تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر سیستم دیفراست یخچال بدون برفک

تعمیر سیستم دیفراست یخچال

آیا سیستم دیفراست یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر سیستم دیفراست یخچال چقدر است؟ تعویض سیستم دیفراست یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات سیستم دیفراست یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن سیستم دیفراست یخچال چیست؟ عیب یابی سیستم دیفراست یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر سیستم دیفراست یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی سیستم دیفراست یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ سیستم دیفراست یخچال چیست؟ انواع سیستم دیفراست یخچال کدام است؟ طرز کار سیستم دیفراست یخچال چگونه است؟ قیمت سیستم دیفراست یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده سیستم دیفراست یخچال چیست؟ وظایف سیستم دیفراست یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول سیستم دیفراست یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

سیستم دیفراست یخچال فریزر چیست؟

سیستم دیفراست یا یخ زدایی یخچال فریزر در حقیقت مجموعه ای از قطعات الکترومکانیکی به شمار می روند که وظیفه ذوب کردن برفک های درون دستگاه نو فراست را بر عهده دارند.

 

سیستم دیفراست یخچال فریزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

سیستم دیفراست معمولا از المنت، ترموفیوز، سنسور دیفراست یا ترمودیسک و … تشکیل شده است.

 

انواع سیستم دیفراست یخچال فریزر کدام است؟

دیفراست دستی : در این مدل از یخچال فریزرها که معمولا بسیار قدیمی هستند شما مجبور هستید برای آب شدن برفک ها مدتی دستگاه را از برق بکشید.

 

دیفراست اتوماتیک : در این نوع از دیفراست که دقیقا منظور نظر ما از انتشار این مقاله می باشد کلیه فرآیندهای مرتبط با برفک زدایی به صورت اتوماتیک توسط یخچال و بدون نیاز به از برق کشیدن یخچال فریزر انجام می شود.

 

طرز کار سیستم دیفراست یخچال فریزر چگونه است؟

هنگامی که برفک بروی اواپراتور یخچال فریزر نقش می بندد. ترمودیسک یا سنسور دیفراست خبر برفک زدن اواپراتور را به تایمر یا برد الکترونیکی مخابره می نمایند. بدین طریق دستور آغاز فعالیت المنت صادر شده و برفک ها طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده شروع به ذوب شدن می نمایند. آب حاصل از ذوب برفک ها از طریق لوله های فاضلاب بروی سینی تعبیه شده بروی موتور یخچال فریزر انتقال یافته و از طریق حرارت تولید شده توسط کمپرسور به بخار تبدیل خواهند شد.

 

وظایف سیستم دیفراست یخچال فریزر چیست و چکاری انجام می دهد؟

مهم ترین وظیفه ای که بر عهده قطعات سیستم دیفراست یخچال فریزر قرار گرفته ممانعت از یخ زدن بدنه ها و مواد غذایی موجود در آن و یا به تعبیر دیگر برفک زدایی از یخچال فریزر می باشد.

 

مشکلات متداول و ایرادات رایج سیستم دیفراست یخچال فریزر کدام ها هستند؟

برفک زدن بدنه و مواد غذایی موجود در یخچال فریزر، عدم توقف فعالیت یخ زدایی و برفک زدایی غیر منظم سه مورد از مهم ترین ایرادات سیستم دیفراست یخچال فریزرها به شمار می روند.

 

علائم خرابی دیفراست یخچال فریزر چیست؟

 در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن دیفراست دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. سرمای زیاد یخچال ( معمولا تشکیل یخ و برفک درون یخچال فریزر به اشتباه به سرمای زیاد درون دستگاه تعبیر می شود اما این معضل معمولا به دلیل عملکرد غیر صحیح سیستم دیفراست به وقوع می پیوندد )
  2. یخ زدن داخل یخچال ( برفک زدن داخل یخچال فریزر در اغلب موارد به دلیل اختلال در عملکرد یکی از قطعات سیستم دیفراست یخچال فریزر اتفاق می افتد )
  3. داغ شدن موتور یخچال ( یخ زدن داخل یخچال فریزر افزایش فعالیت موتور به منظور تامین سرما را به دنبال دارد این موجب داغ شدن کمپرسور خواهد شد )
  4. یخ زدن لوله پشت یخچال ( از مهم ترین نشانه های خرابی سیستم یخ زدایی یخچال فریزر، تشکیل برفک درون دستگاه می باشد همچنین اگر تشکیل برفک بروی لوله های پشت یخچال به علت نشتی گاز نباشد می توان احتمال خرابی این سیستم را در ارتباط با آن مورد بررسی قرار داد )
  5. برفک زدن یخچال بدون برفک ( تشکیل برفک درون یخچال فریزر معمولا ناشی از اختلال در عملکرد سیستم دیفراست یخچال فریزر می باشد )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود دیفراست ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

 

عیب یابی سیستم دیفراست یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

در اغلب موارد تشکیل برفک درون یخچال فریزر اگر به علت نشتی گاز نباشد به دلیل بروز اختلال در یکی از قطعات سیستم دیفراست یخچال فریزر می باشد. به همین دلیل توصیه می شود جهت اطمینان از وقوع مشکل در این قطعات، اقدام به بررسی و تست تک به تک آنها نمایید.

 

نحوه تست سیستم دیفراست یخچال فریزر چگونه است؟

تست سنسور دیفراست : سنسور دیفراست را کف دست خود قرار دهید و یا به آن دما دهید، اگر تغییراتی را نشان داد یعنی سالم است.

 

تست المنت : مقاومت بین دو سر المنت را با اهم تر اندازه گیری نمایید اگر مقاومت کمتر یا بیشتر از 200 تا 300 اهم بود المنت مشکل دارد.

 

تست ترموفیوز : فیوز حرارتی سالم به هنگام تست باید اتصال کوتاه یا چند اهم را به نمایش بگذارد.

 

علت های خراب شدن یا سوختن سیستم دیفراست یخچال فریزر چیست؟

زیاد باز و بسته کردن درب یخچال فریزر، فرسودگی و به سر رسیدن طول عمر قطعات از مهم ترین دلایل خرابی سیستم دیفراست یخچال فریزر به حساب می آیند.

 

بهترین سیستم دیفراست یخچال ساخت کدام کشور یا برند است؟

توصیه می شود به هنگام تعمیرات سیستم دیفراست یخچال فریزر اگر نیاز به تعویض قطعات وجود دارد از نمونه مشابه اصلی ساخت کارخانه تولید کننده یخچال فریزر استفاده نمایید و تنها در صورت عدم وجود قطعه مشابه اقدام به خرید سایر برندها نمایید.

 

آیا سیستم دیفراست یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

بله با توجه به این که سیستم دیفراست از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده که در ارتباط با هم قرار دارند معمولا نیازی به تعویض کامل سیستم وجود ندارد با رفع مشکل و یا تعویض یکی از قطعات می توان ایراد دستگاه را برطرف نمود.

 

هزینه تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر چقدر است؟

هزینه تعمیرات سیستم دیفراست یخچال فریزر با توجه به بروز ایراد در هر کدام از قطعات و قیمت متفاوت تعمیرات و تعویض هر یک از آنها، متغییر می باشد و نیاز به عیب یابی توسط تعمیرکار متخصص جهت برآورد هزینه تعمیرات دارد. شما عزیزان جهت اطلاع از تعرفه دقیق تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر خود می توانید با پشتیبانی دنیا سرویس با شماره تماس 2900 8886 021 ارتباط برقرار نمایید و درخواست حضور سرویسکار در محل خود را ثبت نمایید.

 

تعویض سیستم دیفراست یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

معمولا تعمیرات سیستم دیفراست با تعویض یک مورد از قطعات سیستم فوق که موجب اختلال در عملکرد صحیح یخ زدایی یخچال فریزر شده است، اتفاق می افتد.

 

آیا تعمیرات سیستم دیفراست یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله تعمیرات این بخش نیازی به انتقال یخچال فریزر به تعمیرگاه ندارد و به صورت صد در صد در محل شما صورت می پذیرد.

 

تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

معمول تعمیرات این بخش به 30 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد. پیشنهاد می شود جهت عدم اختلال در برنامه ریزی روزانه تان به منظور حضور سرویسکار در محل حداکثر دو ساعت زمان خالی در برنامه کاریتان برای انجام این مورد در نظر بگیرید.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *