آرشیو محبوب ترین مقالات, عیب یابی فنی یخچال فریزر

علت یخ زدن اواپراتور یخچال و لوله های پشت آن

علت یخ زدن اواپراتور یخچال

دلیل و علت یخ زدن اواپراتور یخچال چیست؟ این مقاله شامل کلیه علل و دلایل یخ زدن اواپراتور یخچال، راه های بررسی  و رفع آنها می باشد. شما با مطالعه با دقت این مقاله می توانید بدون صرف هرگونه هزینه مالی و زمانی اقدام به ایرادیابی مشکل یخ زدن اواپراتور یخچال نمایید. همچنین چنانچه شما علاقه ای نداشته باشید که شخصا به این اقدام مبادرت نمایید و یا ترس از این داشته باشید که اگر خودتان دستگاه را تعمیر نمایید، سلامت بخش های دیگر دستگاه به خطر بیافتد. در نتیجه تصمیم گرفته باشید تا با یک مرکز تعمیر یخچال معروف و شناخته شده تماس بگیرید تا تعمیرکاران آن مرکز اقدام به ایرادیابی و سرویس یخچال شما نمایند نیز مطالعه این محتوا خالی از لطف نیست چرا که شما دانش کافی برای نظارت بر عملکرد سرویسکار را فرا خواهید گرفت تا از هر گونه سو استفاده احتمالی بتوانید پیشگیری نمایید.

 

6 علت یخ زدن اواپراتور یخچال در یک نگاه :

یخ زدن اواپراتور یخچال فریزر ساید بای ساید می تواند ناشی از نشتی گاز مبرد، عدم تنظیم دما یخچال، آسیب دیدن ترموستات، خرابی سیستم دیفراست، کثیف شدن لوله ها کندانسور، باز ماندن طولانی مدت درب و اختلال در عملکرد هیتر، المنت و تایمر باشد.

 

گاز مبرد نشتی پیدا کرده است

اولین دلیل یخ زدن اواپراتور یخچال فریزرها که نیاز به بررسی آن وجود دارد، نشتی گاز مبرد می باشد. در صورت بروز کوچکترین سوراخ بروی لوله ها انتقال دهنده گاز مبرد، محل سوراخ و اطراف آن با ایجاد برفک مواجه خواهد شد. شما می توانید با نشت یابی و شارژ گاز یخچال این مشکل را برطرف نمایید.

 

دما یخچال تنظیم نیست

در صورتی که توجه خاصی به دما انتخاب شده برای یخچال فریزر خود و تغییر آن در فصول مختلف سال نداشته باشید. افزایش برودت دستگاه ممکن است منجر به یخ زدن اواپراتور شود. برای رفع این مشکل باید دما مناسبی متناسب با دما محیط قرار گرفتن دستگاه خود انتخاب نمایید.

 

ترموستات تنظیم نیست

وظیفه تشخیص دمای درون کابین یخچال فریزر و گزارش آن به برد الکترونیکی به منظور ارسال دستورات لازم به قطعات برعهده قطعه ترموستات می باشد. در صورتی که ترموستات با ایراد مواجه شود ممکن است شما با مشکل یخ زدن قطعات مختلف از جمله اواپراتور مواجه شوید. برای رفع این مشکل در دستگاه باید اقدام به تعمیر ترموستات یخچال خود نمایید.

 

عملکرد سیستم دیفراست اختلال پیدا کرده است

وظیفه سیستم دیفراست در یخچال فریزرها ذوب نمودن یخ و برفک های تشکیل شده درون دستگاه می باشد. در صورت خرابی یکی از قطعات این سیستم (هیتر، المنت، تایمر و …) چندان دور از تصور نیست که شما با مشکل یخ زدن اواپراتور در یخچال فریزر مواجه شوید. شما با تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر می توانید این مشکل را نیز مرتفع نمایید.

 

لوله ها کندانسور کثیف شده است

نشستن گرد و غبار و کثیف شدن لوله های کندانسور، فرآیند تبدیل گاز به مایع را در دستگاه دچار مشکل خواهد کرد و از جمله ایرادات شایع این مشکل یخ زدن اواپراتور دستگاه می باشد. برای رفع این ایراد شما باید اقدام به تمیز نمودن و تعمیر کندانسور یخچال فریزر خود نمایید.

 

درب به مدت طولانی باز مانده است

در صورتی که به علت فراموشی و یا بروز یک ایراد غیر طبیعی، مدت زمان زیادی درب دستگاه شما باز باقی مانده باشد، هوای درون کابین توسط ترموستات گرم تشخیص داده خواهد شد و موتور مجبور به فعالیت مستمر به منظور فراهم آوردن سرما لازم برای خنک شدن مواد غذایی موجود در درون دستگاه خواهد شد که این منجر به برفک زدن اواپراتور یخچال فریزر خواهد شد. شما با بسته نگه داشتن درب دستگاه به مدت 12 تا 24 ساعت می توانید این ایراد را برطرف کنید.

 

برطرف کردن علت یخ زدن اواپراتور یخچال :

گروه کارشناسان دنیا سرویس ( مرکز تعمیر یخچال در تهران ) حداکثر تلاش خود را به کار گرفته اند تا کلیه علل یخ زدن اواپراتور یخچال در این مقاله با شما به اشتراک بگذارند. با این وجود ما مدعی کامل بودن این محتوا نیستیم و امکان دارد در این مقاله به مشکل دستگاه شما اشاره ای نشده باشد و دلیل یخ زدن اواپراتور یخچال شما مورد دیگری باشد. لذا شما می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 از مشاوره تلفنی رایگان با سرویسکاران ما بهرمند شوید و همچنین اقدام به ثبت سفارش جهت اعزام تعمیرکار به محل خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *