عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت روشن نشدن موتور یخچال

دلیل روشن نشدن موتور یخچال

علت روشن نشدن موتور یخچال چیست؟

 

علت روشن نشدن موتور یخچال می‌تواند کاملا ساده باشد. دو شاخه و سیم اصلی و سیم رابط را بررسی کنید. ببینید برق به یخچال می رسد. اگر برق به یخچال می‌رسید یکبار آن را از برق بکشید، 5 ثانیه صبر کنید و دوباره وصل کنید. با بررسی مجدد کابل و رابط اطمینان حاصل کنید که برق به یخچال می رسد. در این مورد وسواس به خرج دهید. مثلا یک وسیله ی برقی دیگری را مستقیماً به همان پریز یا برق وصل کنید تا ببینید که مشکل به هیچ وجه ارتباطی با برق ندارد. در اینجا کار عیب یابی شما تمام می شود. بقیه کار را به تعمیرکار مجاز بسپارید. تیم دنیا سرویس از جمله تعمیرکاران مجرب در زمینه عیب یابی و تعمیر یخچال است.

 

بررسی علت روشن نشدن موتور یخچال

 

علت روشن نشدن موتور یخچال علت‌های متعددی دارد. کمپرسور قلب یخچال شماست. اگر آسیب ببیند یعنی موتور آسیب دیده. اگر موتور در حال استارت باشد و فیوز بپرد یعنی کمپرسور آسیب دیده. اگر صدای کمپرسور خیلی زیاد باشد، یعنی کمپرسور نیم سوز شده. در این حالت چک کردن رله ها ضروری است. اما قبل از اینکه شما به مرحله روشن نشدن موتور یخچال برسید، شاید توصیه هایی در زمینه ی نگهداری و مراقبت و استفاده ی بهینه از دستگاه بتواند برایتان مفید باشد. اینکه بدانید به هر حال، هر وسیله ای و از جمله هر وسیله ی برقی دارای عمر مفیدی است. معمولاً عمر مفید کمپرسور یخچال بین 10 تا 15 سال است. دیگر اینکه به درجه برودت یخچال دقت کنید، اگر تنظیم را رعایت میکنید و سرمای مناسب را ندارید گاز یخچال را چک کنید.

 

برفک‌زدایی را جدی بگیرید

 

 اگر یخچالتان برفک گیر است، در برفک زدایی اهمال نکنید و در آخر دقت داشته باشید که پاکیزه ماندن فن کندانسور به عمر و کیفیت کار یخچال کمک می کند. روی صدای یخچال بیش از حد تکیه نکنید یخچال ها بر حسب اینکه از کدام برند باشند و تکنولوژی و سابقه ی کارخانه ی سازنده، کم و بیش صدا دارند. اگرچه صدا در انواع مختلف این دستگاه با اندکی تفاوت همراه است. اما تا به حال سازندگان یخچال نتوانستند تکنولوژی خاصی را در جهت بی صدا کردن کامل یخچال ارائه بدهند. بعضی از مصرف کنندگان و حتی تعمیرکاران ممکن است صدای زیاد یخچال را نشانه ی نیم سوز شدن و یا احتمال روشن نشدن یخچال در آینده بدانند. در حالی که اینگونه نیست و صدای یخچال علت های دیگری هم ممکن است داشته باشد.

 

چرا باید با دنیا سرویس تماس بگیریم!

اول ارائه خدمات جامع در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی ( تعمیر یخچال ، تعمیر یخچال فریزر ، تعمیر ساید بای ساید ، تعمیر ماشین لباسشویی و … )، دوم حضور کادری مجرب از سرویس کاران با دانش و تعمیرکاران با تجربه و تکنسین های متخصص، سوم ارائه خدمات فوری در محل که سبب کاهش هزینه های حمل نقل دستگاه و عدم اتلاف وقت شما خواهد شد، چهارم دریافت هزینه های تعمیرات منطبق بر تعرفه های مشخص و مطابق اعلام اتحادیه، و در پایان ارائه گارانتی برای خدمات دریافتی که می تواند بالاترین سطح از ارائه خدمات به شما را تضمین نماید. موارد یاد شده در بالا تنها چند تا از مهم ترین دلالیلی است که می تواند سبب تماس شما با دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ) در میان انبوهی از مراکز ارائه دهنده خدمات ایرادیابی و سرویس لوازم خانگی شود.

 

فرآیند تعمیر لوازم خانگی در دنیا سرویس  :

  1. ثبت درخواست تعمیر به صورت آنلاین در سایت و یا تماس با پشتیبانی توسط شما
  2. ارجاع درخواست شما به نزدیک ترین نمایندگی و مرکز تعمیرات توسط دنیا سرویس
  3. تماس تعمیرکار با شما جهت هماهنگی برای ساعت مراجعه به منزل یا محل کار شما
  4. مراجعه سرویسکار به محل و عیب یابی تخصصی مشکل به وجود آمده برای دستگاه
  5. ارائه یک گزارش کامل از دلالیل خرابی دستگاه ، راه های رفع و هزینه های مرتبط آن
  6. تعمیر دستگاه در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت مورد نظر توسط تعمیرکار
  7. اتمام فرآیند تعمیرات دستگاه و تحویل آن به صورت سالم مثل روز اول خرید به شما
  8. خدمات ما در این جا به پایان نمی رسد و ما کیفیت خدمات خود را تضمین می نماییم