آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی ماشین لباسشویی

علت داغ شدن موتور لباسشویی چیست؟

علت داغ شدن موتور لباسشویی

دلیل و علت داغ شدن موتور لباسشویی چیست؟ این مقاله شامل کلیه علل و دلایل داغ شدن موتور لباسشویی، راه های بررسی  و رفع آنها می باشد. شما با مطالعه با دقت این مقاله می توانید بدون صرف هرگونه هزینه مالی و زمانی اقدام به ایرادیابی داغ شدن موتور لباسشویی نمایید. همچنین چنانچه شما علاقه ای نداشته باشید که شخصا به این اقدام مبادرت نمایید و یا ترس از این داشته باشید که اگر خودتان دستگاه را تعمیر نمایید، سلامت بخش های دیگر دستگاه به خطر بیافتد. در نتیجه تصمیم گرفته باشید تا با یک مرکز تعمیر ماشین لباسشویی معروف و شناخته شده تماس بگیرید تا تعمیرکاران آن مرکز اقدام به ایرادیابی و سرویس ماشین لباسشویی شما نمایند نیز مطالعه این محتوا خالی از لطف نیست چرا که شما دانش کافی برای نظارت بر عملکرد سرویسکار را فرا خواهید گرفت تا از هر گونه سو استفاده احتمالی بتوانید پیشگیری نمایید.

 

6 علت داغ شدن موتور لباسشویی در یک نگاه :

داغ شدن موتور ماشین لباسشویی می تواند ناشی از بالا بودن دمای آب، ایراد ترموستات، معیوبی المنت هیتر، ایراد سیم کشی ‌دستگاه، خرابی سنسور دما و آسیب دیدن برد الکترونیکی باشد.

 

دمای آب بالا رفته است

افزایش دمای آب می تواند یکی از علل یا دلیل داغ شدن موتور لباسشویی باشد. از نشانه های بالا بودن دمای آب می توان به داغ و چروک شدن لباس ها پس از اتمام فرآیند شستشو اشاره داشت. ماشین لباسشویی ها مطابق با برنامه مشخص شده در کارخانه هر یک از پارچه ها را با یک دمای خاص مورد شستشو قرار می دهند که امکان تنظیم برنامه مناسب برای شستشو مطابق البسه ای که درون دستگاه قرار داده اید از طریق صفحه نمایش ماشین لباسشویی برای شما فراهم شده است. اگر بنا بر هر دلیلی برنامه نامناسبی برای شستشو لباس ها انتخاب کرده باشید یا در اثر حواس پرتی یا کاملا اتفاقی برای مثال به دلیل اثابت تنه به درجه دستگاه، برنامه نامناسبی انتخاب شده باشد که دمای آب به میزان غیر قابل تصوری بالا برده باشد این می تواند اولین دلیلی باشد که به عنوان زمینه ساز گرم شدن موتور دستگاه نیاز به بررسی آن وجود دارد.

 

برای رفع این ایراد توصیه می شود از روشن کردن مجدد ماشین لباسشویی تا زمان خنک شدن موتور جدا اجتناب نمایید و در دفعات بعدی استفاده از دستگاه حداکثر دقت و توجه خود را در راستای انتخاب بهترین برنامه برای شستشو لباس ها مد نظر قرار دهید برای این مورد می توانید از دفترچه راهنمایی موجود در کارتن دستگاه نیز کمک بگیرید.

 

ترموستات لباسشویی ایراد پیدا کرده است

آسیب دیدن ترموستات نیز می تواند علت داغ شدن موتور لباسشویی باشد. همانطور که پیشتر توضیح داده شد شما می توانید از طریق صفحه نمایش ماشین لباسشویی با توجه به نوع البسه ای که درون دستگاه قرار می دهید یک برنامه مناسب برای شستشو را انتخاب نمایید. هر یک از برنامه های انتخابی فرآیند شستشو لباس ها را در یک دمای مشخص انجام می دهند که از پیش در کارخانه برای آن ها در نظر گرفته شده است حال این سوال پیش می آید که وقتی شما یکی از این برنامه ها را انتخاب می نمایید، دستگاه چظور متوجه می شود که دمای آب دقیقا به میزان دمای مشخص شده در برنامه شستشو رسیده و دیگر نیاز نیست آب را گرم نماید؟

 

بله دقیقا درست حدس زدید، وظیفه قطع شدن جریان برق به هنگامی که دمای آب درون دستگاه به میزان مشخص شده در برنامه شستشو رسیده باشد، بر عهده قطعه ترموستات می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت هرگونه اختلال در عملکرد این قطعه می تواند منجر به افزایش دمای آب به صورت غیر منتظره و داغ شدن بیش از حد موتور دستگاه شود. شما می توانید با تعویض یا تعمیر ترموستات ماشین لباسشویی این مشکل را برطرف نمایید.

 

المنت هیتر معیوب شده است

یکی دیگر از دلایل داغ شدن موتور لباسشویی معیوبی المنت هیتر می باشد. هیتر المنت وظیفه گرم کردن آب را در ماشین لباسشویی بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه شستشو لباس ها در دمای مورد انتظار اتفاق نمی افتد و در نتیجه شسته شدن البسه در دمای سردتر یا گرمتر از برنامه مشخص شده بروی صفحه نمایش دستگاه شما با مشکل کاهش کیفیت شستشو لباس ها و حتی در برخی موارد با ایراد چروک و خراب شدن لباس ها مواجه خواهید شد. اگر بروز این ایراد در دستگاه همراستا با گرم شدن بیشتر از اندازه آب داخل ماشین لباسشویی باشد شاید شما با مشکل داغ شدن موتور دستگاه نیز مواجه شوید.

 

از جمله مواردی که در آسیب دیدن هیتر المنت نقش کلیدی بر عهده دارند می توان به پریدن فیوز برق، ناتمام ماندن برنامۀ شستشو و روشن ماندن دستگاه به مدت طولانی اشاره داشت که شما با رعایت موارد مرتبط با آن ها می توانید سهم عمده ای در پیشگری از وقوع این ایراد در دستگاه داشته باشید. همچنین در صورتی که کار از کار گذشته باشد و هیچ چاره ای جز تعویض و یا تعمیر هیتر المنت ماشین لباسشویی باقی نمانده نباید هیچ نگرانی به دل راه بدهید و باید با صبر و حوصله یا خودتان اقدام به سرویس دستگاه نمایید و یا از خدمات یک مرکز تعمیر لوازم خانگی شناخته شده بهره بگیرد.

 

سیم کشی‌ های دستگاه ایراد دارد

یکی از دلایل یا علل داغ شدن موتور لباسشویی می تواند ایراد سیم کشی‌های دستگاه باشد. یکی از مهم ترین نشانه های بروز این ایراد در دستگاه استشمام بوی سوختگی خفیف از ماشین لباسشویی می باشد. مشکلات مرتبط با استفاده از سیم های نا مرغوب و یا استفاده بیش از حد از دستگاه در طول یک روز با کاهش مقاومت سیم ها در اثر لخت شدن، افزایش جریانی عبوری از سیم ها، تولید حرارت و گرم شدن بدنه ماشین لباسشویی همراه است.

 

اگر به این اتفاق توجه نداشته باشید و به سرعت در صدد رفع آن برنیاید، امکان دارد موجب بروز سوانح دیگری از جمله سوختن موتور و آتش سوزی دستگاه شود. همچنین به دلیل خطرناک بودن انجام این سرویس در دستگاه اکیدا توصیه می شود اگر از تجربه کافی برای تعویض سیم ها برخوردار نیستید از اقدام به انجام این مورد خودداری نمایید زیرا هرگونه سهل انگاری در انجام این تعمیرات مستقیما با جان و مال شما و خانوده تان همراه خواهد شد که مسلما شما علاقه ای به بخطر انداختن آن صرفا جهت کاهش بسیار ناچیز هزینه های مرتبط با عیب یابی و تعمیر دستگاه ندارید.

 

سنسور دما خراب است

مشکلات مرتبط با سنسور دمای دستگاه نیز می تواند موجب داغ شدن موتور لباسشویی شود. اغلب توضیحات مرتبط با این مورد در بخش ایراد ترموستات ماشین لباسشویی خدمت شما سروران گرامی ارائه شد. با این حال از آنجایی که برخی از تعمیرکاران مراکز تعمیر لوازم خانگی در راستای گمراه کردن مشتریان برای کسب سود بیشتر تلاش دارند از اصطلاحاتی استفاده نمایند که کمتر به گوش مشتریان آشنا است، دیده شده به جای استفاده از لغت ترموستات از واژه سنسور برای این قطعه استفاه می نمایند. لذا بد ندیدم توضیحات فوق را یکبار دیگر البته با بیانی دیگر در این غالب خدمت شما ارائه نماییم.

 

سنسور وظیفه تنظیم و ثابت نگه داشتن دمای آب درون ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. فعالیت این قطعه بدین صورت است که با پایین آمدن دما ماشین لباسشویی، هیتر المنت را وارد مدار دستگاه می نماید تا آب گرم شود و پس از رسیدن آب به دمای مشخص شده در برنامه شستشو انتخاب شده، دستور قطع برق و از کار افتادن هیتر را صادر نموده و دما آب را ثابت نگه می دارد. هر گونه اخلال در عملکرد صحیح این قطعه منجر به بیش از اندازه گرم شدن بدنه و موتور دستگاه می شود.

 

برد ماشین لباسشویی آسیب دیده است

شاید مسبب داغ شدن موتور لباسشویی، خرابی برد الکترونیکی باشد. یکی از مهم ترین وظایف برد الکترونیکی در ماشین های لباسشویی قطع برق هیتر المنت به هنگام رسیدن دمای آب به دمای مطلوب مشخص شده توسط برنامه شستشو می باشد. اگر به هر دلیلی این قطعه آسیب ببیند، دستور توقف فعالیت به هیتر المنت ارسال نمی شود و دمای آب به اندازه غیر قابل تصوری افزایش پیدا می کند. تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی را صرفا جهت کاهش هزینه های تعمیر دستگاه به هر سرویسکار متفرقه ای نسپارید زیرا به دلیل این که برد باید از دستگاه جدا شده و جهت تعمیر به تعمیرگاه منتقل شود بارها مشاهده شده تعمیرکار ناشناس پس از باز کردن این قطعه و انتقال آن به مرکز تعمیر دیگر پاسخگوی مشتری نبوده و دستگاه کاملا بدون استفاده شده. دریافت خدمات از مراکز معتبر تعمیر لوازم خانگی مسلما این مشکل را به همراه نخواهد داشت.

 

برطرف کردن علت داغ شدن موتور لباسشویی :

ما در این مقاله از سایت دنیا سرویس ( مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران ) حداکثر تلاش خود را به کار گرفتیم تا تمامی علل داغ شدن موتور لباسشویی را به همراه راه های بررسی و رفع آنها با شما به اشتراک بگذاریم. با این وجود خود بر این نکته واقف هستیم که احتمال وجود موارد دیگری که بتوان از آنها به عنوان دلیل داغ شدن موتور لباسشویی یاد کرد، وجود دارد. بنابراین شما عزیزان می توانید جهت بهره مندی از مشاوره تلفنی با کارشناسان عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی دنیا سرویس از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 با ما ارتباط برقرار نمایید. تعمیرکاران ما با داشتن سالها تجربه عملی و شرکت در دوره های آموزشی مختلف امادگی دارند تا علت و دلیل داغ شدن موتور لباسشویی شما را در کوتاهترین زمان ممکن پیدا نموده و در صورت رضایت شما اقدام به سرویس لباسشویی و رفع مشکل آن نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *