آرشیو محبوب ترین مقالات, ارور و کد خطا ماشین لباسشویی ها

کد خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ و شیوه برطرف کردن آن

کد خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ

مفهوم کد خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ که بروی نمایشگر نمایش داده شده، به همراه راهکار رفع ارور یا کدخطا لباسشویی سامسونگ در این مقاله از سایت با جزئیات کامل مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. هدف از انتشار این محتوا آشنایی شما عزیزان با مشکلات احتمالی بوجود آمده برای ماشین لباسشویی تان که توسط خود دستگاه شناسایی شده و بروی صفحه نمایش توسط کدخطا یا ارور نمایش داده شده همراه با شیوه برطرف نمودن آن ارور یا خطا به صورت گام به گام می باشد. همچنین چنانچه شما عزیران نیاز به دریافت خدمات مشاوره یا تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در محل، در راستای برطرف نمودن خطاها و ارورهای نمایش داده شده بروی صفحه نمایشگر لباسشویی سامسونگ خودتان هستید می توانید با بخش پشتیبانی دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 تماس بگیرید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E1 لباسشویی سامسونگ :

آبگیری خارج از زمان معین اتفاق افتاده است. برای رفع این ارور ابتدا شیر ورودی، شیلنگ ورودی، فیلتر آب و اجزای جاپودری را بررسی کنید. اگر مطمئن هستید که این قطعات مشکلی ندارند شیر برقی را تست کنید، اگر شیر برقی سالم است احتمالا ولتاژ مناسب برای راه اندازی شیر برقی توسط برد الکترونیکی تامین نمی شود و مشکل ازبرد است.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E2 لباسشویی سامسونگ :

آب داخل لباسشویی تخلیه نشده است. ابتدا دستگاه را به سمت جلو بکشید و مطمئن شوید که شیلنگ تخلیه مسدود نشده است. فیلتر پمپ تخلیه در جلو و پایین دستگاه را باز کنید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. پمپ تخلیه را تست کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. ولتاژ خروجی مورد نیاز پمپ را از روی برد الکترونیکی اندازه گیری کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E3 لباسشویی سامسونگ :

آب لباسشویی سر ریز شده است. سیستم هیدروستات شامل شیلنگ، مخزن و کلید هیدروستات بررسی شود. برد الکترونیکی باید چک شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E4 لباسشویی سامسونگ :

لباس ها داخل دیگ لباسشویی بالانس نیست. برای حل مشکل، لباس ها را به طور یکنواخت در ماشین لباسشویی قرار دهید و وزن لباس ها را کاهش دهید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E5 یا  E6 لباسشویی سامسونگ :

المنت یا هیتر ایراد پیدا کرده است. برای رفع این خطا باید قطعات زیر بررسی شود: المنت، سنسور حرارتی، سیم کشی داخلی و برد الکترونیکی

تا اینجا با مفهوم تعدادی از ارور ماشین لباسشویی سامسونگ به همراه راهکار رفع این کدخطا لباسشویی سامسونگ آشنایی پیدا کردید. در صورتی که ایراد بروز پیدا کرده نیاز به دانش فنی خاصی ندارد می توانید خودتا شخصا اقدام به برطرف نمودن آن نماید. اما چنانچه رفع خطای شناسایی شده در ماشین لباسشویی سامسونگ شما نیاز به تجربه و دانش فنی خاص دارد شما می توانید به دنیا سرویس نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اعتماد نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E7 لباسشویی سامسونگ :

سنسور فشار آب یا هیدروستات ایراد پیدا کرده است. به طور کلی هر گونه مشکل در یکی از قسمت های سیستم هیدرواستات اعم از شیلنگ، مخزن و سنسور فشار باعث بروز این خطا می شود. گاهی مشکل در برد الکترونیکی نیز باعث این خطا می شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E8 لباسشویی سامسونگ :

رابطه بین برد با قطعات دچار مشکل شده است. این یک کد خطایی است که زمانی رخ می دهد که برد الکترونیک و قطعاتی مانند موتور، المنت، پمپ تخلیه و غیره با هم هماهنگ نیستند. در صورت بروز این خطا، یک بار دستگاه را از برق جدا کرده و مجدد وصل کنید، برنامه جدیدی را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل، برد الکترونیک و هر یک از قطعات ذکر شده در بالا باید بررسی و ایرادیابی شوند.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور E9 لباسشویی سامسونگ :

مشکل نشتی و آبریزی وجود دارد. برای رفع این خطا باید قطعات داخلی بررسی شود و در صورت نشتی قطعه معیوب تعمیر یا تعویض شود.قطعاتی که باید بررسی شوند عبارتند از پمپ تخلیه، بلبرینگ و کاسه نمد، واشر بین پوسته اصلی دیگ و واشر بین دو نیمه دیگ، واشر آب بندی المنت و سنسور المنت، جاروبرقی، لاستیک اطراف درب، شیرهای برقی، شیلنگ ها و اتصالات داخلی. استفاده زیاد یا بی کیفیت از مواد شوینده می تواند باعث نشتی و خطای مورد نظر شود، اما انتخاب دقیق نوع و مقدار مواد شوینده می تواند کمک کننده باشد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور Eb لباسشویی سامسونگ :

ارتباط بین موتور و آی سی صحیح نیست. برای رفع این ارور باید موتور و برد الکترونیکی مورد بررسی قرار بگیرد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور EA لباسشویی سامسونگ :

دور موتور به درستی تشخیص داده نمی شود. برد الکترونیکی و سنسور تشخیص دور موتور (تاخو) باید مورد بررسی قرار بگیرد.

هنگامی که عملکرد ماشین لباسشویی با خطا مواجه شده و صفحه نمایش دستگاه پیغامی را نشان می دهد مسلما بخشی از خدمات تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز به آشنایی با مفهوم ارور ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین تسلط به راهکارهای برطرف نمودن این کدخطا لباسشویی سامسونگ دارد. چنانچه شما این مقاله را با حوصله خوانده باشید احتمالا دانش رفع برخی از خطاهای جزئی را به دست آورده اید. اما معمولا خطاهای وجود دارند که بدون داشتن تجربه حتی با دانستن نحوه رفع آن ایراد امکان برطرف نمودنشان وجود ندارد. شما در این زمینه می توانید روی خدمات مرکز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ دنیا سرویس حساب نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور Ec لباسشویی سامسونگ :

سنسور تشخیص دما یا ترمیستور مشکل دارد. برای رفع خطا، نه تنها باید قطعه ترمیستور را تعویض کنید، بلکه باید مقاومت هیتر (اهم) و خروجی ولتاژ هیتر را روی برد الکترونیکی اندازه گیری و بررسی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور Ed لباسشویی سامسونگ :

درب لباسشویی باز مانده است. ابتدا از بسته بودن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید سپس ماشین لباسشویی را خاموش کرده و بعد از 30 ثانیه روشن کنید. اگر هنگام بسته شدن درب ماشین لباسشویی همچنان کد خطای Ed روی صفحه ظاهر می شود، در این صورت میکروسوئیچ درب، زبانه درب، برد الکترونیکی، سیم کشی داخلی یا موتور مشکل دارد.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور 5E SE nd لباسشویی سامسونگ :

در قسمت تخلیه ایرادی وجود دارد. پمپ تخلیه را تست نماید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید. شیلنگ تخلیه را از نظر گرفتگی و پیچ خوردگی بررسی کنید. فیلتر پمپ و محفظه آن را بررسی کنید. پروانه پمپ ممکن است به دلیل اجسام خارجی مانند دکمه ها، سکه ها، سنجاق ها و غیره نچرخد و آب تخلیه نشود. ولتاژ برق خروجی برد کنترلی که برای راه اندازی پمپ عرضه می شود را اندازه گیری کنید و در صورت عدم وجود ولتاژ مناسب یا نامنظم، برد الکترونیکی را تعمیر یا تعویض کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور 1E 4E E1 IE لباسشویی سامسونگ :

سیستم آبگیری ایراد دارد. شیر ورودی اصلی را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کنید. فیلتر تصفیه ورودی آب را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. شیلنگ ورودی را چک کنید تا خم یا له نشود. صافی شیر برقی را بررسی کنید چرا که از ورود رسوبات و اجسام به داخل شیر جلوگیری می کند، تجمع این رسوبات در صافی مانع از ورود آب به ماشین لباسشویی می شود. شیر برقی را تست کنید و در صورت وجود مشکل آن را تعویض کنید. سیستم هیدروستات را بررسی کنید. سوئیچ فشار آسیب دیده، انسداد یا سوراخ در منبع یا شیلنگ هیدرواستات، فرآیند استخراج آب را مختل می کند. برد کنترل اصلی منبع آب را بررسی کنید. سیم کشی را برای شیرهای الکتریکی و هیدروستات بررسی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور EA EB 8B 3E 3E1 3E2 3E3 3E4 لباسشویی سامسونگ :

عملکرد موتور و سنسور تشخیص دور مشکل پیدا کرده است. برد الکترونیک را چک کنید. موتور را بررسی کنید و از اتصال کانکتورها مطمئن شوید. سنسور تاخو (سنسور تشخیص دور) را تست کنید و مطمئن شوید که مقدار اهم آن درست است. خازن راه اندازی موتور را بررسی کنید.

سامسونگ ( Samsung ) از محبوب ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران بشمار می رود که دانستن مفهوم ارور ماشین لباسشویی سامسونگ در صورتی که شما یکی از ماشین لباسشویی های آن را خریداری کرده باشید، ضروری به نظر می رسد. قطعا شما با مطالعه این مقاله با تعدادی از خطاها و ارورهای نمایش داده شده به همراه شیوه های برطرف کردن کدخطا لباسشویی سامسونگ آشنایی پیدا خواهید کرد. همچنین در صورتی که نیاز به تعمیرکار سیار تعمیر لباسشویی سامسونگ برای رفع خطاهای احتمالی نمایش داده شده داشته باشید می توانید با دنیا سرویس تماس بگیرید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور PE 2E 9E1 9E2 لباسشویی سامسونگ :

پاور و ولتاژ برق ورودی مشکل دارد. اول از همه، ماشین لباسشویی را خاموش و بعد از 1 دقیقه روشن کنید. اگر خطا برطرف نشد، ابتدا ولتاژ خروجی (با استفاده از ولت متر) اندازه گیری کنید تا مشکل وجود نداشته باشد. دوشاخه برق ورودی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی به پریز وصل شده است. سپس ورودی الکتریکی ماشین لباسشویی را در حین کار اندازه گیری کنید. ولتاژ شروع مناسب برای ماشین لباسشویی سامسونگ 220 (~V) است، اگر مقادیر اندازه گیری شده ولتاژ ورودی کمتر یا بیشتر از 220 ولت باشد، این خطا ظاهر می شود. در صورتی که ولتاژ برق ورودی مشکلی نداشته باشد، مشکل در قسمت منبع تغذیه برد کنترل است و باید برد الکترونیک را تعمیر یا تعویض کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور AE 13E لباسشویی سامسونگ :

ارتباط بین برد main و sub قطع شده است. ابتدا محل اتصال کانکتورها به برد را بررسی کنید و سپس برد را از پنل جدا کنید و در صورت وجود لحیم سرد روی پایه قطعات لحیم شده آن را درست کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور BE1 BE2 12E 14E لباسشویی سامسونگ :

یکی از دکمه ها گیر کرده است. برای رفع این خطا، دستگاه را از برق نکشید و از نوک سوزن و دستمال برای تمیز کردن اطراف سوئیچ استفاده کنید. برای این کار می توانید از اسپری کنتاکت شور نیز استفاده کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور 8E لباسشویی سامسونگ :

سنسور MEMS خراب شده است. کانکتور متصل به آن را بررسی نمایید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور 18E BE3 sr لباسشویی سامسونگ :

پلاتین های رله اصلی به هم چسبیده است. این ارور زمانی رخ می دهد که برد الکترونیکی مشکل دارد و عمدتا مربوط به چسبیدن پلاتین های رله اصلی می باشد. این مشکل می تواند به دلیل نوسانات داخلی و یا فرسوده شدن رله به مرور زمان باشد. در این صورت برد کنترل اصلی باید تعمیر شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور DE DE1 DE2 لباسشویی سامسونگ :

درب دستگاه باز مانده است. برای رفع ارور ابتدا درب ماشین لباسشویی را یک بار باز و بسته کنید و مطمئن شوید که درب بسته است، سپس بعد از سی ثانیه لباسشویی را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر خطای درب دوباره نمایش داده شد: میکرو سوئیچ درب را تست کنید. زبانه درب را چک کنید. برد کنترل پنل اصلی را بررسی شود.

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی سامسونگ علی الخصوص ماشین لباسشویی های ساخت این برند نیاز به دانش آشنایی با ارور ماشین لباسشویی سامسونگ دارد. دنیا سرویس مرکز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران با بهره مندی از کادری مجرب شامل تعمیرکاران با  دانش و سرویسکاران با تجربه آمادگی دارد تا در راستای رفع کدخطا لباسشویی سامسونگ به شما سروران گرامی خدمات رسانی نماید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور CE لباسشویی سامسونگ :

دمای آب بالا است. سنسور دمای آب و پس از آن برد الکترونیکی را تست کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور FE لباسشویی سامسونگ :

فن خشک کن یا سیستم airwash ایراد دارد. اگر فن معیوب شود یا پره های فن به قسمت های اطراف چسبیده باشد، برد الکترونیکی عملکرد صحیح فن را تشخیص نمی دهد، بنابراین خطای فوق ظاهر می شود. همچنین اگر رله شروع فن متوقف شده باشد یا کار نکند، این کد خطا نیز ظاهر می شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور HE2 HE3 لباسشویی سامسونگ :

هیتر در سیستم بخار ایراد پیدا کرده است. خطای فوق به دلیل خرابی هیتر، سنسور یا برد الکترونیکی نمایش داده می شود، بنابراین لازم است قطعات فوق بررسی، تعویض یا تعمیر شوند.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور HE E5 HE1 E1 EC لباسشویی سامسونگ :

هیتر و سنسور دمای آب ایراد پیدا کرده است. هیتر دستگاه را در پایین دیگ تست کنید تا مطمئن شوید که اتصال کوتاه یا قطعیوجود ندارد. سنسور دمای آب را در نزدیکی هیتر تست کنید و از صحت مقدار اهم آن اطمینان حاصل کنید. برد کنترل را از نظر اجزای مربوط به دمای آب بررسی کنید. مشکل در سیستم هیدروستات می تواند باعث ایجاد این کد خطا شود. بنابراین سیستم هیدروستات را بررسی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور LE LE1 11E E9 لباسشویی سامسونگ :

لباسشویی آبریزی پیدا کرده است. موارد زیر را از نظر نشتی به دقت بررسی کنید: پوسته دیگ، بلبرینگ ها و کاسه نمد، لاستیک دور درب، پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه، پوسته پمپ، دریچه فیلتر پمپ، شیر برقی، جاپودری، شلنگ و منبع هیدروستات و اتصالات و شلنگ های متصل به دیگ

در صورتی که نمایشگر ماشین لباسشویی اروری را به نمایش بگذارد تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ با توجه به تسلطی که بروی مفهوم ارور ماشین لباسشویی سامسونگ دارد. در وهله اول علت خطا را شناسایی می نماید و سپس درصدد رفع کدخطا لباسشویی سامسونگ بر می آید. دنیا سرویس با توجه به بکارگیری کادری مجرب از تکنسین های کارآزموده آمادگی دارد تا این خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه به شما کاربران گرامی ارائه نماید.

مفهوم کدخطا و راهکار رفع ارور OE OF E3 OC لباسشویی سامسونگ :

آبگیری بیش از حد و سر ریز شدن آب از دستگاه. سوئیچ فشار (هیدروستات) را بررسی کنید. منبع و شیلنگ هیدروستات را برای انسداد یا نشتی بررسی کنید. برد الکترونیکی را بررسی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور TE1 6E لباسشویی سامسونگ :

دمای آب به مقدار مشخص نرسیده است. هیتر یا المنت را بررسی کنید که اتصال کوتاه یا قطعی نداشته باشد. سنسور دمای آب را تست نمایید. اتصال کانکتورها را بررسی کنید. سیستم هیدروستات را چک کنید. برد الکترونیکی را بررسی نمایید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور TE2 TE3 لباسشویی سامسونگ :

سنسور دمای سیستم ایرواش خراب شده است. هیتر یا المنت سیستم ایر واش را بررسی کنید تا اتصال کوتاه و قطعی وجود نداشته باشد. سنسور دمای سیستم ایر واش را تست کنید. اتصال کانکتورها را بررسی کنید.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور UE Ub E4 DC لباسشویی سامسونگ :

لباس ها داخل دیگ تعادل ندارند. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و پس از باز کردن قفل درب، لباس ها را به طور یکنواخت تقسیم کنید و از نو شروع کنید. قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی به مقدار و وزن لباس توجه کنید، در برخی از برنامه های شستشو، اگر مقدار کمی لباس داخل ماشین لباسشویی گذاشته شود، تعادل برقرار نمی شود. از قرار دادن بارهای سنگین در ماشین لباسشویی خودداری کنید. لباس های هم اندازه مانند حوله و لباس های زیر را به تنهایی در ماشین لباسشویی قرار ندهید و حتما چند لباس دیگر همراه آن داخل دستگاه بریزید. شایان ذکر است که خطا در برد الکترونیکی و سیستم تعلیق نیز باعث نمایان شدن کد خطای فوق می شود.

مفهوم کد خطا و راهکار رفع ارور SUD SUDs لباسشویی سامسونگ :

کف داخل دیگ بیش از اندازه است. دستگاه را خاموش کنید، پس از 10 دقیقه دوباره آن را روشن کنید و برنامه جدیدی را شروع کنید. هرگز از شوینده های بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

شناسایی علت کد خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ نمایش داده شده بروی صفحه نمایشگر بخشی از خدمات عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ به شمار می رود که توسط سرویسکار در راستای برطرف نمودن ارور یا کدخطا لباسشویی سامسونگ صورت می پذیرد. در صورتی که ارور نمایش داده شده بروی دستگاه شما در این مقاله وجود ندارد شما می توانید از طریق تماس با پشتیبانی دنیا سرویس به شماره 2900 8886 021 از خدمات مشاوره کارشناسان دنیا سرویس به رایگان بهره مند شوید و علت ارور نمایش داده شده بروی دستگاه تان را جویا شوید. همچنین شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله مشکلات رایج لباسشویی سامسونگ با سایر مشکلات این دستگاه و راه های رفع آنها آشنایی پیدا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *