آموزش سرویس و تعمیر یخچال فریزر

کار سنسور یخچال چیست

کار سنسور یخچال چیست
  • کار سنسور یخچال چیست

 

یخچال فریزرهای امروزی از سنسورهای زیادی برخوردار هستند، سوال مهمی که در این جا پیش می آید این است که کار سنسور یخچال چیست ؟ در حقیقت وجود این سنسورها باعث هوشمند شدن یخچال ها می شوند. برای آشنایی با کاربرد انواع سنسورهای یخچال فریزرها با ما همراه باشید این سنسورها هر کدام وظیفه ی خاص خود را دارند.

 

  • آشنایی با کار سنسور یخچال چیست

سنسور دمای یخچال:

وظیفه ی این سنسور اندازه گیری دمای داخلی یخچال فریزرها است سپس گزارش آن را به برد اصلی یخچال اعلام می کند. براساس این گزارش برد اصلی در یخچال تصمیم می گیرد که آیا موتور یخچال روشن شود یا خیر. با توجه به این عملکرد متوجه می شویم که این سنسور یکی از مهم ترین سنسورها در یخچال ها است و در صورت ایجاد اشکال در آن سیستم سرمایشی را دچار اشکال می کند.

 

سنسور دمای فریزر:

این سنسور وظیفه دارد که دمای داخلی محیط یخچال فریزر را اندازه گیری کند. ممکن است این پرسش پیش بیایید. برد اصلی در یخچال ها براساس دمای محیط یخچال اندازه ی ولتاژ ورودی به کمپرسور یخچال را تنظیم می کند. در صورت خراب شدن این سنسور ممکن است آسیب هایی به موتور یخچال وارد شود.

 

سنسور دیفراست:

یکی از مهم ترین سنسورها در یخچال فریزرها سنسور دیفراست است که باعث جلوگیری از تجمع برفک در یخچال فریزر ها می شود. در حقیقت سنسور دیفراست عملکردی دارد که تشخیص می دهد که قطعه چه زمانی گرم می شود تا برفک ها شروع به ذوب شدن کنند و در چه تایمی کار خود را متوقف کنند. وجود این سنسورها در یخچال فریزرها باعث می شود که اپراتور از طول عمر بیشتری برخوردار باشد.

 

سنسور درب یخچال:

زمانی که درب یخچال را باز می کنیم چراغ داخل آن روشن می شود که این فرایند توسط سنسور درب یخچال انجام می گیرد. در صورتی که درب یخچال فریزر بیش از اندازه باز بماند با صداهایی مانند بوق زدن و هشدار روبرو می شویم. این امر به این دلیل است که با باز ماندن بیش از حد درب یخچال گرما وارد یخچال شده و سرما از آن خارج می شود.

 

سنسور دیسپنسر یا آبریز یخچال:

این سنسور را معمولا در یخچال هایی به کار می برند. زمانی که لیوان را در بخش دیسپنسر قرار می دهند سنسور مورد نظر اجازه می دهد که آب یا یخ از آن خارج شود.

 

سنسور دمای کمپرسور یخچال:

این سنسور را به عنوان یکی از مهم ترین سنسورها در یخچال می شناسند که وظیفه ی آن اندازه گیری دمای کمپرسور است در صورت داغ شدن آن کمپرسور را خاموش می کنند.

 

چرا باید با دنیا سرویس تماس بگیریم!

اول ارائه خدمات جامع در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی ( تعمیر یخچال ، تعمیر یخچال فریزر ، تعمیر ساید بای ساید ، تعمیر ماشین لباسشویی و … )، دوم حضور کادری مجرب از سرویس کاران با دانش و تعمیرکاران با تجربه و تکنسین های متخصص، سوم ارائه خدمات فوری در محل که سبب کاهش هزینه های حمل نقل دستگاه و عدم اتلاف وقت شما خواهد شد، چهارم دریافت هزینه های تعمیرات منطبق بر تعرفه های مشخص و مطابق اعلام اتحادیه، و در پایان ارائه گارانتی برای خدمات دریافتی که می تواند بالاترین سطح از ارائه خدمات به شما را تضمین نماید. موارد یاد شده در بالا تنها چند تا از مهم ترین دلالیلی است که می تواند سبب تماس شما با دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ) در میان انبوهی از مراکز ارائه دهنده خدمات ایرادیابی و سرویس لوازم خانگی شود.

 

فرآیند تعمیر لوازم خانگی در دنیا سرویس  :

        1. ثبت درخواست تعمیر به صورت آنلاین در سایت و یا تماس با پشتیبانی توسط شما
        2. ارجاع درخواست شما به نزدیک ترین نمایندگی و مرکز تعمیرات توسط دنیا سرویس
        3. تماس تعمیرکار با شما جهت هماهنگی برای ساعت مراجعه به منزل یا محل کار شما
        4. مراجعه سرویسکار به محل و عیب یابی تخصصی مشکل به وجود آمده برای دستگاه
        5. ارائه یک گزارش کامل از دلالیل خرابی دستگاه ، راه های رفع و هزینه های مرتبط آن
        6. تعمیر دستگاه در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت مورد نظر توسط تعمیرکار
        7. اتمام فرآیند تعمیرات دستگاه و تحویل آن به صورت سالم مثل روز اول خرید به شما
        8. خدمات ما در این جا به پایان نمی رسد و ما کیفیت خدمات خود را تضمین می نماییم