تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر رله استارت یخچال و روش تست سلامت

تعمیر رله استارت یخچال

آیا رله استارت یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر رله استارت یخچال چقدر است؟ تعویض رله استارت یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات رله استارت یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن رله استارت یخچال چیست؟ عیب یابی رله استارت یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر رله استارت یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی رله استارت یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ رله استارت یخچال چیست؟ انواع رله استارت یخچال کدام است؟ طرز کار رله استارت یخچال چگونه است؟ قیمت رله استارت یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده رله استارت یخچال چیست؟ وظایف رله استارت یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول رله استارت یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

رله استارت یخچال فریزر چیست؟

در ساخت وسایل برقی برای جلوگیری از اضافه بار کمپرسور، قطعه ای الکتریکی به نام اورلود مورد استفاده قرار می گیرد. رله استارت یک کلید است که وظیفه آن وصل کردن جریان برق از ورودی برق به مصرف کننده در اینجا موتور یخچال فریزر می باشد.

 

رله استارت یخچال فریزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این قطعه معمولا از یک بدنه از جنس باکلیت، تعدادی بویین و سیم پیچ، یک اهرم فلزی سر گرد یا سرتخت، تعدادی کنتاکت اتصال و فیش ساخته شده است.

 

انواع رله استارت یخچال فریزر کدام است؟

رله استارت های مورد استفاده در یخچال فریزرها به صورت کلی به دو نوع اصلی رله جریان و رله ولتاژ تقسیم بندی می شوند. رله های جریان نیز خود به دو نوع رله سیم پیچ دار ( رله سوزنی ) و رله های PTC ( رله سنگی ) تقسیم می شوند. تعمیر رله استارت یخچال فریزرها فارق از برند و مدل شرکت سازنده آنها در دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) با بالاترین سطح از کیفیت خدمات صورت می پذیرد.

 

طرز کار رله استارت یخچال فریزر چگونه است؟

بلافاصله پس از شروع به فعالیت موتور، رله استارت جریان برق ورودی به دستگاه را ذخیره نموده و مانع از ورود اضافه بار الکتریکی به کمپرسور می شود.

 

وظایف رله استارت یخچال فریزر چیست و چه کاری انجام می دهد؟

رله استارت یا اورلود یخچال قطعه‌ایی الکترومکانیکی است که وظیفه راه اندازی و استارت کمپرسور را به عهده دارد.

 

مشکلات متداول و ایرادات رایج رله استارت یخچال فریزرها کدام ها هستند؟

اگر رله یخچال بسوزد کمپرسور کار نخواهد کرد و هوای درون یخچال فریزر سرد نخواهد شد و این از رایج ترین ایراداتی به شمار می رود که به هنگام آسیب دیدن رله استارت در دستگاه مشاهده می شود.

 

علائم خرابی رله استارت یخچال فریزر چیست؟

در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن رله استارت دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر رله استارت یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. ارور دادن یخچال
  2. روشن نشدن یخچال
  3. داغ شدن موتور یخچال
  4. از کار افتادن یخچال و کار کردن فریزر
  5. روشن بودن یخچال اما کار نکردن
  6. قطع و وصل شدن برق یخچال
  7. کار نکردن و یخ نزدن فریزر
  8. سرد نکردن یخچال

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود رله استارت ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

 

عیب یابی رله استارت یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

با مشاهده یکی از موارد فوق می توان پی به خرابی این قطعه در دستگاه برد :

  1. خنک نبود هوای درون یخچال
  2. سر و صدای غیر عادی یخچال
  3. منجمد نشدن مواد غذایی در یخچال

نحوه تست رله استارت یخچال فریزر چگونه است؟

  1. بدون استفاده از ابزار : در صورت مشاهده خوردگی یا زنگ زدگی در اطراف پایه‌های رله و یا شنیدن صدای تق تق به هنگام تکان دادن آن می توان نتیجه گرفت که رله معیوب است.
  2. با استفاده از ابزار : با استفاده از اهم متر، مقاومت بین پایه‌های مختلف رله را به صورت دو به دو اندازه گیری نمایید. در صورتی که رله سالم باشد، باید برای یک جفت از پایه‌ های رله مقداری بین ۱۰ تا ۱۰۰ اهم مشاهده کرد. برای سایر پایه ها،مقدار صفر اهم بر روی صفحه اهم متر نمایش داده می شود.

علت های خراب شدن یا سوختن رله استارت یخچال فریزر چیست؟

زیاد باز و بسته کردن درب یخچال فریزر، خرابی لاستیک دور درب یخچال و ورود هوای گرم به داخل دستگاه و همچنین عدم استفاده از محافظ جریان برق و ورود ولتاژ غیر یکسان از مهم ترین دلایل خرابی زله استارت یخچال فریزرها به شمار می روند.

 

بهترین رله استارت یخچال فریزر ساخت کدام کشور یا برند است؟

با وجود تولید رله استارت های متنوع توسط شرکت های مختلف اما توصیه می شود برای حفظ اطمینان خاطر نسبت به کیفیت ساخت در صورت نیاز به تعویض رله استارت حتما از نمونه مشابه اصلی تولید شده توسط کارخانه سازنده یخچال فریزر استفاده نمایید.

 

آیا رله استارت یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

بله رله استارت یخچال فریزر قابل تعمیر است اما نه توسط هر تعمیرکار متفرقه ای زیرا تعمیرات رله استارت تنها از عهده سرویسکاران متخصصی بر می آید که از دانش فنی لازم در این زمینه برخوردار می باشند. البته تعمیرات تنها در حوزه اتصالات رله استارت اتفاق می افتد و در صورت خرابی رله استارت باید اقدام به تعویض آن کرد.

 

قیمت رله استارت یخچال فریزر چقدر است؟

قیمت رله استارت یخچال فریزرهای مختلف با هم بسیار متفاوت می باشد و توصیه می شود قیمت رله استارت صرفا تنها دغدغه شما برای برطرف کردن این مشکل نباشد زیرا ممکن است نمونه های تقلبی این قطعه قیمت به مراتب کمتری از نمونه های مشابه اصلی آن داشته باشند اما مسلما نمونه های تقلبی کیفیت و کارایی نمونه های اصلی را نخواهند داشت.

 

هزینه تعمیر رله استارت یخچال فریزر چقدر است؟

تعرفه دقیق تعمیر رله استارت یخچال فریزر به میزان آسیبی که به آن وارد آمده است بستگی دارد لذا شما جهت اطلاع از هزینه دقیق تعمیر رله استارت یخچال فریزر خود باید از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی دنیا سرویس به شماره تماس 2900 8886 021 ارتباط برقرار نمایید و درخواست اعزام سرویسکار به محل خودتان به منظور ایرادیابی رله استارت یخچال فریزر را ثبت نمایید. همکاران ما در کوتاهترین زمان به محل شما مراجعه خواهند کرد و از طریق برآورد هزینه ای که انجام می دهند شما را در جریان ریز هزینه های مرتبط با تعمیر یا تعویض رله استارت یخچال فریزرتان قرار می دهند.

 

تعویض رله استارت یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

با توجه به قیمت مناسب رله استارت به نسبت سایر قطعات موجود در یخچال مانند موتور یا برد الکترونیکی پیشنهاد ما این است که جهت آسودگی خاطر اقدام به تعویض قطعه نمایید. البته در صورتی که ارزیابی تعمیرکار تعمیرات این قطعه باشد توصیه ما به شما نادیده گرفتن نظر ما و توجه به دانش و تجربه سرویسکار می باشد.

 

آیا تعمیرات رله استارت یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله تعمیرات صفر تا صد این قطعه در محل شما و بدون نیاز به انتقال یخچال فریزر به تعمیرگاه صورت می پذیرد.

 

تعمیر رله استارت یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

ایرادیابی و تعمیرات رله استارت یخچال فریزر حداکثر به یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.