تعمیرات قطعات لباسشویی

تعمیر موتور لباسشویی قدیمی ارزان و فوری

تعمیر موتور لباسشویی

آیا موتور لباسشویی قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر موتور لباسشویی چقدر است؟ تعویض موتور لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات موتور لباسشویی در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن موتور لباسشویی چیست؟ عیب یابی موتور لباسشویی چگونه انجام می شود؟ تعمیر موتور لباسشویی چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی موتور لباسشویی از عهده هر تعمیرکار ماشین لباسشویی بر می آید؟ موتور لباسشویی چیست؟ انواع موتور لباسشویی کدام است؟ طرز کار موتور لباسشویی چگونه است؟ قیمت موتور لباسشویی چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده موتور لباسشویی چیست؟ وظایف موتور لباسشویی چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول موتور لباسشویی کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در ماشین لباسشویی تان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

 

موتور ماشین لباسشویی چیست؟

موتور ماشین لباسشویی قطعه ای است که نیروی محرکه لازم برای گردش آبکش دستگاه را به منظور شستشو لباس ها و آبکشی آنها را فراهم می آورد.

 

موتور ماشین لباسشویی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

موتور لباسشویی ها اغلب از یک استاتور، سیم پیچ، روتور، واشر حلقوی، اتصال دهنده، تعدادی پیچ و مهره و احتمالا از برد الکترونیکی یا درایور تشکیل شده است.

 

انواع موتور ماشین لباسشویی کدام است؟

از انواع موتورهای که در ماشین لباسشویی ها به صورت مرسوم مورد استفاده قرار می گیرند می توان به موتور معمولی تسمه ای یا زغالی، بدون تسمه یا دیجیتال، دایرکت درایو (DC)، آسنکرون، یونیورسال و … اشاره داشت. تعمیر موتور لباسشویی در انواع برندها و مدل ها در دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی ) با مناسب ترین تعرفه صورت می پذیرد.

 

طرز کار موتور ماشین لباسشویی چگونه است؟

هنگامی که موتور شروع به فعالیت می نماید، تسمه شروع به چرخش می کند و با چرخش فولی، میل شفتی که به آبکش متصل شده است هم شروع به چرخش می نماید، با چرخش میل شفت، آبکش شروع به چرخش می کند.

 

وظایف موتور ماشین لباسشویی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی و یا به عبارت ساده تر تبدیل جریان برق به نیروی محرک برای چرخش آبکش دیگ ماشین لباسشویی از مهم ترین وظایف این قطعه به شمار می رود.

 

مشکلات متداول و ایرادات رایج موتور ماشین لباسشویی ها کدام ها هستند؟

نچرخیدن آبکش و شسته نشدن پارچه ها و ابسه، مشکل در خشک کن و خیس باقی ماندن لباس ها، سر و صدای دستگاه به علت خرابی بلبرینگ موتور، لرزش و تکان شدید لباسشویی و … از متداول ترین ایراداتی به شمار می روند که در صورت خرابی این قطعه شما با آنها مواجه خواهید شد.

 

علائم خرابی موتور ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه قصد داریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن موتور دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر موتور لباسشویی را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

 

  1. قفل شدن لباسشویی
  2. روشن نشدن لباسشویی
  3. متوقف نشدن لباسشویی
  4. نچرخیدن دیگ لباسشویی
  5. جرقه زدن زیر لباسشویی
  6. برق داشتن بدنه لباسشویی
  7. جلو نرفتن تایمر لباسشویی
  8. سر و صدای زیاد لباسشویی

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود موتور ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی ماشین لباسشویی برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب ماشین لباسشویی بهره بگیرید.

 

عیب یابی موتور ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

 از مهم ترین نشانه های ایراد این قطعه می توان به عدم چرخش آبکش دستگاه به هنگام انتخاب برنامه های مختلف برای شستشو اشاره داشت.

 

نحوه تست موتور ماشین لباسشویی چگونه است؟

تست موتور ماشین لباسشویی های امروزی در منزل امکانپذیر نیست اما در موتورهای زغالی برای تست می توان یک ذغال و یک تاخو با هم سری نمود و یک ذغال و تاخو برق داده شود تا عملکرد آن مورد بررسی قرار بگیرد. در موتورهای بسیار قدیمی که دارای تسمه هستند باید تسمه را از روی موتور بردارید و دستگاه را روشن نمایید. چنانچه موتور شروع به چرخش کرد، یعنی موتور سالم است.

 

علت های خراب شدن یا سوختن موتور ماشین لباسشویی چیست؟

اتمام طول عمر، تمام شدن ذغال دینام، روشن کردن پست سر هم دستگاه، نشتی آب روی موتور، کم و زیاد شدن ولتاژ در زمان فرآیند خشک کن و … از مهم ترین دلایل خرابی موتور ماشین لباسشویی ها به شمار می روند.

 

بهترین موتور ماشین لباسشویی ساخت کدام کشور یا برند است؟

بهترین موتور برای ماشین لباسشویی موتور اورجینال شرکت سازنده می باشد در صورتی که ماشین لباسشویی شما قدیمی است و پیدا کردن نمونه اصلی موتور آن سخت است توصیه می شود از مشاوره های یک مرکز تعمیر لوازم خانگی خوب برای انتخاب برند موتور مناسب با مدل ماشین لباسشویی تان استفاده نمایید.

 

آیا موتور ماشین لباسشویی قابل تعمیر است؟

بله با توجه به این که موتور از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده که در ارتباط با هم قرار دارند معمولا نیازی به تعویض کامل سیستم وجود ندارد با رفع مشکل و یا تعویض یکی از قطعات می توان ایراد دستگاه را برطرف نمود.

 

قیمت موتور ماشین لباسشویی چقدر است؟

موتور لباسشویی ها با توجه به کیفیت و برند شرکت سازنده با قیمت های متفاوتی در بازار موجود می باشند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که صرف قیمت موتور نباید ملاک ارزیابی شما برای خرید این قطعه قرار بگیرد زیرا ممکن است موتور های ماشین لباسشویی که با قیمت بسیار ارزانتری به نسبت سایر محصولات موجود در بازار عرضه می شوند نمونه تقلبی این کالا باشند.

 

هزینه تعمیر موتور ماشین لباسشویی چقدر است؟

تعرفه تعمیر موتور لباسشویی با توجه به برند و مدل دستگاه شما در دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) متفاوت می باشد. لذا شما عزیزان می توانید از طریق ارتباط تلفنی با پشتیبانی این مرکز با شماره تماس 2900 8886 021 و اعلام برند و مدل دستگاه خود در جریان هزینه دقیق تعمیر موتور لباسشویی خودتان قرار بگیرید.

 

تعویض موتور ماشین لباسشویی به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

اگر موتور ماشین لباسشویی نیم سوز شده باشد و یا به صورت کامل سوخته باشد چاره ای جز تعویض موتور ماشین لباسشویی وجود ندارد زیرا قیمت تعویض موتور در مقایسه با خرید یک ماشین لباسشویی جدید بسیار کمتر می باشد و همچنین شما بدون تعویض کردن موتور نیز قادر به فروش ماشین لباسشویی قدیمی خودتان نیستید و یا در بهترین حالت باید آن را به قیمت بسیار ناچیزی به فروش برسانید.

 

آیا تعمیرات موتور ماشین لباسشویی در منزل انجام می شود؟

بله تعمیرات موتور در محل انجام می شود و نیازی به جابجایی دستگاه و انتقال ماشین لباسشویی به دفتر مرکز تعمیر لوازم خانگی ندارد.

 

تعمیر موتور ماشین لباسشویی چقدر زمان می برد؟

حداکثر 30 دقیقه تا دو ساعت زمان برای تعمیرات و تعویض موتور لباسشویی مورد نیاز است.

 

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و یخچال فریزر، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *