آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی ماشین لباسشویی

علت پارگی لاستیک درب لباسشویی و روش ترمیم

علت پارگی لاستیک درب لباسشویی

دلیل و علت پارگی لاستیک درب لباسشویی چه چیزی می تواند باشد؟ در این مقاله ما کلیه علل و دلایل پارگی لاستیک درب لباسشویی ، راه های بررسی و رفع آنها را جهت ایرادیابی و سرویس دستگاه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما با مطالعه دقیق این مقاله می توانید خودتان مستقیما ایراد دستگاه را پیدا کرده و آن را برطرف نمایید و در هزینه های مرتبط با عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی که با حضور تعمیرکار در محل متحمل آن خواهید شد، صرفه جویی نمایید. همچنین چنانچه احساس کردید در ارتباط با هر یک از موضوعات مطرح شده در این مقاله نیاز به توضیحات بیشتر دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با مرکز تعمیر لوازم خانگی دنیا سرویس و یا از طریق ثبت پرسش در قسمت نظرات همین برگه با ما در میان بگذارید تا در کوتاهترین زمان کارشناسان فنی ما پاسخگو سوالات شما عزیزان باشند.

5 علت پارگی لاستیک درب لباسشویی در یک نگاه :

پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی می تواند ناشی از گیر کردن وسایل به لاستیک درب، استفاده از شوینده های قلیایی قوی، رسوب گرفتن لاستیک، شکستگی شفت و خرابی شدید بلبرینگ های دیگ باشد.

وسایل به لاستیک درب گیر کرده اند

اولین دلیل پارگی لاستیک درب لباسشویی، گیر کردن وسایلی مانند آستین لباس، دکمه، گیره و یا قطعات تیز متصل به لباس ها به لاستیک درب دستگاه می باشد. ممکن است هنگام بستن درب ماشین لباسشویی یکی از موارد ذکر شده بین لاستیک درب گیر کرده و در سرعت زیاد به دلیل کشیده شدن لاستیک به داخل با قطعات مورد نظر برخورد کرده و پاره شود. وجود پارگی در لاستیک درب ماشین لباسشویی علاوه بر نشتی آب، به مرور زمان هزینه های بیشتری را برای تعمیرات اساسی ماشین لباسشویی ایجاد می کند. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید توصیه می شود فورا اقدام به سرویس دستگاه نمایید.

همچنین، پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به نشت آب شود. وقتی درب لباسشویی بسته نشده یا لاستیک آن پاره است، آب ممکن است از درون ماشین خارج شود و باعث آب زدن محیط اطراف و آسیب رساندن به کف‌ها و دیگر قسمت‌های فرنگی شود. علاوه بر آن، نشت آب می‌تواند باعث آسیب دیدن به قطعات داخلی ماشین لباسشویی، مانند موتور و الکترونیک، شود و نیاز به تعمیرات گران‌قیمت تری را ایجاد کند.

بهترین راه برای جلوگیری از پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی این است که در هنگام بارگذاری لباس‌ها، مطمئن شوید هیچ وسیله‌ای به لاستیک درب گیر نکرده و در هنگام بستن درب نیز به دقت عمل کنید. همچنین، منظماً لاستیک درب را با آب و صابون تمیز کنید و از استفاده از مواد شیمیایی تنظیف کننده قوی خودداری کنید که ممکن است لاستیک را خشک و ضعیف کنند.

در صورتی که پارگی در لاستیک درب ماشین لباسشویی وجود دارد، توصیه می‌شود فوراً اقدام به تعمیر آن نمایید تا جلوی نشت آب و آسیب به قطعات داخلی ماشین لباسشویی را بگیرید. همچنین، اگر متوجه هرگونه صدای غیرعادی یا عملکرد نادرست در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خود شدید، به سرویس دستگاه مراجعه کنید تا مشکلات را در ابتدای رخداد تشخیص داده و رفع کنید.

از شوینده های قلیایی قوی استفاده نموده اید

بهره بردن از شوینده های قلیایی قوی مانند وایتکس ،جوش شیرین و… برای هر چه تمیز تر کردن لباس ها دومین علت پارگی لاستیک درب لباسشویی است که نیاز هست شما آن را بررسی کنید. اگر از آن دست افراد وسواسی هستید که در بازار به دنبال قویترین مواد شوینده هستید تا لباس هاتون به هنگامی که داخل ماشین لباسشویی قرار می گیرند به بهترین نحو تمیز شوند باید این مسئله را در نظر داشته باشید که چون لاستیک درب ماشین لباسشویی از جنس پلاستیک است به مرور زمان به دلیل برخورد با این مواد پوسیده می شود، بنابراین بهتز است از مواد شوینده شناخته شده و امتحان پس داده استفاده نمایید تا از بروز این مشکل پیشگیری نمایید.

علاوه بر این، برخی از مواد شوینده قدرت شستشوی مواد لباس را بهبود می‌بخشند و به آنها براقیت می‌بخشند. از این رو، می‌توانید از مواد شوینده حاوی مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا لباس‌ها به طور کامل تمیز شوند و در عین حال نرم و لطیف باقی بمانند.

بهتر است هنگام انتخاب مواد شوینده، به نوع پارچه لباس‌ها نیز توجه کنید. برخی از مواد شوینده ممکن است برای لباس‌های حساس و ظریف مانند ابریشم و پشم مناسب نباشند و باعث خراشیدگی و آسیب رسیدن به آنها شوند. در این صورت، بهتر است از مواد شوینده خاص برای لباس‌های حساس استفاده کنید تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.

در نهایت، برای حفظ کیفیت و عمر مفید لباس‌ها، بهتر است از مواد شوینده مناسب و درست استفاده کنید. برچسب روی بسته مواد شوینده را به دقت مطالعه کنید و دستورالعمل‌های استفاده را رعایت کنید. همچنین، بهتر است هرگز از مواد شوینده بیش از حد استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به لباس‌ها شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید از بهترین مواد شوینده برای لباس‌های خود استفاده کنید و به راحتی آنها را تمیز و نرم کنید. همچنین، از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی لاستیک درب ماشین لباسشویی جلوگیری خواهید کرد و لباس‌های خود را بهترین حالت ممکن نگه داشته و عمر آنها را افزایش خواهید داد.

لاستیک رسوب گرفته است

از دیگر دلایل پارگی لاستیک درب لباسشویی در اینجا بد نیست به آن اشاره داشته باشیم مشکلات مرتبط با رسوب گرفتن لاستیک می باشد. تجمع رسوبات و سیاهی اطراف لاستیک و درزهای آن باعث کاهش عمر مفید آن می شود. بهتر است پس از پایان عملیات شستشو، درب ماشین لباسشویی دو ساعت باز بماند تا رطوبت داخل ظرف خشک شود و همچنین لازم است از دستمال برای خشک کردن لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی استفاده شود. به این ترتیب کثیفی های باقی مانده در اطراف درب ماشین لباسشویی را نیز تمیز می کنید و از سیاه شدن لاستیک اطراف در جلوگیری می کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت با جرم گیری و تمیز کردن به موقع رسوب و باز گذاشتن درب محفظه بعد از هر بار شستشو از این امر می توانید به نحو مطلوبی جلوگیری کنید.

همچنین، برای جلوگیری از رسوبات و سیاهی درزهای لاستیک درب ماشین لباسشویی، می توانید از یک محلول شستشوی خانگی استفاده کنید. برای تهیه این محلول، می توانید یک قاشق غذاخوری از مایع ظرفشویی را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به صورت ملایم درزهای لاستیک را با این محلول تمیز کنید. سپس با یک دستمال خشک، درزهای لاستیک را خشک کنید. این کار را می توانید هر هفته یا هر دو هفته یک بار انجام دهید.

همچنین، برای جلوگیری از رسوبات و سیاهی در لاستیک های داخلی ماشین لباسشویی، می توانید از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. با استفاده از این پارچه، لاستیک های داخلی را به صورت ملایم پاک کنید و سپس با یک پارچه خشک، آن ها را خشک کنید. این کار را هر هفته یا هر دو هفته یک بار انجام دهید.

در نهایت، برای حفظ لاستیک ها و جلوگیری از سیاهی و خشک شدن آن ها، می توانید از یک محلول مرطوب کننده لاستیک استفاده کنید. این محلول را می توانید از فروشگاه های خانگی تهیه کنید. قبل از استفاده، لاستیک ها را خشک کنید و سپس محلول مرطوب کننده را به صورت یکنواخت روی آن ها پاشید. این کار را هر ماه یک بار انجام دهید.

با رعایت این روش ها و نکات، می توانید عمر مفید لاستیک های ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید و از سیاهی و رسوبات آن ها جلوگیری کنید.

شفت شکسته است

یکی مانده به آخرین موردی که جز علل پارگی لاستیک درب لباسشویی لازم است تا صحت عملکردش مورد بررسی قرار بگیرد، شفت دستگاه می باشد. شفت آبکش، به شفت داخل سه نظام که متصل به دیگ است می گویند، قطعه مذکور به مرکز سه نظام پرس می شود و فولی، بربلینگ و کاسه نمد همگی بر روی آن قرار می گیرند. در صورتی که عملکرد این قطعه دچار مشکل شود هیچ بعید نیست این مشکل در لباسشویی بروز پیدا کند، بنابراین بهتر است در صورت رویت این ایراد فورا اقدام به سرویس دستگاه نمایید.

شفت آبکش در لباسشویی یکی از قطعات اصلی است که عملکرد صحیح آن برای عملکرد درست دیگ و سایر سیستم‌ها در لباسشویی بسیار مهم است. این قطعه وظیفه حمل و جابجایی لباس‌ها را بر عهده دارد و در صورتی که مشکلی در عملکرد آن به وجود بیاید، ممکن است درست کار نکند و عملکرد دیگ و سایر سیستم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مثال، اگر شفت آبکش دچار خرابی شود و قادر به چرخش صحیح نباشد، لباس‌ها به درستی شسته نخواهند شد و ممکن است در طول عملیات شستشو به هم گره بخورند یا به صورت ناهموار خارج شوند. همچنین، در صورتی که شفت آبکش نتواند لباس‌ها را به درستی حمل کند، ممکن است لباس‌ها به دیگ و دستگاه‌های دیگر برخورد کنند و موجب خرابی و آسیب دیدگی آن‌ها شوند.

بنابراین، در صورتی که در حین استفاده از لباسشویی متوجه مشکل در عملکرد شفت آبکش شدید، بهتر است بلافاصله اقدام به سرویس دستگاه نموده و قطعه مشکل دار را تعمیر یا تعویض نمایید. این کار می‌تواند به جلوگیری از وقوع خرابی‌های بیشتر و آسیب به دیگ و سایر سیستم‌های لباسشویی کمک کند و عمر مفید دستگاه را افزایش دهد.

بلبرینگ های دیگ شکسته اند

وجود ایراد در بلبرینگ های ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دیگ دستگاه نیز می تواند مسبب پارگی لاستیک درب لباسشویی شود. بلبرینگ ماشین لباسشویی که با نام یاتاقان هم شناخته می‌شود قطعه‌ای است که باعث چرخش دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. اگر چرخش دیگ با ریتم تنظیم شده اولیه اختلاف داشته باشد و برای مترونوم آن مشکلی به وجود آمده باشد این نیز می تواند موجب بروز این مشکل در دستگاه شود. لذا در صورتی که دلیل این مشکل هیچ یک از موارد بالا نبود بد نیست که سلامت عملکرد دیگ را مورد بررسی قرار دهید.

سلامت عملکرد دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف قرار بگیرد. اولین موردی که باید بررسی شود، وجود هرگونه خرابی یا آسیب در بلبرینگ ماشین است. اگر بلبرینگ ترک خورده یا سایش داشته باشد، ممکن است باعث اختلال در چرخش دیگ شود. در این صورت، باید بلبرینگ را تعویض کرده و مطمئن شوید که با کیفیت و مناسب استفاده شود.

علاوه بر آن، وجود هرگونه ذرات یا خاک در داخل دیگ نیز می‌تواند باعث اختلاف در چرخش آن شود. در صورتی که دیگر علتی برای مشکل تعیین نشود، می‌توانید دیگ را باز کرده و داخل آن را تمیز کنید. از طریق شستشوی دیگ با آب و مواد شوینده مناسب، می‌توانید ذرات موجود را از بین ببرید و عملکرد دیگ را بهبود بخشید.

همچنین، اگر دیگ ماشین لباسشویی به طور منظم تنظیم نشده باشد، ممکن است باعث اختلاف در چرخش دیگ شود. در این صورت، می‌توانید با استفاده از دستگاه تنظیم کننده دیگ، ریتم چرخش را به حالت مناسبی تنظیم کنید.

در نهایت، اگر تمامی موارد فوق را بررسی کرده و هیچ یک از آنها عامل اصلی مشکل نبوده باشد، بهتر است به تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی مراجعه کنید. او می‌تواند علت دقیق مشکل را تشخیص داده و راه حل مناسبی برای آن پیدا کند.

برطرف کردن علت پارگی لاستیک درب لباسشویی :

گروه کارشناسان دنیا سرویس ( مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران ) حداکثر تلاش خود را به کار گرفته اند تا کلیه دلایل و علل پارگی لاستیک درب لباسشویی در این مقاله با شما به اشتراک بگذارند. با این وجود ما مدعی کامل بودن این محتوا نیستیم و امکان دارد در این مقاله به مشکل دستگاه شما اشاره ای نشده باشد و دلیل پارگی لاستیک درب لباسشویی شما مورد دیگری باشد. لذا شما می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 از مشاوره تلفنی رایگان با سرویسکاران ما بهرمند شوید و همچنین اقدام به ثبت سفارش جهت اعزام تعمیرکار به محل خود نمایید. حداکثر تلاش ما ارائه بالاترین سطح از کیفیت خدمات را با مناسب ترین تعرفه در کوتاهترین زمان ممکن به شما مشتریان گرامی ارائه نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *