تعمیرات قطعات یخچال

تعویض لامپ یخچال بدون نیاز به تعمیرکار

تعویض لامپ یخچال

آیا لامپ یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعویض لامپ یخچال چقدر است؟ تعویض لامپ یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا لامپ یخچال در منزل قابل تعویض است؟ علت های خراب شدن یا سوختن لامپ یخچال چیست؟ عیب یابی لامپ یخچال چگونه انجام می شود؟ تعویض لامپ یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعویض و تعمیرات تخصصی لامپ یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ لامپ یخچال چیست؟ انواع لامپ یخچال کدام است؟ طرز کار لامپ یخچال چگونه است؟ قیمت لامپ یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده لامپ یخچال چیست؟ وظایف لامپ یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول لامپ یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

لامپ یخچال فریزر چیست؟

لامپ یخچال فریزر قطعه ای که وظیفه روشن نمودن کابین یخچال فریزر را به هنگام باز نمودن درب دستگاه را برعهده دارد.

 

لامپ یخچال فریزر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این قطعه معمولا از یک بدنه، سرپیچ، سیم، یک صفحه آلومینیومی،شیشه، رشته یا ال ای دی تشکیل شده است.

 

انواع لامپ یخچال فریزر کدام است؟

لامپ یخچال فریزرها به دو مدل رشته ای و ال ای دی تقسیم بندی می گردند. احتمال سوختن و مصرف برق لامپ های رشته ای در مقایسه با لامپ های ال ای دی به مراتب بیشتر است. تعویض لامپ یخچال فریزر در صورت عدم مشکل سیم کشی و اتصالات نیازی به تعمیرکار ندارد و شخصا توسط شما امکانپذیر است.

 

طرز کار لامپ یخچال فریزر چگونه است؟

به هنگام باز شدن درب، میکروسوئیچ دستور روشن شدن این قطعه را صادر نموده و به محض بسته شدن درب، لامپ نیز به جهت پیشگیری از تولید گرما در درون کابین با دستور معکوس میکروسوئیچ خاموش می گردد.

 

وظایف لامپ یخچال فریزر چیست و چه کاری انجام می دهد؟

روشن نمودن محیط کابین به هنگام باز نمودن درب یخچال فریزر از جمله وظایف این قطعه به شمار می رود.

 

مشکلات متداول و ایرادات رایج لامپ یخچال فریزرها کدام ها هستند؟

عدم روشن شدن به هنگام باز نمودن درب و تاریک بودن محیط کابین و یا روشن ماندن پس از بسته شدن درب و تولید گرما در داخل دستگاه از رایج ترین ایراداتی به شمار می روند که در صورت خرابی این قطعه در دستگاه مشاهده خواهند شد.

 

علائم خرابی لامپ یخچال فریزر چیست؟

در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن لامپ دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر لامپ یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. برق داشتن بدنه یخچال
  2. روشن نشدن لامپ یخچال

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود لامپ ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

 

عیب یابی لامپ یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

شما می توانید از طریق باز و بسته نمودن درب به صورت شهودی اقدام به ایرادیابی این قطعه نمایید.

 

نحوه تست لامپ یخچال فریزر چگونه است؟

با تعویض لامپ با یک لامپ مشابه که از سلامت عملکرد آن اطمینان دارید می توانید نسبت به تست فنی این قطعه مبادرت ورزید و یا به کمک یک فازمتر جریان ورودی برق به سوکت لامپ یخچال را بررسی نمایید در صورتی که جریان برق برقرار باشد یعنی لامپ سوخته و باید اقدام به تعویض آن نمایید.

 

علت های خراب شدن یا سوختن لامپ یخچال فریزر چیست؟

زیاد باز و بسته کردن درب یخچال، نوسانات شدید برق، خرابی یکی از قطعات مانند برد الکترونیکی، تایمر مکانیکی، میکروسوئیچ، اتصالی سیم و … از مهم ترین دلایل خرابی یا سوختن لامپ یخچال فریزر ها به شمار می رود.

 

بهترین لامپ یخچال فریزر ساخت کدام کشور یا برند است؟

هر لامپ یخچالی که از کیفیت مناسب تولید برخوردار باشد و سازگاری با دستگاه شما داشته باشد قابل استفاده می باشد اما در صورتی که لامپ ساخت همان کارخانه تولیدکننده یخچال فریزر در بازار موجود است پیشنهاد می شود از نمونه مشابه اصلی آن استفاده نمایید.

 

آیا لامپ یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

خیر تنها در صورتی می توان لامپ را به جای تعویض، تعمیر کرد که مشکل از یکی از اتصالات آن باشد و یا لامپ از محل مشخص خود خارج شده باشد.

 

قیمت لامپ یخچال فریزر چقدر است؟

قیمت این قطعه با توجه به برند و کیفیت کارخانه سازنده متغیر است و توصیه می شود صرف قیمت ملاک ارزیابی شما برای خریداری این قطعه قرار نگیرد. زیرا کالاهای بی کیفیتی در بازار وجود دارند که با قیمت های بسیار ارزان به فروش می رسند اما در کوتاه مدت مجدد شما را با مشکل از این بخش مواجه خواهند کرد.

 

هزینه تعویض لامپ یخچال فریزر چقدر است؟

هزینه تعمیرات لامپ یخچال فریزر با توجه به بروز ایراد در هر کدام از قطعات و قیمت متفاوت تعمیرات و تعویض هر یک از آنها، متغییر می باشد و نیاز به عیب یابی توسط تعمیرکار متخصص جهت برآورد هزینه تعمیرات دارد. شما عزیزان جهت اطلاع از تعرفه دقیق تعمیرات و یا تعویض لامپ یخچال فریزر خود می توانید با پشتیبانی دنیا سرویس با شماره تماس 2900 8886 021 ارتباط برقرار نمایید و درخواست حضور سرویسکار در محل خود را ثبت نمایید.

 

تعویض لامپ یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

اگر لامپ یخچال فریزر نیم سوز شده باشد و یا به صورت کامل سوخته باشد چاره ای جز تعویض لامپ یخچال وجود ندارد اما در صورتی که مشکل از سیم ها و اتصالات آن باشد می توان اقدام به تعمیرات آنها نمود.

 

آیا تعویض لامپ یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله تعمیر لامپ یخچال فریزر نیازی به انتقال دستگاه به تعمیرگاه یا مرکز تعمیر لوازم خانگی ندارد و به صورت 0 تا 100 در محل شما انجام خواهد شد.

 

تعویض لامپ یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

زمان مورد نیاز برای تعمیرات این قطعه به صورت مستقیم با میزان آسیبی که به آن وارد آمده است، ارتباط دارد و نمی توان یک زمان مشخص برای آن را خدمت شما اعلام نمود. اگر تنها به تعویض لامپ نیاز باشد در کمتر از 5 تا 10 دقیقه انجام خواهد شد اما اگر مشکل از اتصالات یا یکی از قطعات باشد این مورد نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *