آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت خالی شدن گاز یخچال + علائم نشتی و روش تشخیص

علت خالی شدن گاز یخچال

دلیل و علت خالی شدن گاز یخچال احتمالا برای شما چندان دور از تصور نیست. دلایل و علل نشتی گاز یخچال فریزر ساید بای ساید دقیقا همان مواردی هستند که شما از قبل نسبت به آنها آگاهی دارید اما در اثر تعلل، غفلت و یا جدی نگرفتن یکی از آنها هم اکنون با این ایراد مواجه شده اید. ما در این مقاله از سایت در تلاش هستیم تا یکبار دیگر این موارد را به شما گوشزد نماییم و راه های پیشگری و رفع این ایراد را با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین شما عزیزان می توانید جهت تشخیص مسبب نشتی گاز ساید بای ساید و شارژ گاز یخچال در تهران از طریق تماس با مرکز تعمیر یخچال دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 ثبت سفارش نمایید.

 

7 علت خالی شدن گاز یخچال در یک نگاه :

خالی شدن گاز یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند ناشی از ترک، سوراخ یا پوسیدگی لوله ها، جابه‌جایی یخچال و ضربه خوردن لوله های گاز، تمیز کردن یخدون یخچال های قدیمی با وسایل نوک تیز، داغ شدن گاز یخچال و خنک نشدن آن، خرابی کمپرسور، ایراد لاستیک درب و مشکل اواپراتور باشد.

 

نشانه های نشتی گاز یخچال ساید بای ساید چیست؟

  1. موتور یخچال فریزر یکسره کار می کند
  2. سرما داخل یخچال فریزر کم شده است
  3. لوله برگشت کمپرسور گرم شده است

در ادامه ما مهم ترین دلایل نشتی گاز ساید بای ساید، توصیه های لازم برای پیشگیری و راه های برطرف کردن آن ها با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما در ادامه این محتوا همراه باشید.

 

لوله ها دچار ترک، سوراخ یا پوسیدگی شده اند

اولین علت خالی شدن گاز یخچال، می تواند نشتی در لوله های یخچال باشد. اغلب این امر به دلیل پوسیده شدن یا بی کیفیت بودن لوله ها ایجاد می شود. اگر لوله های مورد استفاده در یخچال به جای مس خالص از آلیاژ مخلوط ساخته شده باشد، لوله به راحتی پوسیده می شود. ماده مناسب برای ساخت لوله های یخچال مس است اما در حال حاضر تعدادی از شرکت ها از آهن و یا آهن بدون روکش در ساخت لوله ها استفاده می کنند و همین موضوع باعث پوسیدگی لوله ها و نشت گاز می شود.

 

یخچال به تازگی جابجا کرده اید و لوله های انتقال گاز ضربه خورده اند

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل خدمت شما ارائه کردیم می توان اینطور استنباط کرد که به دلیل جنس نامروب لوله های یخچال در صورت اسباب کشی یا حمل و نقل غیراصولی یخچال فریزر، ضربه خوردن لوله های گاز هم می تواند دلیل خالی شدن گاز یخچال بشمار برود.

 

یخدون (یخچال های قدیمی) با وسایل نوک تیز تمیز نموده اید

در یخچال های قدیمی بخش به نام یخدون وجود دارد که در صورتی که شما برای از بین بردن برفک آن از وسایل نوک تیز برای مثال چاقو استفاده نمایید این مورد را نیز می توان یکی از علل نشتی گاز یخچال ساید بای ساید به حساب آورد. بنابراین توصیه می شود به هنگام نظافت یخچال فریزر به هیچ عنوان از وسایل نوک تیز استفاده ننمایید.

 

گاز یخچال داغ شده و خنک نشده

بیش از حد داغ شدن گاز یخچال نیز می تواند یک از دلایل نشتی گاز ساید بای ساید باشد. زیرا هر چقدر هم که لوله های به کار رفته در دستگاه با کیفیت باشند بالاخره یک ظرفیت دمایی ویژه دارند که در صورتی که به مدت طولانی در معرض آن قرار بگیرند ممکن است موجب سوراخ شدن لوله ها شوند.

 

کمپرسور ( موتور ) دچار ایراد شده است

شاید توقع نداشتید با توجه به تاکیدی که ما تا اینجا مقاله به داشتن نشتی به عنوان تنها علت خالی شدن گاز یخچال داشتیم آسیب دیدن موتور یخچال فریزر نیز به عنوان یک مورد دیگر به شما معرفی شود. اما بد نیست به این نکته توجه داشته باشید که کمپرسور یخچال از اتصالاتی برخوردار است که به سایر بخش های دستگاه از طریق لحیم کاری اصطلاحا جوش داده شده و وجود نشتی در این نواحی نیز می تواند منجر به نشتی گاز ساید بای ساید شود.

 

لاستیک درب خراب شده است

خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر یک دلیل خالی شدن گاز یخچال بشمار می رود اما این بدین معنی نیست که در صورت باز ماندن درب یخچال به دلیل ایراد در لاستیک دور درب، گاز یخچال از این طریق خارج می شود. خارج شدن گاز یخچال فقط یک دلیل دارد و آن هم نشتی است. مشکل در لاستیک درب موجب کار کردن بیش از اندازه موتور جهت سرد کردن دستگاه می شود و این مسئله می تواند منجر به نشتی در لوله دستگاه به دلیل مواردی که در بالا به آن اشاره داشتیم شود.

 

لوله‌های اواپراتور سوراخ شده اند

یکی دیگر از علل و دلایل نشتی گاز ساید بای ساید می تواند خرابی اواپراتور باشد. گاهی اوقات لوله های اواپراتور سوراخ یا از محل خود خارج می شوند. جنس لوله اواپراتور آلومینیومی است و گاهی اوقات آنها را با سیم آهن یا مس به هم متصل می کنند. اگر محل اتصال آلومینیوم و مس یا آهن به خوبی لحیم کاری نشده باشد، احتمال سوراخ شدن و نشت گاز یخچال وجود دارد.

 

شیر والف به خوبی به کمپرسور یخچال جوش داده نشده

اگر شیر والف که به کمپرسور وصل می شود و لوله اصلی که از لوله مسی به کمپرسور متصل است به درستی جوش نخورده باشد ممکن است باعث نشت گاز در یخچال شود. همچنین اگر شیر والف نصب شده آسیب ببیند در نهایت منجر به نشت گاز در یخچال می شود.

 

تا حالا با علت خالی شدن گاز یخچال فریزر و راه های بررسی و رفع آنها آشنا شدیم در ادامه تلاش داریم به توصیه های برای پیشگیری از وقوع این ایراد در یخچال فریزر و مراحل مورد نیاز برای برطرف کردن این مشکل اشاره داشته باشیم.

 

توصیه هایی برای جلوگیری از نشتی گاز یخچال ساید بای ساید :

  1. در زمان نظافت های کلی و اسباب کشی از یخچال به جهت ضربه خوردن محافظت نمایید.
  2. در زمان نظافت یخچال فریزر به هیچ عنوان از لوازم نوک تیز مانند چاقو استفاده نفرمایید.

مراحل تعمیر یخچالی که گاز آن خالی شده است :

  1. با استفاده از ترکیب صابون و آب، کف تولید نمایید و کف را بروی محلی هایی که احتمال می دهید نشتی از آنجا است بمالید در صورت باد کردن کف مشخص می شود که نشتی از کدام ناحیه است و محل مورد نظر باید رفع نشت شود.
  2. در صورتی که امکان پیدا کردن محل نشتی وجود ندارد، باید قطعه ای که احتمال نشتی آن بالا است، تعویض گردد.
  3. یخچال باید شارژ گاز شود.

شناسایی علت خالی شدن گاز یخچال :

با وجود آشنا بودن قبلی شما با علل و دلایل نشتی گاز ساید بای ساید و همچنین تسلط بر راه های تشخیص این ایراد از طریق مطالعه دقیق این مقاله اما بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که تشخیص برخی از مواردی که مسبب نشتی گاز ساید بای ساید به شمار می رود با وجود داشتن دانش تخصصی و تجربه بالا حتی به سختی از عهده سرویسکاران مجرب بر می آید. لذا توصیه می شود در صورتی که امکان تشخیص دلیل خالی شدن گاز یخچال فریزر توسط شما وجود ندارد از دستکاری خودسر دستگاه که ممکن است موجب خرابی های احتمالی بعدی در دستگاه شود جدا خودداری نمایید و به سرعت با دنیا سرویس مرکز تعمیر یخچال در تهران با شماره تلفن 2900 8886 021 تماس بگیرید تا یک تعمیرکار با تجربه جهت تشخیص علت و همچنین شارژ گاز یخچال به محل شما اعزام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *