آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر یخچال معمولی

علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر

دلیل یا علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر را نمی دانید. ما در این مقاله کلیه علل و دلایل کار نکردن و یخ نزدن فریزر به همراه راه های بررسی و رفع این مشکل را با شما در میان خواهیم گذاشت. مرور این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا دانش لازم جهت عیب یابی و سرویس یخچال فریزرتان را به دست آورید و حتی در صورتی که خودتا شخصا تمایلی به برطرف کردن این مشکل نداشته باشید می توانید دانش لازم برای نظارت بر عملکرد تعمیرکار را به دست آورید.

11 علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر یخچال در یک نگاه :

کار نکردن و یخ نزدن فریزر یخچال ساید بای ساید می تواند ناشی از ایراد لوله‌ های کندانسور یا کویل ‌ها، خرابی رله استارت کمپرسور، کثیف شدن سیم پیچ خازن، نقص برد کنترل دما، مشکل موتور فن، خرابی موتور فن اواپراتور، یخ زدن اواپراتور، تنظیم نبودن دما، وجود مانع بر سر راه گردش هوا، مقدار زیاد مواد غذایی در داخل فریزر و ایراد درب باشد.

لوله‌ های کندانسور یا کویل‌ ها ایراد پیدا کرده است

اولین دلیل کار نکردن و یخ نزدن فریزر، ایراد لوله‌های کندانسور یا کویل‌ها می باشد. تجمع کثیفی های ناشی از گرد و ‌غبار و ذرات غذایی هنگام پخت غذا بر روی لوله های کندانسور سبب کاهش سرما یخچال فریزر و عدم یخ زدن مواد غذایی موجود در فریزر خواهد شد. بنابرانی توصیه می شود برای جلوگیری از بروز این ایراد به صورت مرتب به نظافت آشپزخانه بپردازید و حتی الامکان از قرار دادن یخچال فریزر در کنار اجاق گاز اجتناب نمایید و اگر هم کار از کار گذشته و با این ایراد هم اکنون دست و پنجه نرم می نمایید تنها کافیست اقدام به تمیز کردن لوله های کندانسور نمایید تا مشکل برطرف شود.

همچنین، بررسی کنید که درب یخچال فریزر به درستی بسته شده باشد. در صورتی که درب به درستی بسته نشود، هوا و گرد و غبار وارد داخل یخچال فریزر می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد یخ زدگی ناهنجار شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که درب فریزر به درستی بسته شده است و هرگونه چین و چروک در درب را اصلاح کنید تا جلوی ورود هوا به داخل فریزر را بگیرید.

همچنین، در صورتی که فریزر شما دارای بخاری ذوب یخ است، از طریق راهنمایی تولید کننده بررسی کنید که آیا بخاری به درستی عمل می کند و آیا تمیز است. گاهی اوقات، کثیفی و ذرات گرد و غبار می توانند بر روی بخاری ذوب یخ تجمع یابند و باعث کاهش کارایی آن شوند.

همچنین، از عدم تماس مستقیم مواد غذایی با دیواره های یخچال فریزر جلوگیری کنید. وقتی که مواد غذایی به صورت مستقیم با دیواره ها در تماس هستند، یخ قرار می گیرد و ممکن است باعث ایجاد یخ زدگی ناهنجار شود. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از ظروف و سینی های مناسبی استفاده کنید و مواد غذایی را در آن ها قرار دهید.

در نهایت، اگر همه روش های فوق را امتحان کرده اید و باز هم مشکل یخ زدگی دارید، بهتر است با متخصص یا تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و رفع کنند. ممکن است نیاز به تعویض قطعات یا تمیز کردن و تعمیر سیستم داخلی داشته باشد.

رله استارت کمپرسور خراب شده است

مشکلات مرتبط با رله استارت کمپرسور نیز دومین علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر است که نیاز به بررسی دارد. رله استارت در یخچال فریزر وظیفه راه اندازی موتور را برعهده دارد. در صورت مشاهده کوچکترین ایراد یا آسیبی در این قطعه کمپرسور روشن نخواهد شد و در نتیجه آن سرمای تولید نمی شود که بتواند مواد غذایی را خنک نماید. شما می توانید با تعویض رله استارت با یک نمونه مشابه اصلی این ایراد را رفع نمایید.

برای تعویض رله استارت در یخچال فریزر، ابتدا باید یخچال را از برق جدا کنید تا از هرگونه خطر برقی جلوگیری کنید. سپس رله استارت فعلی را پیدا کنید. این رله معمولاً در قسمت پشتی یا پایینی یخچال قرار دارد.

بعد از پیدا کردن رله استارت، آن را باز کنید. اینکار با گرفتن پیچهای موجود در دستگاه صورت می‌گیرد. بعد از باز کردن رله، می‌توانید آن را از محل قابل تعویض خود جدا کنید.

حالا می‌توانید رله استارت جدید را در محل قبلی قرار دهید. برای این کار، ابتدا رله جدید را با پیچ ها در دستگاه ببندید. سپس کابل های موتور را به رله جدید وصل کنید. برای این کار معمولاً رنگ کابل ها روی رله نشان داده شده است.

بعد از اتصال کابل ها، رله را ببندید و مطمئن شوید که همه پیچ ها درست و زیبا بسته شده‌اند. سپس یخچال را به برق متصل کنید و مشاهده کنید که آیا موتور روشن می‌شود یا خیر. اگر موتور روشن شد، به این معنی است که رله استارت جدید به درستی نصب شده است و مشکل شما حل شده است.

در نهایت، می‌توانید یخچال را به حالت عادی برگردانید و از آن برای خنک کردن مواد غذایی خود استفاده کنید.

سیم پیچ خازن کثیف شده است

امکان این که یکی از دلایل کار نکردن و یخ نزدن فریزر به خاطر کثیف شدن سیم پیچ خازن باشد بسیار زیاد است. سیم پیچ خازن مشابه سایر سیم پیچ های به کار رفته در یخچال فریزر وظیفه پمپاژ کردن هوای سرد به داخل دستگاه را بر عهده دارد. امکان دارد این سیم پیچ به علت تجمع کثیفی ها و آلودگی ها با افت کیفیت در عملکرد مواجه شود و سرمای دستگاه کاهش پیدا کند، شما می توانید با تمیز کردن این قطعه و برطرف کردن گرد و خاک این مشکل را مرتفع نمایید.

همچنین، عدم عملکرد صحیح سیم پیچ خازن می‌تواند باعث افزایش مصرف برق دستگاه شود. در صورتی که متوجه باری نمی‌شوید که سیم پیچ خازن نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید با استفاده از یک مولتی‌متر اهمیت را اندازه‌گیری کنید. اگر مقدار اهمیت کمتر از حد معمول باشد، نشان از خرابی در سیم پیچ خازن است.

در صورتی که سیم پیچ خازن خراب باشد و نتوانید آن را تعمیر کنید، بهتر است این قطعه را تعویض کنید. این قطعه در فروشگاه‌های قطعات الکترونیکی و خدمات تعمیر دستگاه‌های خانگی موجود است. قبل از تعویض، حتماً مدل و نوع سیم پیچ خازن را بررسی کنید تا قطعه مناسبی را خریداری کنید.

با توجه به اهمیت سیم پیچ خازن در عملکرد یخچال فریزر، می‌توانید با نظافت منظم این قطعه و انجام تعمیرات دوره‌ای، عمر دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش دهید. همچنین، توصیه می‌شود در صورت وجود هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر، به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا از خرابی های بیشتر جلوگیری شود.

برد کنترل دما خراب شده است

یکی از علل کار نکردن و یخ نزدن فریزر می تواند خراب شدن برد کنترل دما باشد. برد کنترل دما همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه کنترل دمای دستگاه و ارسال دستورات مرتبط با روشن شدن کمپرسور به هنگام گرم شدن هوای درون دستگاه را برعهده دارد. در صورتی مکه ایراد از این قطعه باشد شما می توانید با تعویض برد کنترل دما مشکل را به نحو مطلوبی رفع نمایید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر نیز می تواند موجب ورود هوای گرم به دستگاه شود و شما را به این اشتباه بندازد که برد کنترل دما خراب شده بنابراین بد نیست پیش از اقدام به تعمیر برد کنترل دما از سلامت لاستیک دور درب اطمینان حاصل نمایید.

همچنین، برای تعمیر برد کنترل دما، ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و منبع برق آن را قطع کنید. سپس، با استفاده از ابزارهای مناسب، پوشش پشت دستگاه را باز کنید تا به برد کنترل دسترسی داشته باشید.

بعد از دسترسی به برد کنترل دما، ابتدا باید وصله ها و اتصالات آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات درست و محکم هستند. در صورت وجود هر گونه خرابی یا تماس بین سیم ها، آنها را تعمیر یا جایگزین کنید.

سپس، دستگاه را روشن کنید و دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. اگر دما به درستی کنترل شد و دستگاه به طور عادی عمل می کند، مشکل برد کنترل دما حل شده است. اما اگر مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است برد کنترل دما خراب شده باشد و باید آن را تعمیر یا جایگزین کنید.

در نهایت، پس از تعمیر یا جایگزینی برد کنترل دما، دستگاه را دوباره روشن کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. در صورت نیاز، می توانید تنظیمات دما را دوباره تنظیم کنید.

در کل، تعمیر برد کنترل دما نسبتاً ساده است و می توانید آن را خودتان انجام دهید. اما اگر اطمینان کافی ندارید یا با تعمیرات الکترونیکی آشنایی ندارید، بهتر است به تعمیرکار مجربی مراجعه کنید.

موتور فن ایراد پیدا کرده است

دلیل کار نکردن و یخ نزدن فریزر می تواند خراب شدن موتور فن باشد. مشکلاتی اعم از شکسته شدن پره ‌ها یا نچرخیدن آزادانه آن ها یا عدم وجود توان لازم برای فعالیت از رایج ترین ایراداتی به شمار می روند که موتور فن یخچال فریزرها با آنها دست و پنجه نرم می نماید. در صورت بروز مشکل در هر یک از موارد یاد شده سیستم داخلی فریزر شما نمی‌تواند هوا را از سیم پیچ‌های کندانسور عبور دهد و در نتیجه آن فرآیند سرد نمودن و یخ زدن مواد غذایی در بخش فریزر نیز دچار چالش خواهد شد. با تعمیر موتور فن می توان این مشکل را برطرف کرد.

برای رفع این مشکلات، ابتدا باید علت آنها را تشخیص داد. در صورت شکسته شدن پره‌ها، می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. اگر پره‌ها نچرخیده یا آزادانه نمی‌چرخند، باید مکانیسم قفل آن‌ها را بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر کرد. همچنین، در صورت عدم وجود توان لازم برای فعالیت، باید ولتاژ و جریان ورودی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کرد که منبع برق به درستی عمل می‌کند.

بعد از تشخیص علت مشکل، می‌توان به تعمیر موتور فن پرداخت. ابتدا باید موتور را از سیم برق جدا کرده و از هر گونه اتصالات گرد و غبار و خراش و زنگ زدگی‌ها پاکسازی کرد. سپس باید محور موتور را بررسی کرده و در صورت لزوم روغن آن را تعویض کرد. همچنین، پره‌های موتور را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کرد.

در پایان، باید موتور را به شبکه برق وصل کرده و عملکرد آن را بررسی کرد. در صورتی که مشکل حل نشده باشد، بهتر است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. او می‌تواند با استفاده از ابزارهای خاص و تجهیزات فنی مناسب، مشکل را تشخیص دهد و تعمیر کند.

موتور فن اواپراتور خراب شده است

یک علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر خرابی موتور فن اواپراتور است. وظیفه تامین سرمای لازم در یخچال فریزر بر عهده فن کندانسور و به جریان انداختن آن در دستگاه بر عهده موتور فن اواپراتور می باشد. لذا چندان دور از تصور نیست که با آسیب دیدن موتور فن اواپراتور، فرآیند یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر دچار مشکل شود. برای رفع این مشکل اقدام به تعمیر موتور فن اواپراتور نمایید.

برای تعمیر موتور فن اواپراتور، ابتدا باید از علت آسیب دیدن آن اطلاع پیدا کنید. ممکن است موتور فن دچار خرابی مکانیکی، خطای الکتریکی یا نقص در قطعات دیگر شده باشد. برای این منظور، بهتر است به یک تکنسین ماهر مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را برای تعمیر آن ارائه کند.

اگر علت خرابی موتور فن مشخص شده است و قطعاتی که باید تعویض شوند را دارید، می‌توانید خودتان این تعمیرات را انجام دهید. برای این کار، ابتدا باید موتور فن را خارج کنید و قطعات خراب را با قطعات جدید تعویض کنید. سپس موتور را دوباره به یخچال فریزر متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که همه قطعات به درستی نصب شده‌اند.

در صورتی که تکنسین متخصصی را برای تعمیر موتور فن اجاره نموده باشید، او باید قطعات خراب را تعویض کند و موتور را تعمیر کند. پس از تعمیر موتور، می‌توانید آن را دوباره به یخچال فریزر وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

به هر حال، برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور فن اواپراتور در آینده، مهم است که یخچال فریزر را به طور منظم تمیز کنید و از برقراری شرایط مناسب برای آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، در صورتی که هنگام استفاده از یخچال فریزر صدای غیرعادی ای را می‌شنوید، باید سریعاً اقدام به بررسی و تعمیر آن نمایید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

اواپراتور یخ زده است

یخ زدگی اواپراتور نیز می تواند یکی از دلایل کار نکردن و یخ نزدن فریزر باشد. بسیار بعید است شما در یخچال فریزرهای بدون برفک با این مشکل مواجه شوید اما در یخچال فریزرهای قدیمی به وفور و در یخچال فریزرهای امروزی در صورتی که یکی از قطعات اصلی سیستم یخ زدایی مانند ترموستات، هیتر، دستگاه کنترل یخ زدایی و … آسیب ببیند با جمع شدن برفک های ایجاد شده در جریان هوای سرد در اطراف مارپیچ های قطعه اواپراتور، فرآیند سرد کردن هوای داخل فریزر دچار مشکل شده و شما مشاهده خواهید کرد که مواد غذایی موجود در دستگاه دیگر یخ نخواهند زد. برای رفع این ایراد لازم است که شما زیر نظر یک تکنسین مجرب اقدام به یخ زدایی از قطعه اواپراتور نمایید و با تشخیص قطعه مسبب بروز این ایراد اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه فوق الذکر نمایید.

همچنین، در برخی موارد، ممکن است برفک های ایجاد شده در یخچال فریزر باعث بسته شدن درب و یا دیواره های دستگاه شوند و در نتیجه، هوا نمی تواند به درستی در داخل فریزر متداول شود. این مشکل می تواند باعث بیشمار مشکلات شود، از جمله کاهش کارایی سرمایشی یخچال و فریزر، افزایش مصرف انرژی، و حتی خرابی قطعات دیگر دستگاه شود.

برای جلوگیری از ایجاد برفک در یخچال فریزر، می توانید تعدادی اقدام پیشگیرانه انجام دهید. اول از همه، مطمئن شوید که درب ها به درستی بسته شده اند و هرگونه شکاف و نشتی در دیواره ها را تعمیر کنید. همچنین، می توانید از برگه های پلاستیکی یا فویل آلومینیومی استفاده کنید تا برفک های ایجاد شده در اطراف مارپیچ ها را جمع کنید.

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید و هنوز مشکل حل نشده است، بهتر است یک تکنسین مجرب را برای تعمیر و یخ زدایی دستگاه فراخوانی کنید. او می تواند عیب یابی کند و قطعه مسبب ایجاد برفک را تشخیص دهد و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کند.

در نهایت، برای حفظ عملکرد بهتر دستگاه، توصیه می شود دوره های منظم یخ زدایی را انجام دهید. این شامل خاموش کردن دستگاه، جمع کردن مواد غذایی و یخ های تشکیل شده در داخل فریزر و یخ زدایی قطعه اواپراتور است. این کار به عملکرد بهتر و کاهش احتمال ایجاد برفک در آینده کمک می کند.

به طور خلاصه، برفک های ایجاد شده در یخچال فریزر می توانند باعث کاهش عملکرد و کارایی دستگاه شوند. برای رفع این مشکل، لازم است قطعه مسبب ایجاد برفک را تشخیص دهید و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین، می توانید با انجام دوره های منظم یخ زدایی و حفظ درب ها و دیواره ها، این مشکل را به حداقل برسانید.

دما تنظیم نیست

یکی دیگر از علل کار نکردن و یخ نزدن فریزر تنظیم نبودن دما است. عدم تنظیم دمای مناسب در فصول مختلف سال و یا ایراد در یکی از بخش های مرتبط با تنظیم دما می تواند منجر به گرم شدن هوای داخل فریزر و عدم یخ زدن مواد غذایی موجود در آن شود. پیشنهاد می شود پیش از اقدام به عیب یابی فنی دستگاه حتما این مورد را بررسی نمایید و با تغییر درجه دما مدتی منتظر نتیجه به دست آمده از اعمال این تغییرات در دستگاه بمانید. زیرا تغییرات دما به سرعت اتفاق نمی افتد و مدتی نیاز به زمان برای مشاهده نتیجه دارد.

اگر با تغییر درجه دما مشکل حل نشد، می توانید به موارد دیگری نیز توجه کنید. اولاً، مطمئن شوید که درب فریزر به درستی بسته شده است و هیچ نشتی هوا وجود ندارد. نشتی هوا می تواند باعث ورود هوای گرم به داخل فریزر شده و باعث گرم شدن آن شود. در صورت وجود نشتی، درب را تعمیر کنید یا در صورت لزوم ، آن را تعویض کنید.

ثانیاً، بررسی کنید که فن های خنک کننده در فریزر به درستی کار می کنند. اگر فن ها خراب یا کثیف باشند، هوای خنک کننده به درستی در داخل فریزر توزیع نمی شود و می تواند منجر به گرم شدن هوا و عدم یخ زدن مواد غذایی شود. در صورت لزوم، فن ها را تعویض کنید یا تمیز کنید.

سوماً، مطمئن شوید که کمپرسور فریزر به درستی کار می کند. کمپرسور مسئول برای فشرده سازی و خنک کردن هوا در داخل فریزر است. اگر کمپرسور خراب یا دچار ایرادی است، فریزر به درستی کار نخواهد کرد و ممکن است هوا گرم شود و مواد غذایی یخ نزنند. در این صورت، کمپرسور را تعمیر یا تعویض کنید.

در نهایت، ممکن است مشکل از سیستم یخچال و فریزر شما بیاید. در این صورت، بهتر است به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید تا مشکل را بررسی و تعمیر کند.

به هر حال، قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات، اطمینان حاصل کنید که دستگاه درجه دمای مناسبی دارد و تغییر درجه دما آن را بهبود می بخشد.

بر سر راه گردش هوا مانع وجود دارد

مسدود شدن مسیر گردش هوا دستگاه نیز می تواند دلیل کار نکردن و یخ نزدن فریزر باشد. اگر مسیرهای ورود هوای سرد به دورن یخچال فریزر توسط مانعی مانند گرد و غبار و یا مواد غذایی مسدود شود، این می تواند عامل موثری در عدم سرد شدن بخش فریزر دستگاه باشد. برای رفع این مشکل می توانید یخچال را از برق بکشید، درون آن را تمیز نمایید و سپس مواد غذایی را با نظم و ترتیب مشخص درون طبقات فریزر قرار دهید.

همچنین، در صورتی که بخش فریزر دستگاه شما هنوز هم سرد نمی‌شود، می‌توانید مقداری آب جوش را در یک ظرف قرار داده و آن را در داخل فریزر قرار دهید. این کار می‌تواند باعث ایجاد بخار شده و مسیرهای مسدود شده را باز کند.

همچنین، ممکن است کمبود فریون در دستگاه باعث عدم سرد شدن بخش فریزر شود. در این صورت، بهتر است تماس با یک تعمیرکار مجرب برای شارژ فریون دستگاه بگیرید.

در نهایت، اگر هیچکدام از راهکارهای فوق برای شما کارساز نبودند، لازم است تماس با تعمیرکار مجرب بگیرید تا علت عدم سرد شدن بخش فریزر دستگاه را تشخیص دهد و آن را تعمیر کند.

مقدار زیاد مواد غذایی در داخل فریزر قرار داده اید

علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر می تواند مقدار زیاد مواد غذایی در داخل فریزر باشد. قرار گرفتن مقدار زیادی مواد غذایی درون طبقات مختلف فریزر مانع از گردش صحیح هوای سرد در داخل این بخش خواهد شد و شما مشاهده خواهید کرد تعداد زیادی از بسته های مواد غذایی که در این بخش قرار گرفته یخ نزده اند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود مواد غذایی را در طبقات مختلف فریزر با رعایت مساوات تقسیم نمایید و از پر کردن بیش از اندازه مواد غذایی درون فریزر یخچال جدا اجتناب نمایید.

همچنین، مهم است که مواد غذایی را با دقت و به صورت منظم در فریزر قرار دهید. از این رو، بسته های مواد غذایی را به دسته های کوچک تقسیم کنید و هر دسته را در یک طبقه مخصوص قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا به راحتی مواد غذایی را پیدا کنید و از تراکم بیش از حد در فریزر جلوگیری کنید.

همچنین، حتماً بسته بندی محکمی را برای مواد غذایی استفاده کنید تا از ورود هوا و رطوبت به داخل بسته جلوگیری شود. این کار به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری مواد غذایی خود را در فریزر نگه دارید.

یک نکته دیگر این است که همواره قبل از قرار دادن مواد غذایی در فریزر، آنها را به خوبی خشک کنید. رطوبت موجود در بسته های مواد غذایی می تواند منجر به تشکیل یخ در داخل فریزر شود که می تواند باعث بسته شدن درب فریزر شود.

در نهایت، حتماً مواردی که برای مصرف نیاز دارید را در جلوی فریزر قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا به راحتی به مواد غذایی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید و از باز کردن درب فریزر برای گرفتن آنها کاسته شود.

با رعایت این نکات، می توانید از فریزر خود به بهترین نحو استفاده کنید و مواد غذایی خود را به درستی نگه دارید.

درب ایراد پیدا کرده است

مشکلات مرتبط با درب دستگاه نیز می تواند یکی از دلایل کار نکردن و یخ نزدن فریزر باشد. اگر درب فریزر باز بماند و یا نفوذ هوا به داخل آن وجود داشته باشد به دلیل ورود هوای گرم محیط به صورت مستمر درون دستگاه شما مشاهده خواهید کرد که مواد غذایی درون فریزر یخ نزده اند. برای برطرف کردن این مشکل اگر از بسته بودن درب فریزر اطمینان دارید باید اقدام به تعویض لاستیک دور درب بخش فریزر دستگاه نمایید. زیرا احتمالا وجود ساییدگی یا پارگی در این بخش است که منجر به ورود هوای گرم به دورن فریزر شده.

اگر بررسی کردید و متوجه شدید که لاستیک درب فریزر سالم است و هیچ ساییدگی یا پارگی در آن وجود ندارد، ممکن است مشکل در سیستم خنک کننده فریزر باشد. در این صورت بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و تعمیر کند.

همچنین، اگر دمای محیط بسیار بالاست، ممکن است فریزر نتواند دمای داخلی را به حد تنظیم شده برساند. در این صورت میتوانید فریزر را به یک مکان خنکتر منتقل کنید یا از استفاده اضافه از فریزر خودداری کنید تا دمای محیط کمی کاهش پیدا کند.

همچنین، اگر فریزر شما دارای تنظیمات دما است، مطمئن شوید که دمای آن درست تنظیم شده باشد. به عنوان مثال، اگر دمای تنظیم شده برای فریزر صفر درجه است ولی دمای داخلی منفی نیست، باید تنظیمات دما را بررسی کنید و آن را به درستی تنظیم کنید.

در نهایت، حتماً از صحت و سلامتی کابل برق و اتصال آن به پریز مطمئن شوید. عدم اتصال مطلوب کابل برق میتواند باعث عدم کارکرد صحیح فریزر شود.

برطرف کردن علت کار نکردن و یخ نزدن فریزر :

گروه کارشناسان دنیا سرویس ( مرکز تعمیر یخچال در تهران ) حداکثر تلاش خود را به کار گرفته اند تا کلیه علل کار نکردن و یخ نزدن فریزر در این مقاله با شما به اشتراک بگذارند. با این وجود ما مدعی کامل بودن این محتوا نیستیم و امکان دارد در این مقاله به مشکل دستگاه شما اشاره ای نشده باشد و دلیل کار نکردن و یخ نزدن فریزر شما مورد دیگری باشد. لذا شما می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 از مشاوره تلفنی رایگان با سرویسکاران ما بهرمند شوید و همچنین اقدام به ثبت سفارش جهت اعزام تعمیرکار به محل خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *