آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت یکسره کار کردن یخچال قدیمی چیست

علت یکسره کار کردن یخچال

دلیل و علت یکسره کار کردن یخچال چه چیزی می تواند باشد؟ در این مقاله ما کلیه علل و دلایل یکسره کار کردن یخچال، راه های بررسی و رفع آنها را جهت ایرادیابی و سرویس دستگاه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما با مطالعه دقیق این مقاله می توانید خودتان مستقیما ایراد دستگاه را پیدا کرده و آن را برطرف نمایید و در هزینه های مرتبط با عیب یابی و تعمیر یخچال که با حضور تعمیرکار در محل متحمل آن خواهید شد، صرفه جویی نمایید. همچنین چنانچه احساس کردید در ارتباط با هر یک از موضوعات مطرح شده در این مقاله نیاز به توضیحات بیشتر دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با مرکز تعمیر لوازم خانگی دنیا سرویس و یا از طریق ثبت پرسش در قسمت نظرات همین برگه با ما در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان کارشناسان فنی ما پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند.

10 علت یکسره کار کردن یخچال در یک نگاه :

یکسره کار کردن یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند ناشی از قرارگیری یخچال در مکان نامناسب، خرابی و نیم سوز شدن کمپرسور، کم بودن گاز، خرابی یا ایراد جزئی تایمر دیفراست، کثیف بودن کندانسور و کویل‌های کندانسور، خرابی و از بین رفتن لاستیک درب، ایراد ترموستات یا سنسور محیطی، خراب شدن درب جایخی، باز و بسته شدن مدام درب و اشکال در برد اصلی باشد.

یخچال در مکان نامناسب قرار داده اید

اولین دلیل یکسره کار کردن یخچال فریزر، قرارگیری یخچال در مکان نامناسب است. اگر یخچال فریزر را به دیوار یا یکی از لوازم خانگی مانند اجاق گاز چسبانده باشید و یا این دستگاه کنار حمام یا سینک ظرفشویی یعنی در معرض بخار آب گرم قرار گرفته باشد. این گرما و حرارت سبب افزایش فعالیت موتور برای تولید سرما در داخل دستگاه خواهد شد. زیرا با هر بار باز و بسته شدن درب حجم زیادی از هوای گرم به داخل دستگاه نفوذ پیدا می کند که رفع آن نیاز به تلاش مضاعف دارد. شما می توانید با تغییر محل قرار گرفتن دستگاه اقدام به رفع مشکل یخچال فریزر نمایید.

همچنین، دیگر دلایلی که ممکن است باعث یکسره کار کردن یخچال فریزر شوند عبارتند از:

1. نصب نادرست: اگر یخچال فریزر به درستی نصب نشده و محل آن از نظر تهویه و فضای کافی برخوردار نباشد، ممکن است دستگاه به درستی کار نکند و به طور مداوم در حال کار باشد.

2. خرابی قطعات: وجود خرابی در قطعات داخلی یخچال فریزر مانند کمپرسور، فن و ترموستات می‌تواند باعث یکسره کاری دستگاه شود. در این صورت، لازم است قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید.

3. کثیف شدن فیلتر هوا: فیلتر هوا در یخچال فریزر وظیفه تصفیه هوا و نگهداری کیفیت آن را دارد. اگر این فیلتر کثیف شود، جریان هوا در دستگاه مختل می‌شود و ممکن است باعث یکسره کاری شود. در این صورت، فیلتر هوا را تمیز کرده یا تعویض کنید.

4. زمان استفاده بیش از حد: استفاده بیش از حد و بیش از ظرفیت یخچال فریزر می‌تواند باعث یکسره کاری و فعالیت مداوم دستگاه شود. در این صورت، می‌توانید برخی از مواد را از داخل یخچال فریزر خارج کنید و به این ترتیب فضای بیشتری برای هوا دادن به دستگاه ایجاد کنید.

5. مشکلات برق: اگر برق به درستی به دستگاه تامین نشود یا در جریان برق قطعی رخ دهد، ممکن است دستگاه به طور ناخواسته خاموش و روشن شود و در نتیجه یکسره کار کند. در این صورت، لازم است بررسی کنید که آیا برق به درستی به یخچال فریزر تامین می‌شود و در صورت نیاز با یک سرویسکار متخصص تماس بگیرید.

در نهایت، برای جلوگیری از یکسره کاری یخچال فریزر، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

– محل قرار گرفتن یخچال فریزر را به درستی انتخاب کنید و از قرارگیری در مکان‌های نامناسب اجتناب کنید.
– دستگاه را به درستی نصب کنید و از تهویه و فضای کافی برای آن اطمینان حاصل کنید.
– به دور از خرابی قطعات داخلی دستگاه باشید و در صورت لزوم قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید.
– فیلتر هوا را به طور دوره‌ای تمیز کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.
– از استفاده بیش از حد و بیش از ظرفیت یخچال فریزر خودداری کنید.
– اطمینان حاصل کنید که برق به درستی به دستگاه تامین می‌شود و در صورت مشکل با تکنسین مربوطه تماس بگیرید.

کمپرسور خراب و یا نیم سوز شده است

ایراد در کمپرسور نیز می تواند علت یکسره کار کردن یخچال به شمار برود. وظیفه تولید سرما از گاز در یخچال فریزر بر عهده موتور می باشد. در صورتی که اتوماتیک کننده جریان برق، دمای مورد نظر خود را از ترموستات یا سنسور محیطی دریافت نکند، برق موتور قطع نخواهد شد و کمپرسور یکسره اقدام به تولید سرما خواهد کرد که از نشانه های آن می توان به تشکیل برفک و یخ زدن مواد غذایی درون دستگاه اشاره داشت. اگر مشکل از اتصالات کمپرسور باشد مشکل از طریق تعمیر موتور یخچال فریزر رفع خواهد شد و در غیر این صورت حل مشکل دستگاه نیاز به تعویض کمپرسور یخچال فریزر وجود خواهد داشت.

در مورد ایراد دیگری که ممکن است در کمپرسور یخچال فریزر رخ دهد، می توان به نشتی گاز اشاره کرد. در صورتی که کمپرسور دچار نشتی گاز شود، عملکرد آن تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند به طور صحیح سرما تولید کند. این مشکل می تواند با تعمیر و جایگزینی قطعات مربوطه در کمپرسور حل شود.

همچنین، عدم تعادل در فشار گاز نیز می تواند باعث عدم کارکرد صحیح کمپرسور شود. در صورتی که فشار گاز درون کمپرسور بسیار بالا یا بسیار پایین باشد، کمپرسور نمی تواند به طور صحیح عمل کند. بررسی فشار گاز و اصلاح هر ناهماهنگی می تواند به حل این مشکل کمک کند.

همچنین، کمپرسور ممکن است دچار خرابی مکانیکی شود که می تواند باعث عدم کارکرد صحیح آن شود. در صورتی که کمپرسور کار نکند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن باشد.

در نهایت، عدم عملکرد صحیح کمپرسور ممکن است به دلیل عدم تأمین برق مناسب باشد. در صورتی که برق به صورت مداوم و به میزان کافی به کمپرسور رسیده نشود، عملکرد آن تحت تاثیر قرار می گیرد. بررسی سیستم برق و رفع هر نقصی می تواند به حل این مشکل کمک کند.

در نتیجه، بررسی و تعمیر کمپرسور در صورتی که یخچال فریزر به طور یکسره کار می کند، امری ضروری است. این مشکلات می توانند باعث صرفه جویی در مصرف برق و همچنین حفظ مواد غذایی درون یخچال شوند.

گاز یخچال کم است

یکی دیگر از دلایل یکسره کار کردن یخچال کم بودن گاز یخچال است. وقتی نشتی در اتصالات و یا یکی از لوله های انتقال گاز در یخچال فریزر به وجود بیاید. به علت نشتی گاز دستگاه کاهش خواهد یافت و هوای درون یخچال فریزر گرم خواهد شد. در نتیجه دستگاه مجبور است برای تولید سرما جهت جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی اقدام به فعالیت یکسره نماید. برای رفع این مشکل باید اقدام به نشت یابی و شارژ گاز یخچال فریزر نمایید.

در صورت نشتی در اتصالات و لوله‌های یخچال، ابتدا باید نشتی را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از صدای بیشتری که در نزدیکی نقاط نشتی تولید می‌شود، استفاده کنید. یک روش دیگر نیز استفاده از صابون مایع است. در این روش، صابون مایع را با آب مخلوط کرده و در نقاط مشکوک به نشتی بمالید. اگر صابون بخورد و حبابی ایجاد کند، نشانه‌ی نشتی است.

پس از پیدا کردن نقاط نشتی، می‌توانید اقدام به تعمیر آن‌ها کنید. در صورتی که نشتی در اتصالات بوده باشد، می‌توانید اتصالات را فشرده‌تر کنید یا در صورت لزوم، قطعه‌های آسیب دیده را تعویض کنید. در صورتی که نشتی در لوله‌ها باشد، می‌توانید لوله‌ها را جایگزین کنید.

پس از تعمیر نقاط نشتی، باید گاز یخچال را شارژ کنید. برای این کار بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا به درستی گاز را شارژ کند و فشار آن را تنظیم کند. بعد از شارژ کردن گاز، مطمئن شوید که یخچال به طور معمول و بدون نشتی کار می‌کند.

با انجام این مراحل، مشکل کم بودن گاز یخچال حل می‌شود و یخچال به طور صحیح کار خواهد کرد.

تایمر دیفراست ایراد پیدا کرده است

وجود مشکل در تایمر دیفراست یکی دیگر از علل یکسره کار کردن یخچال فریزر می باشد. تایمر دیفراست در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی وظیفه راه اندازی برنامه یخ‌ زدایی را در یخچال فریزر بر عهده دارد. با هر هشت ساعت کار موتور یخچال فریزر، تایمر دیفراست فعالیت یخ زدایی را که معمولا به مدت بیست تا سی دقیقه طول خواهد کشید، فعال می نمایند. در صورتی که این فرآیند دچار مشکل شود حجم زیادی از یخ و برفک لوله های یخچال را در بر خواهد گرفت و موجب اتومات نکردن دستگاه و افزایش فعالیت دستگاه خواهد شد. شما با تعمیر یا تعویض تایمر دیفراست می توانید این مشکل را حل نمایید.

علاوه بر تایمر دیفراست، دیگر علل یکسره کار کردن یخچال فریزر می تواند شامل ترموستات نامناسب، کمبود یا عدم کارایی فن خنک کننده، یا دستگاه فریزر پر از مواد غذایی باشد که باعث بلوکه شدن هوا درون فریزر می شود. همچنین، لوله های یخچال فریزر نیز ممکن است دچار خرابی یا انسداد شوند که باعث مشکل در سرد شدن و نگهداری مواد غذایی می شود.

برای رفع این مشکلات، ابتدا باید علت مشکل را تشخیص داده و سپس اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب نمایید. در صورت عدم توانایی در تشخیص و رفع مشکل، می توانید به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا به شما کمک کند.

علاوه بر این، برای حفظ عملکرد بهینه یخچال فریزر، می توانید تعدادی از روش های زیر را رعایت کنید:

1. مطمئن شوید که درب یخچال و فریزر به درستی بسته شده است و هیچ نشتی هوا وجود ندارد.
2. هر شش ماه یک بار، لوله های یخچال و فریزر را تمیز کنید تا از انسداد جلوگیری شود.
3. مواد غذایی را به صورت منظم در فریزر قرار دهید تا هوا به طور متناوب در میان آنها جریان داشته باشد.
4. دمای یخچال را در دمای مناسب (معمولاً حدود 4-5 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید.
5. از بررسی و تعویض فیلتر هوای یخچال نیز استفاده کنید.

با رعایت این مراحل و نکات، می توانید مشکلات یخچال فریزر را کاهش دهید و عملکرد بهینه آن را حفظ کنید.

کویل‌های کندانسور کثیف شده است

ایراد در کندانسور و کویل‌های کندانسور یا کثیف بودن آنها نیز می تواند دلیل یکسره کار کردن یخچال فریزر باشد. گاز سرد کننده ای که در داخل کویل های کندانسور جریان دارد وظیفه جمع کردن هوای گرم و سرد نمودن هوای داخل یخچال فریزر را برعهده دارد. در صورتی که موتور فن در خارج کردن گرما از کویل ‌ها با دمیدن هوا به پره‌ های کندانسور موفق نباشد. شما شاهد گرم شدن داخل یخچال فریزر و افزایش فعالیت دستگاه خواهید بود. شما می توانید با تعمیر موتور فن و یا تمیز نمودن کندانسور و کویل های آن از این طیق اقدام به رفع انسداد لوله ها نمایید. اگر مشکل از این طریق رفع نشد باید اقدام به تعمیر کندانسور یخچال و یا تعویض موتور فن نمایید.

همچنین، وجود نشتی در سیستم یخچال فریزر نیز می‌تواند باعث عملکرد نامناسب آن شود. نشتی در لوله‌ها یا سیستم تزریق گاز سرد کننده می‌تواند منجر به کاهش فشار و کاهش کارایی سیستم شود. در این صورت، لازم است نشتی را تعمیر کرده و سیستم را مجدداً شارژ کنید.

علاوه بر این، وجود یخ درون یخچال و فریزر نیز می‌تواند مشکلی دیگر باشد. یخ تشکیل شده در برخی قسمت‌های یخچال و فریزر می‌تواند باعث بسته شدن مسیر هوا و تداخل با جریان هوای سرد شود. در این صورت، لازم است یخ را تمیز کرده و آن را به طور منظم از بین ببرید.

همچنین، اگر دمای یخچال و فریزر بیش از حد بالا یا پایین است، ممکن است نیاز به تنظیم دما باشد. در صورتی که دمای یخچال و فریزر مناسب نباشد، ممکن است باعث افزایش مصرف انرژی و خراب شدن مواد غذایی شود. در این صورت، لازم است دما را به مقدار مناسب تنظیم کنید.

در نهایت، وجود مشکلات در مدار برق یا قطعی برق نیز می‌تواند دلیل عدم کارکرد صحیح یخچال فریزر باشد. در این صورت، لازم است اتصالات برق را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی وصل شده است.

به طور کلی، برای رفع مشکلات عدم کارکرد یخچال فریزر، لازم است ابتدا علت مشکل را شناسایی کنید و سپس اقدام به تعمیر آن کنید. در صورتی که قادر به تعمیر آن نیستید، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کنید.

لاستیک درب یخچال از بین رفته است

از بین رفتن لاستیک درب یخچال نیز می تواند علت یکسره کار کردن یخچال باشد. سایدگی یا پارگی لاستیک دور درب یخچال فریزر موجب نفوذ هوای گرم آشپزخانه به داخل دستگاه خواهد شد و با توجه به این که دمای داخل دستگاه با بروز این ایراد معمولا همیشه کمتر از درجه دمای تنظیم شده خواهد بود لذا یخچال مجبور است اقدام به فعالیت یکسره در راستای سرد نمود داخل دستگاه نماید. برای رفع این مشکل تنها کافیست اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر نمایید. همچنین شایان ذکر است این فرآیند به سادگی قابل اجراست و شما نیاز به صرفه هزینه برای انجام فرآیند تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر در محل تان ندارید  و تنها کافیست به بازار مراجعه نمایید و یک لاستیک دور درب یخچال مشابه نمونه اصلی خریداری نمایید.

تعویض لاستیک درب یخچال فریزر به راحتی قابل انجام است. ابتدا باید لاستیک قدیمی را باز کنید و سپس با استفاده از ابزار مناسب آن را از درب جدا کنید. سپس لاستیک جدید را روی درب قرار دهید و با استفاده از پیچ و مهره آن را به درب بچسبانید. حتماً اطمینان حاصل کنید که لاستیک به درب صحیحاً متصل شده است و هیچ جای خالی یا ساییدگی وجود ندارد.

بعد از تعویض لاستیک درب یخچال فریزر، مطمئن شوید که درب به خوبی بسته می‌شود و هیچ نشتی هوا از آن صورت نمی‌گیرد. برای بررسی این موضوع، می‌توانید یک کاغذ را در هنگام بستن درب قرار داده و مشاهده کنید که آیا می‌توانید آن را بین درب و بدنه یخچال خارج کنید یا خیر. در صورتی که بتوانید کاغذ را بین آنها قرار دهید، بدین معنی است که لاستیک درب به درستی نصب نشده و باید مجدداً آن را بررسی و تنظیم کنید.

با توجه به اینکه لاستیک درب یخچال فریزر در معرض استفاده روزانه قرار دارد، بهتر است به طور دوره‌ای آن را بررسی و تمیز کنید. برای تمیز کردن لاستیک، می‌توانید از یک حوله نرم و مرطوب استفاده کنید و لاستیک را به دقت تمیز کنید. همچنین، از استفاده از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن لاستیک خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خرابی و آسیب به آن شود.

با توجه به اهمیت لاستیک درب یخچال فریزر در حفظ دمای داخلی و کاهش مصرف انرژی، توصیه می‌شود هر سال یکبار لاستیک درب را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. این عمل باعث افزایش عمر مفید یخچال و کاهش هزینه‌های مصرفی شده توسط آن می‌شود.

ترموستات یا سنسور محیطی خراب شده است

چنانچه دلایل یکسره کار کردن یخچال هیچ یک از موارد قبلی نیست بهتر است ترموستات را بررسی نمایید شاید ایراد از این بخش باشد. وظیفه تشخیص دمای داخل دستگاه و ارسال دستور روشن و خاموش شدن کمپرسور به برد الکترونیکی جهت اجرا در یخچال فریزرهای قدیمی بر عهده ترموستات و در یخچال فریزهای مدرن بر عهده سنسور محیطی می باشد. اگر این تشخیص دما با اختلال مواجه شود و هوای داخل یخچال دائما گرم تشخیص داده شود، یخچال مجبور است یکسره کار کند تا بتواند سرما مورد نیاز را تامین نماید. با تعمیر ترموستات و سنسور محیطی این مشکل نیز مرتفع خواهد گردید.

در برخی موارد، دلیل عملکرد یکسره یخچال ممکن است به خاطر سیستم تهویه هوا باشد. اگر فن های هوای خنک کننده در یخچال کار نکنند یا مسیر هوا بلافاصله بسته شود، هوای داغ در یخچال جمع می شود و عملکرد درست را نخواهد داشت. در این صورت، بررسی و تعمیر فن ها و مسیر هوا می تواند مشکل را حل کند.

همچنین، دلیل عملکرد یکسره ممکن است به خاطر مشکل در کمپرسور یخچال باشد. اگر کمپرسور نمی تواند به درستی کار کند یا تمام قدرت خود را برای خنک کردن هوا استفاده نمی کند، یخچال ممکن است به صورت یکسره کار کند. در این صورت، تعمیر یا تعویض کمپرسور مشکل را حل خواهد کرد.

همچنین، دلیل عملکرد یکسره ممکن است به خاطر مشکل در سیستم گازی یخچال باشد. اگر میزان گاز در یخچال کم است یا سیستم گازی خراب است، یخچال ممکن است به صورت یکسره کار کند. در این صورت، شارژ مجدد گاز یخچال یا تعمیر سیستم گازی مشکل را حل خواهد کرد.

در نهایت، اگر هیچ یک از دلایل فوق برای عملکرد یکسره یخچال نیست، بهتر است یک تکنسین حرفه ای را برای بررسی و تشخیص دقیق تر مشکل دعوت کنید.

درب جایخی خراب شده است

آسیب دیدن درب جایخی می تواند یکی از علل یکسره کار کردن یخچال باشد. در یخچال فریزرهای قدیمی یک بخش مجزا به اندازه یک یا دو طبقه به جای فریزر به جا یخی اختصاص داده شده است. در صورتی که درب این بخش دچار ایراد شود و سرمای آن به داخل بخش یخچال نفوذ پیدا کند، مواد غذایی موجود در بخش یخچال یخ خواهند زد و کمپرسور مجبور به فعالیت یکسره برای تامین سرما بخش جایخی می شود. با توجه به این که پیدا کردن درب جایخی یخچال های قدیمی بسیار سخت و به ندرت امکانپذیر است سعی نماید با کمک گرفتن از تجربه یک سرویسکار مجرب اقدام به تعمیر درب جایخی نمایید.

در صورتی که درب جایخی یخچال خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، بهتر است از یک تکنسین مجرب واجد تجربه در این زمینه استفاده کنید. تعمیر درب جایخی یخچال ممکن است نیازمند تخصص و تجربه باشد و بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید.

قبل از اینکه تعمیر درب جایخی یخچال را آغاز کنید، بهتر است ابتدا علت خرابی را تشخیص دهید. ممکن است درب جایخی یخچال دچار ترک یا شکستگی شده باشد، در این صورت نیاز به تعویض درب وجود دارد. همچنین ممکن است مکانیزم بسته شدن درب دچار عیب شده باشد، در این صورت می‌توانید با تعمیر مکانیزم درب مشکل را حل کنید.

در صورتی که درب جایخی یخچال خراب شده و تعویض درب لازم است، بهتر است در نظر داشته باشید که درب جایخی یخچال قدیمی را پیدا کردن بسیار سخت است و به ندرت امکان پذیر است. بنابراین، بهتر است با کمک یک تکنسین مجرب وارد بازار قطعات یدکی شوید و درب جایخی یخچال را تعویض کنید.

در نهایت، پس از تعمیر درب جایخی یخچال، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد دما و سیستم خنک کننده باشد. در این صورت، می‌توانید از راهنمایی تکنسین مجرب استفاده کنید و سیستم را به درستی تنظیم کنید.

با انجام مراقبت و تعمیرات لازم، می‌توانید عمر یخچال خود را افزایش دهید و از آن بهره‌برداری بهینه‌تری داشته باشید.

درب یخچال مدام باز و بسته می شود

زیاد باز و بسته کردن درب دستگاه نیز می تواند دلیل یکسره کار کردن یخچال باشد. اگر خانواده پر جمعیتی باشید و یا از اعضای خانواده شکموی باشید که مدام در طول روز درب یخچال فریزر را باز می کنید که ببیند چه خوردنی خوشمزه ای درون دستگاه قرار دارد باید به این نکته توجه داشته باشید که باز کردن مدام درب دستگاه موجب ورود هوای بسیار گرم به داخل یخچال فریزر خواهد شد و این امر زمینه ساز فعالیت  دائم موتور به جهت سرد نمودن هوای درون دستگاه خواهد شد. شما می توانید با رعایت این مسئله از وقوع این ایراد در دستگاه پیشگیری نمایید.

همچنین، می توانید از یخچال فریزرهای دوقلو استفاده کنید. این نوع یخچال فریزرها دارای دو بخش جداگانه هستند که هر کدام برای یخچال و فریزر استفاده می شوند. با این روش، هنگامی که فریزر را باز می کنید، هوا سرد داخل آن برای مدت طولانی تری حفظ می شود و از تلف کردن انرژی جلوگیری می کند.

همچنین، در صورتی که یخچال شما دارای تنظیمات دمای مختلفی برای بخش یخچال و فریزر است، بهتر است دمای آن را به حداقل مقدار ممکن تنظیم کنید. این کار موجب کاهش مصرف برق و انرژی خواهد شد.

همچنین، در صورتی که مدت زمان غیبت طولانی از خانه دارید، بهتر است یخچال را خاموش کنید و تمام مواد غذایی را از داخل آن خارج کنید. همچنین، درب یخچال را باز نگه ندهید و از بسته نگه داشتن آن مطمئن شوید تا از هدر رفتن سرما جلوگیری کنید.

در نهایت، مراقبت و نگهداری منظم از یخچال و فریزر نیز بسیار مهم است. مطمئن شوید که لوله ها و درب ها سالم و بدون نشتی هستند و همچنین دوره های تمیز کردن منظم را رعایت کنید تا از کارکرد صحیح دستگاه مطمئن شوید.

در کل، با رعایت این نکات ساده می توانید مصرف انرژی یخچال و فریزر خود را بهینه کنید و در نتیجه هزینه های خود را کاهش دهید. همچنین، این روش ها به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند.

برد اصلی یخچال اشکال پیدا کرده است

احتمال این که مشکل در برد الکترونیکی دستگاه، علت یکسره کار کردن یخچال فریزر باشد را نیز نمی توان نادیده گرفت. وظیفه کنترل دمای دریافتی سنجیده شده توسط ترموستات یا سنسور محیطی و همچنین ارسال دستور خاموش و روشن شدن به موتور مستقیما بر عهده برد الکترونیکی می باشد. نوسانات برق غیر قابل پیش بینی، نفوذ رطوبت ناشی از ذوب شدن برفک ها و یا نشستن گرد و غبار بروی این قطعه می تواند موجب اختلال در عملکرد این قطعه و عدم ارسال دستورات مقتضی به بخش های مربوطه شود.

علاوه بر این، قطعات الکترونیکی در دستگاه یخچال فریزر نیز ممکن است دچار خرابی شوند. مثلاً، اگر ترانزیستورها یا مقاومت ها در برد الکترونیکی خراب شوند، ممکن است ترموستات یا سنسور دما به درستی کار نکنند و این باعث شود دستگاه به‌طور غیرمنظم فعال و غیرفعال شود.

همچنین، اگر قطعات الکترونیکی به درستی نصب نشده باشند یا اتصالات آنها درست نباشد، ممکن است سیگنال ها و دستورات بین قطعات ارسال نشوند و بنابراین دستگاه صحیح عمل نکند.

علاوه بر مشکلات الکترونیکی، مشکلات مکانیکی هم می‌تواند باعث عدم کار درست دستگاه یخچال فریزر شود. به عنوان مثال، اگر موتور فن یا کمپرسور دچار خرابی شود، دستگاه ممکن است دمای مناسب را تأمین نکند و یا به‌طور کامل خاموش شود. همچنین، اگر درب یخچال فریزر به‌طور کامل بسته نشود، هوای گرم وارد دستگاه شده و باعث افزایش دما درون آن می‌شود.

با توجه به اینکه دلایل مختلفی می‌تواند باعث یکسره کار کردن یخچال فریزر شود، بررسی و تشخیص دقیق علت مشکل توسط یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای ضروری است. او می‌تواند با استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب، برد الکترونیکی و سایر قطعات را بررسی کند و مشکل را تشخیص داده و رفع کند.

برای تعمیر برد الکترونیکی یخچال فریزر نیاز به باز کردن قطعه و انتقال آن به تعمیرگاه می باشد بارها مشاهده شده که به علت تماس مشتریان گرامی با مراکز تعمیر لوازم خانگی متفرقه، سرویسکار پس از باز کردن برد به جهت تعمیر از دسترس خارج شده و دیگر امکان دستری به او وجود نداشته است. برای پیشگیری از بروز این اتفاق و یا عدم انجام سرویس مناسب قطعه توصیه می شود تعمیر برد الکترونیکی یخچال فریزر خود را تا جای ممکن به مراکز تعمیر لوازم خانگی بسپارید که از قبل نسبت به کیفیت و تعهد آنها در ارائه خدمات آگاهی داشته باشید.

برطرف کردن علت یکسره کار کردن یخچال :

این مقاله را با دقت مطالعه کردید و احساس می کنید دلیل یکسره کار کردن یخچال شما در میان موارد فوق نیست. باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که بسیار بعید به نظر می رسد که مشکل پیش آمده برای دستگاه شما در میان دلایل و علل یکسره کار کردن یخچال که در این محتوا به آن اشاره داشتیم وجود نداشته باشد با این وجود کارشناسان فنی ما در مرکز تعمیر یخچال دنیا سرویس آمادگی دارند تا بلافاصله پس از تماس تلفنی شما با شماره 2900 8886 021 مشاوره های فنی لازم در راستای رفع این مشکل را به رایگان خدمت شما ارائه نمایند. همچنین شما از همین طریق می توانید درخواست اعزام سرویسکار به محل جهت ایرادیابی و سرویس یخچال را ثبت نمایید تا در سریعترین زمان یک تعمیرکار به محل شما مراجعه نماید. افتخار ما خدمات رسانی به موقع و با تعرفه معقول به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *