آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت چشمک زدن درجه یخچال ساید بای ساید

علت چشمک زدن درجه یخچال

دلیل و علت چشمک زدن درجه یخچال چیست؟ این مقاله شامل کلیه علل و دلایل چشمک زدن درجه یخچال، راه های بررسی  و رفع آنها می باشد. شما با مطالعه با دقت این مقاله می توانید بدون صرف هرگونه هزینه مالی و زمانی اقدام به ایرادیابی مشکل چشمک زدن درجه یخچال نمایید. همچنین چنانچه شما علاقه ای نداشته باشید که شخصا به این اقدام مبادرت نمایید و یا ترس از این داشته باشید که اگر خودتان دستگاه را تعمیر نمایید، سلامت بخش های دیگر دستگاه به خطر بیافتد. در نتیجه تصمیم گرفته باشید تا با یک مرکز تعمیر یخچال معروف و شناخته شده تماس بگیرید تا تعمیرکاران آن مرکز اقدام به ایرادیابی و سرویس یخچال شما نمایند نیز مطالعه این محتوا خالی از لطف نیست چرا که شما دانش کافی برای نظارت بر عملکرد سرویسکار را فرا خواهید گرفت تا از هر گونه سو استفاده احتمالی بتوانید پیشگیری نمایید.

11 علت چشمک زدن درجه یخچال در یک نگاه :

چشمک زدن درجه یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند ناشی از تنظیم نبودن درجه دمای دستگاه، ریست کردن یخچال، نمایش کد ارور با چشمک زدن، کم شدن سرمای یخچال، مشکل در شارژگاز، ایراد در عملکرد یخساز، چفت نشدن درب دستگاه، خرابی فن، کار نکردن موتور، کمبود گاز مبرد و خرابی لاستیک دور درب باشد.

درجه دما تنظیم نیست

اولین دلیل چشمک زدن درجه یخچال فریزر تنظیم نبودن درجه دمای دستگاه می باشد. اگر تنظیمات دمای دستگاه به هر دلیلی از جمله قطعی برق، جابجایی، دست خوردن، خرابی قطعات و … به هم بریزد این مورد مسبب بروز مشکل چشمک زدن درجه دما در دستگاه می شود. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به ایرادیابی فنی ابتدا تنظیمات درجه دما را طی بازه های زمانی مشخص مورد بررسی قرار دهید. در صورت اطمینان از سالم بودن این بخض به بررسی سایر موارد بپردازید.

در مورد مشکل چشمک زدن درجه دما در دستگاه، می‌توانید ابتدا چند روش ساده را امتحان کنید. اولین قدم بررسی تنظیمات دمای دستگاه است. ممکن است دما به طور غیرقابل توجه‌ای تغییر کرده باشد و برای رفع این مشکل، می‌توانید دمای مورد نظر را تنظیم کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

دومین روش بررسی سیستم خنک کننده است. اگر سیستم خنک کننده به درستی کار نکند، ممکن است دمای دستگاه به طور ناگهانی تغییر کند و باعث چشمک زدن درجه دما شود. در این صورت، تمیز کردن فن‌ها و بررسی درستی عملکرد آن‌ها می‌تواند مشکل را حل کند.

سومین روش بررسی سیستم تهویه است. اگر سیستم تهویه دستگاه به درستی کار نکند، ممکن است دما در داخل دستگاه تغییر کند و باعث چشمک زدن درجه دما شود. در این صورت، بررسی روشن بودن و عملکرد درست سیستم تهویه می‌تواند به رفع مشکل کمک کند.

در نهایت، اگر هیچ یک از روش‌های فوق به نتیجه نرسید، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کنید. او می‌تواند دستگاه را بررسی کرده و مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را ارائه دهد.

در نظر داشته باشید که این تنها راهکارهای عمومی برای رفع مشکل چشمک زدن درجه دما در دستگاه هستند و بسته به نوع و مدل دستگاه، راه‌حل‌ها ممکن است متفاوت باشند.

دستگاه را ریست نموده اید

ریست کردن دستگاه هم می تواند علت چشمک زدن درجه یخچال باشد. با تنظیم مجدد یا به بیان عامیانه ریست کردن دستگاه، دمای یخچال به هم می خورد و درجه یخچال چشمک می زند تا به حالت استاندارد برگردد. وقتی دما تنظیم شد، چشمک زدن متوقف می شود. اگر بعد از تنظیم دما دوباره متوجه شدید که درجه یخچال چشمک می زند، در این صورت بهتر است حدود نیم ساعت یخچال را از برق بکشید و دوباره یخچال را به برق بزنید و منتظر بمانید تا دما تنظیم شود و چشمک زدن تمام شود.

در صورتی که پس از انجام این مراحل هنوز هم درجه یخچال چشمک می زند، ممکن است دلایل دیگری برای این مشکل وجود داشته باشد. یکی از دلایل ممکن می تواند مشکل در سنسور دما باشد که باید توسط تعمیرکار تعویض شود. همچنین، پر کردن بیش از حد یا کم کردن مواد غذایی در یخچال نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. در نهایت، اگر هیچکدام از این راه حل ها نتیجه ندهد، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را پیشنهاد دهد.

کد ارور نمایش داده می شود

مشکلات مرتبط با نمایش کد خطا یکی دیگر از دلایل چشمک زدن درجه ساید بای ساید به شمار می رود. گاهی پیش می آید که دستگاه خطاهای به وجود آمده را از طریق نمایش اروز به روی صفحه نمایش به صورت ثابت به نمایش می گذارد و گاهی نیز ممکن است به دلیل اهمیت رسیدگی فوری جهت رفع مشکل این کد خطا ها را به صورت چشمک زن به نمایش می گذارد، بنابراین توصیه می شود در صورت بروز این مشکل، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید تا بتوانید علت خطای نمایش داده شده را پیدا کرده و رفع نمایید.

دستگاه همچنین ممکن است از طریق صداهای هشدار دهنده نیز مشکل را به شما اعلام کند. در این صورت، باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و دستورالعمل های لازم برای رفع خطا را دنبال کنید.

در بعضی مواقع، دستگاه ممکن است از وضعیت خاصی برخوردار باشد که نیاز به راهنمایی و تنظیمات خاص دارد. در اینصورت نیز به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و دستورالعمل های لازم را دنبال کنید.

اگر با خطایی روبرو شدید که نتوانستید آن را رفع کنید، توصیه می شود با تولیدکننده دستگاه تماس بگیرید و از خدمات پشتیبانی آن استفاده کنید. آنها می توانند به شما راهنمایی کنند و در رفع خطاها به شما کمک کنند.

در نهایت، مهم است که همواره دستگاه را به طور منظم و به دستورالعمل های تولیدکننده تعمیر و نگهداری کنید. این کار باعث خواهد شد که دستگاه بهینه عمل کند و احتمال بروز خطاها کاهش یابد. همچنین، در صورت بروز مشکل، می توانید به راحتی دستگاه را تعمیر کنید یا به تولیدکننده مراجعه کنید.

سرمای یخچال کم شده است

نا اینجا به تعدادی از علل چشمک زدن درجه ساید بای ساید ها اشاره داشتیم در ادامه نوبت به مشکلات کم شدن سرمای دستگاه می رسد. به جرات می توان اذعان داشت که اگر تنها یک مورد را می خواستیم در ارتباط با چشمک زدن درجه دستگاه می خواستیم نام ببریم همین مورد بود. شایان ذکر است کاهش سرما یخچال فریزر می تواند دلایل متعددی از جمله باز ماندن طولانی مدت درب، نشتی در گاز و … داشته باشد که ما در این مقاله تلاش داشتیم به برخی از مهم ترین آنها به صورت مجزا بپردازیم.

یکی از دلایل اصلی کاهش سرمای یخچال فریزر، باز ماندن طولانی مدت درب است. وقتی درب یخچال یا فریزر برای مدت طولانی باز می ماند، هوای گرم و رطوبت وارد دستگاه می شود و باعث ایجاد یخ درون آن می شود. این یخ باعث کاهش قدرت خنک کنندگی دستگاه می شود و سبب افزایش مصرف انرژی می شود. بنابراین باید توجه داشت که درب یخچال یا فریزر به مدت طولانی باز نماند و بعد از استفاده به صورت کامل ببندید.

یک عامل دیگری که می تواند به کاهش سرمای یخچال فریزر منجر شود، نشتی در گاز می باشد. اگر در گاز موجود در یخچال یا فریزر نشتی اتفاق بیفتد، دستگاه قادر به تولید سرمای کافی نخواهد بود و به طور مداوم خود را روشن خواهد کرد تا سعی کند درجه حرارت را تنظیم کند. این باعث افزایش مصرف برق می شود و در نهایت منجر به کاهش عمر مفید دستگاه می شود. در صورت مشاهده هرگونه نشتی در گاز، باید تا زمان تعمیر آن را خاموش کنید و از استفاده ادامه ندهید.

در نهایت، تمیز نکردن منظم و مناسب یخچال و فریزر نیز می تواند به کاهش سرمای آنها منجر شود. لایه هایی از گرد و غبار، چربی و مایعات ممکن است روی بخش های خنک کننده دستگاه تجمع یابند و باعث کاهش قدرت خنک کنندگی شوند. بنابراین باید به صورت منظم و با استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی، بخش های داخلی و خارجی یخچال و فریزر را تمیز کنید.

به طور کلی، برای جلوگیری از کاهش سرمای یخچال فریزر باید از باز ماندن طولانی مدت درب جلوگیری کرده، نشتی در گاز را تعمیر کرده و دستگاه را به صورت منظم و مناسب تمیز کنید. با انجام این تدابیر، می توانید عمر مفید دستگاه را افزایش دهید و مصرف انرژی را کاهش دهید.

شارژ گاز مشکل داشته است

اگر شارژ گاز دستگاه به درستی انجام نشود، این می تواند مسبب چشمک زدن درجه ساید بای ساید شود. شاید به تازگی با مشکل کاهش سرمای دستگاه یا نشتی گاز مواجه شدید و درخواست شارژ گاز یخچال از یک مرکز تعمیر لوازم خانگی داشته اید و هم اکنون با این مشکل مواجه شده اید. جای هیچگونه نگرانی نیست و این یک مشکل متداول است که به دفعات گزارش شده و علت آن تنظیم نبودن میزان گاز شارژ شده می باشد. بنابراین توصیه می شود دستگاه را مجدد تنظیم گاز نمایید تا مشکل مرتفع گردد.

برای تنظیم گاز یخچال، ابتدا باید به مرکز تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید و یک تکنسین ماهر را برای انجام این کار فراخوانی کنید. تکنسین باید تجهیزات مناسب را برای تنظیم گاز به همراه داشته باشد.

قبل از شروع کار، اطمینان حاصل کنید که یخچال خاموش شده است. سپس درب یخچال را باز کنید و به دنبال دستگاه تنظیم گاز بگردید. این دستگاه معمولاً در پشت یخچال یا در قسمت پایین آن قرار دارد. برخی یخچال‌ها دارای دستگاه تنظیم گاز خودکار هستند که می‌توانند به صورت خودکار میزان گاز را تنظیم کنند. در این صورت، نیازی به تنظیم دستی نیست و می‌توانید به مرحله بعدی بروید.

اگر دستگاه تنظیم گاز خودکار ندارید، باید با دقت میزان گاز را تنظیم کنید. ابتدا همه شیرها و روغن‌کش‌ها را بردارید و بررسی کنید که آیا آنها تمیز و سالم هستند یا خیر. سپس دستگاه تنظیم گاز را با استفاده از یک کلید مناسب یا سوزن کوچک چرخانده تا به میزان مناسبی برسد. به عنوان راهنمایی، میزان گاز معمولاً بین ۳۰ تا ۵۰ گرم است.

پس از تنظیم میزان گاز، تمامی قطعات را به حالت اولیه برگردانید و دستگاه را روشن کنید. صبر کنید تا یخچال به طور کامل خنک شود و سپس میزان سرمای آن را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد، لازم است دوباره تنظیم گاز را بررسی کنید یا با مرکز تعمیر تماس بگیرید.

بعد از انجام تنظیم گاز، بهتر است به طور دوره‌ای و به صورت منظم یخچال را بررسی کنید تا از وجود هرگونه مشکل جلوگیری شود. اگر مشکلی وجود داشت، به همان مرکز تعمیر مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کنید.

عملکرد یخساز ایراد دارد

یخ ساز دارای سنسوری است که خرابی آن باعث چشمک زدن دمای یخچال می شود. اگر اطمینان دارید مشکل چشمک زدن دستگاه از بخش یخساز نشات می گیرد بهتر است تعمیر قطعات مرتبط با آن را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید تا در هزینه های ناشی از تعویض کامل یخساز به نحو مطلوبی صرفه جویی نمایید.

همچنین، اگر مشکل چشمک زدن دستگاه به دلیل عدم تعمیر صحیح یا تعویض قطعات مربوطه باشد، ممکن است باعث خرابی دستگاه به طور کلی شود و باعث هزینه های بیشتری برای تعمیر یا تعویض آن شود. بنابراین، بهتر است هرگونه تعمیرات را به تعمیرکاران ماهر و با تجربه واگذار کنید.

بعلاوه، تعمیر و نگهداری منظم دستگاه یخساز نیز می تواند مشکلات چشمک زن را به حداقل برساند. بررسی و تمیز کردن فیلترها، بررسی کمپرسور و سیستم خنک کننده، و تعویض قطعات آسیب دیده می تواند به عملکرد بهتر دستگاه کمک کند و مشکلات را به طور کلی جلوگیری کند.

در نهایت، بهتر است در هر مورد خاص، به تعمیر و نگهداری توسط تعمیرکاران متخصص اعتماد کنید. آنها دارای دانش و تجربه کافی هستند تا مشکلات را تشخیص داده و راه حل های مناسب را ارائه دهند. همچنین، همیشه به توصیه های تولید کننده دستگاه توجه کنید و دستورالعمل های صحیح برای نگهداری و تعمیر را دنبال کنید.

درب دستگاه چفت نشده

درست بسته نشدن درب یخچال فریزر نیز می تواند سبب چشمک زدن درجه ساید بای ساید شود. اگر درب دستگاه را به درستی نبسته باشید و هوای گرم به مدت زیادی وارد یخچال فریزر شود، این مسئله موجب بهم خوردن دمای دستگاه و چشمک زدن درجه دما خواهد شد.

به همین دلیل، باید از بستن درب دستگاه به درستی اطمینان حاصل کنید. در صورتی که درب دستگاه بسته نشده باشد، هوا به داخل دستگاه وارد می‌شود و باعث افزایش دما می‌شود. این موضوع باعث کاهش کیفیت مواد غذایی موجود در داخل دستگاه می‌شود و ممکن است باعث خراب شدن آنها شود.

همچنین، ورود هوای گرم به داخل فریزر باعث تشکیل یخ در دستگاه می‌شود. این یخ باعث کاهش قدرت خنک کنندگی دستگاه می‌شود و در نتیجه دمای دستگاه افزایش می‌یابد. به همین دلیل، باید با دقت به درب دستگاه نگاه کنید و مطمئن شوید که به درستی بسته شده است.

علاوه بر این، افزایش دما می‌تواند باعث چشمک زدن درجه دما در دستگاه شود. در صورتی که دمای دستگاه بالا برود، سیستم خنک کننده بیشتر کار می‌کند تا دما را تنظیم کند و در نتیجه چشمک زدن درجه دما را مشاهده می‌کنید. این موضوع نشان‌دهنده عدم عملکرد صحیح دستگاه است و نیاز به تعمیر دارد.

در نهایت، برای جلوگیری از بهم خوردن دمای دستگاه و چشمک زدن درجه دما، باید درب دستگاه را به درستی بسته و هوای گرم وارد شدن به داخل دستگاه را کاهش دهید. همچنین، می‌توانید به صورت دوره‌ای دستگاه را تعمیر و نگهداری کنید تا عملکرد صحیح آن را تضمین کنید.

فن یخچال فریزر خراب است

قطع بودن سیم‌های فن، اتصال کوتاه بودن آن ها و خراب شدن موتور فن می تواند دلیل چشمک زدن درجه یخچال باشد. بنابراین توصیه می شود اگر احتمال می دهید مشکل دستگاه هیچ یک از موارد یاد شده در بالا نیست سلامت عملکرد فن و اتصالات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهید.

برای بررسی سلامت عملکرد فن و اتصالات مرتبط با آن، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1. بررسی فن: ابتدا مطمئن شوید که فن درست کار می کند. برای این کار، دستگاه را روشن کنید و به صدایی که فن تولید می کند توجه کنید. اگر فن بدون هیچ صدای غیرطبیعی کار می کند، احتمالاً فن سالم است. همچنین می توانید با استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ سرعت فن، سرعت فن را بررسی کنید. اگر سرعت فن در حد معمول است، بیشتر موارد مشکل از فن نیست.

2. بررسی اتصالات: اتصالات مرتبط با فن شامل کابل برق و کابل کنترل سرعت است. ابتدا مطمئن شوید که همه اتصالات به درستی وصل شده اند و هیچ کابلی قطع نشده است. سپس می توانید با استفاده از ابزارهای تست، مانند تستر کابل، اتصالات را بررسی کنید. در این بررسی، اگر هر گونه خرابی یا قطعی در اتصالات مشاهده شود، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

3. بررسی دستگاه: در نهایت، می توانید دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ خرابی دیگری در آن وجود ندارد. برای این کار، دستگاه را خاموش کنید و بررسی کنید که آیا هیچ نشانه خرابی، خطا یا خطای هاردویری وجود ندارد. اگر هر گونه نشانه خرابی وجود داشت، باید آن را به تعمیرگاه مربوطه ببرید.

با انجام این مراحل، می توانید سلامت عملکرد فن و اتصالات مرتبط با آن را بررسی کنید و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض آن ها را انجام دهید.

 موتور کار نمی کند

علت چشمک زدن درجه یخچال شاید مشکلات مرتبط با خرابی یا کار نکردن موتور یخچال فریزر باشد. اگر موتور دستگاه کار نکند، هیچ سرمایی درون دستگاه تولید نخواهد شد و پس از چند بار باز و بسته کردن درب دستگاه متوجه خواهید شد که دمای درون دستگاه گرم شده و مواد غذایی در حال فاسد شدن هستند. شما می توانید با خیال آسوده تعمیر موتور یخچال فریزرتان را به سرویسکاران مجرب دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ) بسپارید.

سرویسکاران ما دارای تجربه و مهارت لازم در تعمیر موتور یخچال فریزر هستند و می توانند با استفاده از ابزارهای حرفه ای و قطعات اصلی، مشکلات موجود را تشخیص داده و بهبود بخشند. آنها با دقت و دانش فنی خود می توانند عیب یابی کنند و قطعات معیوب را تعویض کنند تا موتور دستگاه به حالت عادی خود بازگردد.

در صورتی که موتور یخچال فریزر شما دائماً روشن است یا صداهای عجیبی تولید می کند، لازم است به سرعت به تعمیرکار ما مراجعه کنید. این مسائل ممکن است نشانه هایی از وجود مشکلات جدی در موتور باشند و اگر به تأخیر بیفتید، ممکن است باعث خرابی کامل موتور شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

با تعمیر موتور یخچال فریزر، می توانید از هدررفت احتمالی مواد غذایی در دستگاه جلوگیری کنید و از طریق نگهداری در دمای مناسب مانع از فساد آنها شوید. همچنین، با تعمیر موتور، می توانید از مصرف انرژی زیاد توسط دستگاه جلوگیری کنید و هزینه های بالای برق را کاهش دهید.

بنابراین، اگر موتور یخچال فریزر شما مشکل دارد، بهتر است به سرعت به متخصصین ما مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کنند و دستگاهتان را به حالت عادی بازگردانند. با تعمیر موتور، می توانید به طور مداوم از دستگاه خود استفاده کنید و مواد غذایی خود را به خوبی نگه دارید.

 گاز مبرد کم است

اگر گاز دستگاه کم باشد این می تواند یکی از دلایل چشمک زدن درجه ساید بای ساید باشد. کاهش گاز مبرد به دلیل نشتی، خراب شدن موتور و سایر قطعات از جمله برد الکترونیکی از دیگر موارد شایع است که می تواند موجب چشمک زدن درجه دما دستگاه شود بنابراین بهتر است ابتدا به دنبال علت کاهش گاز مبرد و گرم شدن دمای داخل یخچال فریزر باشید و سپس اقدام به برطرف کردن آن علت نمایید تا دستگاه مجدد سلامت خود را به دست آورد.

یکی از علل احتمالی کاهش گاز مبرد نشتی در سیستم خنک کننده است. اگر نشتی در یکی از قطعات سیستم، مانند لوله های گاز مبرد یا شیرهای تنظیم فشار، وجود داشته باشد، گاز مبرد به صورت پیوسته از سیستم خارج می شود و در نتیجه کمترین مقدار گاز مبرد برای خنک کردن دستگاه موجود است. در این صورت، برای برطرف کردن نشتی، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کرده و تعمیرات لازم را انجام دهید.

علت دیگری که می تواند منجر به کاهش گاز مبرد و گرم شدن دما در داخل یخچال فریزر شود، خراب شدن موتور است. موتور یخچال فریزر مسئول چرخش فن ها و پمپ های گاز مبرد است. اگر موتور خراب یا کار نکند، جریان هوا و گاز مبرد کاهش می یابد و در نتیجه دما در داخل دستگاه افزایش می یابد. در این صورت، باید موتور را تعمیر یا تعویض کنید.

همچنین، قطعاتی مانند برد الکترونیکی نیز ممکن است خراب شده و باعث کاهش گاز مبرد و گرم شدن دما شوند. برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است یک تکنسین متخصص را مشاوره کنید و در صورت لزوم، برد الکترونیکی را تعویض کنید.

در نهایت، برای اطمینان از عملکرد بهتر یخچال فریزر، بهتر است دوره های منظم تعمیر و نگهداری را رعایت کنید و از کارکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل کنید. همچنین، در صورتی که دما در داخل یخچال فریزر بالا بود، بهتر است برخی از موارد از جمله بسته شدن درب ها و فعال بودن تمامی فن ها را بررسی کنید.

لاستیک دور درب خراب شده است

همچنین اگر لاستیک دور درب دستگاه آسیب ببیند این می تواند یکی از علل چشمک زدن درجه یخچال به شمار آید. خرابی لاستیک درب موجب می شود که گرمای محیط به مرور وارد یخچال فریزر شود و این نیز سبب گرم شدن دمای یخچال و چشمک زدن درجه آن خواهد شد. امکان تعمیر لاستیک درب یخچال فریزر در اغلب موارد وجود ندارد و شما باید این قطعه را با یک نمونه مشابه اصلی تعویض نمایید.

برای تعویض لاستیک درب یخچال فریزر، ابتدا باید لاستیک قدیمی را با دقت جدا کنید. برای این کار، می‌توانید از ابزارهایی مانند تیغه یا چاقو استفاده کنید. سپس، لاستیک جدید را در جای قبلی قرار دهید و با کمک پیچ‌ها یا قطعات محکم کننده دیگر، آن را به درب یخچال فریزر بچسبانید.

قبل از نصب لاستیک جدید، حتماً اطمینان حاصل کنید که سایز و شکل آن با لاستیک قدیمی یکسان است. همچنین، مطمئن شوید که لاستیک جدید به درستی در درب قرار گرفته و هیچ فضای خالی یا ترک خاصی وجود ندارد.

بعد از نصب لاستیک جدید، می‌توانید باز و بسته کردن درب یخچال فریزر را تست کنید تا مطمئن شوید که لاستیک به درستی کار می‌کند و هیچ نشتی حاصل نمی‌شود. در صورت وجود نشتی، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد و یا تعویض قطعات دیگری داشته باشید.

لاستیک درب یخچال فریزر از نظر عمر مفید محدودیت دارد و بستگی به کارکرد و شرایط استفاده آن دارد. در صورتی که درب یخچال فریزر شما بیش از حد قدیمی و خراب است، بهتر است به تعویض کلی درب فکر کنید تا مشکلات بیشتری را در آینده جلوگیری کنید.

برطرف کردن علت چشمک زدن درجه یخچال :

در پایان می توان با جرات نوید این را داد که شما با مطالعه دقیق این محتوا با اکثر دلایل و علل چشمک زدن درجه ساید بای ساید ها آشنایی پیدا کرده اید و خودتا شخصا می توانید اقدام به رفع آن نمایید. با این وجود چنانچه شما اصرار دارید که دلیل چشمک زدن درجه یخچال جز هیچ یک از موارد بیان شده در بالا نیست می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 اقدام به مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان دنیا سرویس ( مرکز تعمیر یخچال در تهران ) نمایید و در جریان سایر دلایلی که می توانند موجب بروز این مشکل در دستگاه شوند قرار بگیرید و در ارتباط با راه های رفع آنها نیز از تجربه سرویسکاران ما استفاده نمایید و یا اقدام به ثبت سفارش تعمیر یخچال در محل نمایید تا در سریعترین زمان ممکن این مشکل دستگاه تان نیز برطرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *