه شیر برقی اصلی دستگاه در بازار که ساخت همان کارخانه تولیدکننده یخچال فریزر می باشد همان قطعه را خریداری نمایید و تنها در صورت عدم وجود نمونه مشابه اصلی اقدام به خرید سایر قطعات مشابه نمایید.

 

آیا شیر برقی یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

اگر مشکل قطعه، گرفتگی مجاری و یا انسداد دریچه باشد به احتمال زیاد بتوان با رفع مسدودی مشکل قطعه را برطرف کرد در غیر این صورت باید اقدام به تعویض شیر برقی نمایید.

تعمیر شیر برقی یخچال در تهران

قیمت شیر برقی یخچال فریزر چقدر است؟

قیمت شیر برقی یخچال فریزرهای مختلف با توجه به ابعاد دستگاه، برند، مدل و کیفیت ساخت قطعه بسیار متفاوت است. توصیه می شود پایین تر بودن قیمت قطعه صرفا ملاک خرید این کالا توسط شما نباشد زیرا نمونه های مشابه بی کیفیت چینی و ایرانی بسیاری از این قطعه در بازار وجود دارد که به رغم قیمت پایین تر در زمان خرید، در بلند مدت هزینه های بیشتری را در ارتباط با تعمیرات یخچال فریزر به شما تحمیل خواهند نمود.

 

هزینه تعمیر شیر برقی یخچال فریزر چقدر است؟

تعرفه تعمیر شیر برقی در دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) با توجه به نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه متفاوت می باشد. در هر دو حالت فوق مبلغی به عنوان اجرت توسط سرویسکار دریافت می شود و اگر نیاز به تعویض شیر برقی وجود داشته باشد قیمت شیر برقی نیز به آن افزوده خواهد شد. شما می توانید جهت اطلاع از تعرفه دقیق تعمیرات شیر برقی یخچال فریزر خود با پشتیبانی دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 تماس حاصل نمایید.

 

تعویض شیر برقی یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

اگر مشکل شیر برقی با تعمیرات قابل رفع است که نیازی به تعویض قطعه نمی باشد اما اگر ایراد شیر برقی در حدی باشد که نیاز به تعویض آن وجود داشته باشد. بهتر است اقدام به تعویض شیر برقی نمایید.

 

آیا تعمیرات شیر برقی یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله تعمیرات شیر برقی در محل انجام می شود و نیازی به جابجایی دستگاه و انتقال یخچال فریزر به دفتر مرکز تعمیر لوازم خانگی ندارد.

 

تعمیر شیر برقی یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

فرآیند تعمیر و تعویض این قطعه در صورتی که نیاز به بررسی و یا تعمیرات قطعات دیگری در یخچال فریزر وجود نداشته باشید حدودا به سی دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *