آرشیو محبوب ترین مقالات, ارور و کد خطا ماشین لباسشویی ها

کد خطا یا ارور لباسشویی ال جی و نحوه برطرف کردن آن

کد خطا یا ارور لباسشویی ال جی

مفهوم کد خطا یا ارور لباسشویی ال جی که بروی نمایشگر نمایش داده شده، به همراه راهکار رفع ارور یا کدخطا لباسشویی ال جی در این مقاله از سایت با جزئیات کامل مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. هدف از انتشار این محتوا آشنایی شما عزیزان با مشکلات احتمالی بوجود آمده برای ماشین لباسشویی تان که توسط خود دستگاه شناسایی شده و بروی صفحه نمایش توسط کدخطا یا ارور نمایش داده شده همراه با شیوه برطرف نمودن آن ارور یا خطا به صورت گام به گام می باشد. همچنین چنانچه شما عزیران نیاز به دریافت خدمات مشاوره یا تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در محل، در راستای برطرف نمودن خطاها و ارورهای نمایش داده شده بروی صفحه نمایشگر لباسشویی ال جی خودتان هستید می توانید با بخش پشتیبانی دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 تماس بگیرید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور PF لباسشویی ال جی :

برق لباسشویی ایراد پیدا کرده است. یکی از کلیدهای پنل لباسشویی را انتخاب کنید تا خطا از روی صفحه محو شود و بتوانید دستگاه را راه اندازی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dE1 لباسشویی ال جی :

درب دستگاه بسته نشده است. مطمئن شوید که درب باز نیست، یک بار درب را باز و بسته کنید و دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل رفع نشد نیاز به تعویض میکروسوئیچ وجود دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور CL لباسشویی ال جی :

قفل کودک فعال است. برای رفع این خطا، می توانید کلید Child Lock یا کلیدهای کنارشان نماد قفل وجود دارد را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید تا زمانی که Child Lock غیرفعال شده و همه کلیدها به درستی کار کنند.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dE لباسشویی ال جی :

درب دستگاه بسته نشده است. مطمئن شوید که درب باز نیست. یک بار درب را باز کنید، دوباره ببندید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. در صورتی که مشکل حل نشد زبانه درب ،میکروسوئیچ درب ، لولای درب و … را چک کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور UE لباسشویی ال جی :

لباس‌ها داخل لباسشویی تعادل ندارند. بررسی کنید که لباس های داخل درام خیلی سنگین نباشند (مقدار لباسها در لباسشویی نباید بیش از 2/3 ظرفیت دیگ باشد). اگر مقدار لباس ها در لباسشویی کم باشد نیز ممکن است این مشکل پیش بیاید. شاید لباس ها به یک طرف درام کج شده اند، لطفاً آنها را صاف کنید و ماشین لباسشویی را دوباره راه اندازی کنید.

بار لباس های خود را بررسی کنید، به این معنی که وسایل بزرگ مانند حوله ها و ملحفه ها را با حجم های کوچک لباس در ماشین لباسشویی قرار ندهید. اگر دور خشک کن خیلی زیاد تنظیم شود، ممکن است این اتفاق بیفتد. بهتر است خشک کن را روی 800 یا 1000 تنظیم کنید، اگر لباس ها سنگین هستند بهتر است از 400 استفاده کنید. برای اطمینان از سالم بودن دستگاه، توصیه می شود دستگاه خود را روی یک برنامه طولانی مدت مانند Cotton، Blend خالی بدون لباس و مواد شوینده قرار دهید ، اگر برنامه کاملا اجرا شود و بدون ایراد یا خرابی تمام شود، ماشین لباسشویی مشکلی ندارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dE2 لباسشویی ال جی :

درب بسته نشده است. مطمئن شوید که درب دستگاه باز نیست. یک بار در را باز کنید، دوباره ببندید و ماشین لباسشویی را روشن کنید. در صورتی که مشکل حل نشد نیاز به تعویض قطعات مرتبط است.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور OE لباسشویی ال جی :

آب تخلیه نشده. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین لباسشویی را از نظر نشتی بررسی کنید. به عبارت دیگر، در جایی که شیلنگ تخلیه به سیستم فاضلاب خانه متصل می شود، احتمالا مسدود شده و از خروج آب جلوگیری می کند. مسیر شیلنگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیچ خوردگی یا تاخوردگی در شیلنگ وجود ندارد. ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی از سطح زمین نیز مهم است. شیلنگ تخلیه باید حداقل 60 سانتی متر و حداکثر یک متر از زمین بالا بیاید و سپس به فاضلاب وصل شود.

فیلتر پمپ تخلیه را باز کرده و تمیز کنید. محل فیلتر جلوی لباسشویی قسمت زیر است. پوشش فیلتر پمپ را بردارید و شلنگ را در جلوی دستگاه آزاد کنید. سپس درپوش شلنگ را بردارید و آب باقیمانده را به این ترتیب تخلیه کنید. حالا پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را بشویید و داخل پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت فیلتر را ببندید و درپوش شلنگ را سر جای خود قرار بدهید.

تا اینجا با مفهوم تعدادی از ارور ماشین لباسشویی ال جی به همراه راهکار رفع این کدخطا لباسشویی ال جی آشنایی پیدا کردید. در صورتی که ایراد بروز پیدا کرده نیاز به دانش فنی خاصی ندارد می توانید خودتا شخصا اقدام به برطرف نمودن آن نماید. اما چنانچه رفع خطای شناسایی شده در ماشین لباسشویی ال جی شما نیاز به تجربه و دانش فنی خاص دارد شما می توانید به دنیا سرویس نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی اعتماد نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور IE لباسشویی ال جی :

آب به دستگاه وارد نمی شود. لطفا اطمینان حاصل کنید که شیر آب کاملا باز است و فشار آب خانه مناسب است. مسیر شیلنگ ورودی آب را چک کنید. ممکن است پیچ خورده یا تا شده باشد و از ورود آب به ماشین لباسشویی جلوگیری کند. اگر آب منطقه دارای املاح زیادی باشد، فیلتر ورودی آب ممکن است مسدود شود، بنابراین هر از چند گاهی آن را تمیز کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dE4 لباسشویی ال جی :

درب دستگاه بسته نشده. درب را یکبار باز و بسته نماید در صورت برطرف نشدن مشکل لولا یا میکروسوئیچ نیاز به تعویض دارند.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dL لباسشویی ال جی :

قفل درب ایراد پیدا کرده است. مطمئن شوید که لباس ها بین درب ماشین لباسشویی گیر نکرده اند. مطمئن شوید که در باز نیست، یک بار در را باز کنید و دوباره ببندید و دستگاه را روشن کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع error CF لباسشویی ال جی :

فن برنامه خشک کن صد در صد روشن شده است. هنگامی که برنامه خشک کن روی 100% کار می کند و ماشین لباسشویی را خاموش می کنید، موتور فن خشک کن برای محافظت از خود به مدت 60 ثانیه کار می کند. پس از آن، ماشین لباسشویی پیام CF را نمایش می دهد. بنابراین نیازی به انجام فرآیند خاصی نیست.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور AE یا EI لباسشویی ال جی :

لباسشویی نشتی آب دارد. این امکان وجود دارد که لوله تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شده و از تخلیه کامل آب جلوگیری کرده و باعث نشتی از شیلنگ تخلیه شود. اگر کف آشپزخانه خود را شسته باشید، ممکن است این خطا را مشاهده کنید. در این صورت بهتر است ماشین لباسشویی را چند ساعت خاموش کنید تا سطح زیر آن خشک شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E7 لباسشویی ال جی :

اتصال لباسشویی‌ Twin Wash برقرار نیست. ماشین لباسشویی مینی واش به تنهایی نمی تواند کار کند و باید زیر یک ماشین لباسشویی مناسب درب از جلو قرار گیرد. یک کلید برای اتصال رابط بین دو ماشین لباسشویی وجود دارد، اگر مینی واش زیر ماشین لباسشویی نصب نشود، کلید اتصال کار نمی کند. بنابراین، این کلید اتصال باید چک شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور LE لباسشویی ال جی :

موتور ایراد دارد. سیم کشی موتور ، روتور و … را مورد بررسی قرار دهید.

هنگامی که عملکرد ماشین لباسشویی با خطا مواجه شده و صفحه نمایش دستگاه پیغامی را نشان می دهد مسلما بخشی از خدمات تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی نیاز به آشنایی با مفهوم ارور ماشین لباسشویی ال جی و همچنین تسلط به راهکارهای برطرف نمودن این کدخطا لباسشویی ال جی دارد. چنانچه شما این مقاله را با حوصله خوانده باشید احتمالا دانش رفع برخی از خطاهای جزئی را به دست آورده اید. اما معمولا خطاهای وجود دارند که بدون داشتن تجربه حتی با دانستن نحوه رفع آن ایراد امکان برطرف نمودنشان وجود ندارد. شما در این زمینه می توانید روی خدمات مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دنیا سرویس حساب نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور PE لباسشویی ال جی :

سنسور سطح آب ایراد پیدا کرده است. بخش های هیدروستات، اتصالات و سیم کشی ها را بررسی نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور FE لباسشویی ال جی :

آب بیش از حد وارد دیگ شده است. قطعات شیر برقی، هیدرواستات و اتصالات مرتبط با آنها را چک نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور Cd لباسشویی ال جی :

فرآیند خنک سازی بعد از خشک کن صد در صد در حال اجرا است. هنگامی که برنامه خشک کردن به پایان می رسد، اگر لباس ها بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج نشوند، ممکن است لباس ها در اثر گرمای درام آسیب ببینند، بنابراین برای جلوگیری از چروک شدن یا آسیب احتمالی لباس، فاز خنک کننده فعال می شود. اگر نمی خواهید برنامه Cool Dry کار کند، می توانید دکمه START/PAUSE را فشار دهید. عملکرد خنک کننده متوقف شده و می توانید لباس ها را بیرون بیاورید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور tcL لباسشویی ال جی :

دستگاه نیاز به رسوب زدایی دارد. لباس ها را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید. مواد رسوب زدایی را داخل جاپودری بریزید. دکمه Tub Clean را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا پیغام tcL روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود. برای شروع دکمه Start را فشار دهید. پس از اتمام کار، درب دستگاه را باز بگذارید و لاستیک اطراف درب و شیشه در را خشک کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع error tE لباسشویی ال جی :

سیستم گرمایشی آب ایراد پیدا کرده است. ترمیستور، هیتر، سیم کشی را چک و بررسی نمایید و در صورت نیاز قطعه معیوب را تعویض نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور CE لباسشویی ال جی :

سیم کشی موتور ، روتور و … ایراد پیدا کرده است. احتمالا سیم کشی موتور ، روتور و … مشکل دارد. موارد فوق و اتصالاتشان را با دقت بررسی نمایید تا مشکل دستگاه مشخص شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور HE لباسشویی ال جی :

مدار گرمایشی آب ایراد پیدا کرده است. هیتر، سیم کشی هیتر ، ترمیستور و … نیاز به بررسی دارند در صورت تشخیص قطعات مورد نیاز را با نمونه مشابه اصلی تعویض نمایید.

ال جی ( LG ) از محبوب ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران بشمار می رود که دانستن مفهوم ارور ماشین لباسشویی ال جی در صورتی که شما یکی از ماشین لباسشویی های آن را خریداری کرده باشید، ضروری به نظر می رسد. قطعا شما با مطالعه این مقاله با تعدادی از خطاها و ارورهای نمایش داده شده به همراه شیوه های برطرف کردن کدخطا لباسشویی ال جی آشنایی پیدا خواهید کرد. همچنین در صورتی که نیاز به تعمیرکار سیار تعمیر لباسشویی ال جی برای رفع خطاهای احتمالی نمایش داده شده داشته باشید می توانید با دنیا سرویس تماس بگیرید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور SE لباسشویی ال جی :

موتور، سنسور و … ایراد پیدا کرده است. موتور، سنسور و اتصالات آنها باید چک شوند.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور EE لباسشویی ال جی :

برد اصلی خراب شده است. برد اصلی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور dHE لباسشویی ال جی :

برنامه خشک کن صددر صد اختلال پیدا کرده است. هیتر خشک کن، ترموستات خشک کن، فن خشک کن و اتصالات آنها را بررسی نمایید.

مفهوم کدخطا و راهکار رفع ارور dr لباسشویی ال جی :

قابلیت تخلیه خودکار آب ایراد پیدا کرده است. اگر هنگام شستشو ماشین لباسشویی را برای چند دقیقه در حالت مکث قرار دهید، برنامه شستشو لغو شده و آب باقیمانده در دیگ به طور خودکار تخلیه می شود. در این زمان خطا یا پیغام dr روی صفحه ماشین لباسشویی ظاهر می شود. پیغام dr ماشین لباسشویی ال جی عملکرد عادی به حساب می آید و مشکلی در نظر گرفته نمی شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور LOE لباسشویی ال جی :

درب محفظه مواد شوینده باز است. درب کشویی محفظه مواد شوینده را بررسی نمایید تا بسته شده باشد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور Sud لباسشویی ال جی :

بیش از حد مواد شوینده داخل محفظه ریخته شده است. جاپودری را تمیز نمایید و مجدد لباسشویی را روشن کنید.

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی ال جی علی الخصوص ماشین لباسشویی های ساخت این برند نیاز به دانش آشنایی با ارور ماشین لباسشویی ال جی دارد. دنیا سرویس مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تهران با بهره مندی از کادری مجرب شامل تعمیرکاران با  دانش و سرویسکاران با تجربه آمادگی دارد تا در راستای رفع کدخطا لباسشویی ال جی به شما سروران گرامی خدمات رسانی نماید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور nC لباسشویی ال جی :

NFC لباسشویی دچار اختلال شده است. این مشکل نیاز به بررسی تخصصی توسط تکنسین دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور nU لباسشویی ال جی :

NFC لباسشویی ایراد پیدا کرده است. رفع این ایراد نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور nE لباسشویی ال جی :

WiFi لباسشویی اختلال پیدا کرده است. برد WiFi و سیم کشی آن نیاز به بررسی و تعویض دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور nF لباسشویی ال جی :

WiFi لباسشویی دچار اختلال شده است. اتصالات برد WiFi را چککنید و در صورت نیاز قطعه را تعویض کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور FF لباسشویی ال جی :

شلنگ ورودی آب، شلنگ تخلیه و یا فیلتر پمپ تخلیه یخ زده است. برای یخ زدایی شیلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی، ابتدا شیر آب را ببندید و شیلنگ ورودی آب و هر دو محل اتصال شیلنگ ورودی آب را با استفاده از پارچه ای با آب داغ باز کنید.

سپس شیلنگ ورودی آب را از ماشین لباسشویی و شیر آب خانگی جدا کرده و در آب داغ با دمای کمتر از 50 یا 60 درجه فرو کنید. برای یخ زدایی فیلتر پمپ تخلیه و شلنگ تخلیه مقداری آب گرم با دمای 50 تا 60 درجه سانتیگراد داخل دیگ بریزید و یک تا دو ساعت صبر کنید. سپس درپوش و شیلنگ فیلتر پمپ تخلیه را باز کنید تا آب اضافی آن کاملا خارج شود. اگر آب تخلیه نشود، یخ کاملاً آب نشده است و باید مدت بیشتری صبر نمایید.

در صورتی که نمایشگر ماشین لباسشویی اروری را به نمایش بگذارد تعمیرکار ماشین لباسشویی ال جی با توجه به تسلطی که بروی مفهوم ارور ماشین لباسشویی ال جی دارد. در وهله اول علت خطا را شناسایی می نماید و سپس درصدد رفع کدخطا لباسشویی ال جی بر می آید. دنیا سرویس با توجه به بکارگیری کادری مجرب از تکنسین های کارآزموده آمادگی دارد تا این خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه به شما کاربران گرامی ارائه نماید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور LE2 لباسشویی ال جی :

سیم کشی موتور، روتور و … ایراد پیدا کرده است. سیم کشی موتور، روتور و … را چک نمایید و در صورت لزوم قطعات معیوب تعویض کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور LE1 لباسشویی ال جی :

موتور دستگاه مشکل دارد. سیم کشی موتور ، روتور و … احتمالا ایراد دارد و باید ایرادات آن رفع گردد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E3 لباسشویی ال جی :

آب لباسشویی تخلیه نشده است. فاضلاب منزل، شلنگ تخلیه لباسشویی، فیلتر پمپ تخلیه و سیم کشی دستگاه را بررسی کنید.

علامت ترازو لباسشویی ال جی :

لباس‌ها داخل لباسشویی تعادل ندارند. مطمئن شوید که لباس‌های داخل درام خیلی سنگین نباشند (مقدار لباس‌های داخل ماشین لباسشویی نباید بیش از دو سوم ظرفیت دیگ باشد). اگر مقدار لباس در شستشو کم باشد نیز ممکن است این مشکل پیش بیاید.

لباس ها ممکن است به یک طرف درام کج شده باشند، لطفاً ماشین لباسشویی را باز کنید و دوباره راه اندازی کنید. بار لباس های خود را بررسی کنید، به این معنی که وسایل بزرگ مانند حوله و ملحفه را با مقدار کمی لباس در ماشین لباسشویی قرار ندهید. اگر دور خشک کردن بیش از حد بالا تنظیم شود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

بهتر است خشک کن را روی 800 یا 1000 قرار دهید، اگر لباس ها سنگین هستند بهتر است از 400 استفاده کنید، برای اطمینان از سالم بودن ماشین لباسشویی، توصیه می شود ماشین لباسشویی را روی یک برنامه طولانی مدت مانند ، Cotton، Blend خالی بدون لباس و مواد شوینده قرار دهید، اگر برنامه به خوبی کار کند و بدون خطا یا خرابی تمام شود، ماشین لباسشویی مشکلی ندارد.

علامت ضربدر بر روی شلنگ آب لباسشویی ال جی :

آب به دستگاه وارد نمی شود. لطفا مطمئن شوید که شیر آب کاملا باز است و فشار آب در خانه درست است. مسیر شیلنگ تامین آب را بررسی کنید. ممکن است پیچ خورده یا تا شده باشد و از ورود آب به ماشین لباسشویی جلوگیری کند. اگر آب منطقه دارای املاح زیادی باشد، فیلتر منبع آب ممکن است مسدود شود، بنابراین هر از گاهی آن را تمیز کنید.

علامت باز بودن درب لباسشویی ال جی :

درب دستگاه بسته نشده است. مطمئن شوید که در باز نیست، یک بار آن را باز کنید و دوباره ببندید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

علامت ضربدر بر روی شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی :

آب دستگاه تخلیه نشده است. اولین قدم این است که ماشین لباسشویی را از نظر نشتی بررسی کنید. به عبارت دیگر، شاید در جایی که شیلنگ تخلیه به فاضلاب خانه متصل می شود، گرفتگی وجود داشته باشد که از خروج آب جلوگیری می کند. مسیر شیلنگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیچ خوردگی یا خمیدگی در شیلنگ وجود ندارد. ارتفاع شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی از کف نیز مهم است. شیلنگ تخلیه باید حداقل 60 سانتی متر و حداکثر یک متر از زمین بالا بیاید و سپس به فاضلاب وصل شود.

فیلتر پمپ تخلیه را باز کرده و تمیز کنید. فیلتر در زیر و جلوی ماشین لباسشویی است. پوشش فیلتر پمپ را بردارید و شلنگ را در جلوی دستگاه آزاد کنید. سپس درپوش شلنگ را بردارید و آب باقیمانده را به این صورت تخلیه کنید. حالا پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را بشویید و داخل پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت فیلتر را ببندید و درپوش شلنگ را تعویض کنید.

شناسایی علت کد خطا یا ارور لباسشویی ال جی نمایش داده شده بروی صفحه نمایشگر بخشی از خدمات عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی به شمار می رود که توسط سرویسکار در راستای برطرف نمودن ارور یا کدخطا لباسشویی ال جی صورت می پذیرد. در صورتی که ارور نمایش داده شده بروی دستگاه شما در این مقاله وجود ندارد شما می توانید از طریق تماس با پشتیبانی دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 از خدمات مشاوره کارشناسان دنیا سرویس به رایگان بهره مند شوید و علت ارور نمایش داده شده بروی دستگاه تان را جویا شوید. همچنین شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله مشکلات رایج لباسشویی ال جی با سایر مشکلات این دستگاه و راه های رفع آنها آشنایی پیدا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *