تعمیرات قطعات یخچال

تعمیر تایمر یخچال فریزر

تعمیر تایمر یخچال

آیا تایمر یخچال قابل تعمیر است؟ هزینه تعمیر تایمر یخچال چقدر است؟ تعویض تایمر یخچال به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟ آیا تعمیرات تایمر یخچال در منزل انجام می شود؟ علت های خراب شدن یا سوختن تایمر یخچال چیست؟ عیب یابی تایمر یخچال چگونه انجام می شود؟ تعمیر تایمر یخچال چقدر زمان می برد؟ آیا تعمیرات تخصصی تایمر یخچال از عهده هر تعمیرکار یخچال فریزری بر می آید؟ تایمر یخچال چیست؟ انواع تایمر یخچال کدام است؟ طرز کار تایمر یخچال چگونه است؟ قیمت تایمر یخچال چقدر است؟ اجزا تشکیل دهنده تایمر یخچال چیست؟ وظایف تایمر یخچال چیست و چکاری انجام می دهد؟ مشکلات متداول تایمر یخچال کدام ها هستند؟ اگر سوالاتی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده است احتمالا با خرابی این قطعه در یخچال فریزرتان مواجه شده اید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتان را به دست آورید.

تایمر یخچال فریزر چیست؟

در یخچال فریزرهایی که سیستم یخ زدایی داشته و برد الکترونیکی ندارند برای از بین بردن برفک از قطعه ای به نام تایمر دیفراست استفاده می شود. در برخی یخچال های امروزی قطعه ای مستقل به نام تایمر وجود ندارد و این وظیفه به برد الکترونیکی محول گشته است. لذا برفک زدایی توسط هیتر المنت انجام می شود که از تایمر دیفراست دستور می گیرد و در یک زمان بندی خاص فعالیت می نماید.

تایمر دو زمانه یخچال فریزر چیست؟

در بعضی یخچال های قدیمی ایرانی و آمریکایی که اواپراتورها بزرگ هستند، زمان زیادی هیتر المنت باید کار کند که برفک ها آب شود. در این یخچال فریزر ها از تایمر های دو زمانه استفاده می شود. طرز کار این قطعه بدین شکل است که تایمر اول هیتر المنت را داغ می کند تا برفک ها آب شوند. سپس چون دما خیلی بالا می رود، تایمر دوم به خنک سازی این قطعه می پردازد.

انواع تایمر یخچال فریزر کدام است؟

تایمر یخچال فریزرها در مدل های 110 ولتی، 220 ولتی، تک زمانه، دو زمانه ساخت کشورهای چین، کره، ژاپن، مکزیک و … در بازار موجود می باشد. خدمات تعمیر تایمر یخچال فریزر دنیا سرویس کلیه مدلها و برندهای این قطعه را شامل می شود و از این نظر هیچ مشکل در ارائه خدمات تعمیر این قطعه در این مرکز وجود ندارد.

طرز کار تایمر یخچال فریزر چگونه است؟

طرز کار تایمرهای تک زمانه : به هنگام تشکیل برفک، تایمر دستور روشن شدن هیتر المنت به منظور گرم شدن دما و ذوب شدن یخ ها را صادر می نماید.

طرز کار تایمرهای دو زمانه : تایمر اول دقیقا مشابه تایمر تک زمانه عمل کرده و تایمر دوم اقدام به صدور دستور خنک نمودن برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعه می نماید.

تعمیر تایمر یخچال در تهران

وظایف تایمر یخچال فریزر چیست و چکاری انجام می دهد؟

در یخچال فریزرهایی که سیستم یخ زدایی دارند برای از بین بردن برفک از قطعه ای به نام تایمر دیفراست استفاده می شود. تایمر که قطعه ای الکترومکانیکی است به هیتر المنت فرمان روشن شدن داده و باعث ذوب شدن برفک های اواپراتور می شود.

مشکلات متداول و ایرادات رایج تایمر یخچال فریزر کدام ها هستند؟

یخچال ها دارای یک گرمکن در اطراف اواپراتور می باشند ، که هر چند ساعت لازم است وارد مدار شود و و برفک هایی که در اطراف اواپراتور جمع می شوند را ذوب نمایند. اگر تایمر یخچال فریزر به درستی کار نکند و به طبع آن گرمکن یخچال به موقع و به اندازه کار نکند برفک ها در یخچال انباشته می شود.

علائم خرابی تایمر یخچال فریزر چیست؟

 در ادامه قصد اریم تعدادی از رایج ترین ایراداتی که شما به هنگام مشکل پیدا کردن تایمر دستگاه مشاهده می نماید و احتمالا نیاز به تعمیر تایمر یخچال فریزر را به شما گوشزد می نمایند با هم مرور نماییم. ممکن است این نشانه ها به صورتی تکی و یا چند مورد به صورت همزمان در دستگاه رخ دهند.

  1. ارور دادن یخچال ( خرابی تایمر اغلب با تشکیل برفک داخل یخچال و نمایش کد هشدار بروی صفحه نمایشگر همراه خواهد بود )
  2. سرد نکردن یخچال ( عدم انجام دیفراست و تشکیل برفک موجب اختلال در انتقال سرما به داخل دستگاه خواهد شد )
  3. سرمای زیاد یخچال ( تشکیل برفک به دلیل عدم اجرای دیفراست صحیح را می توان ناشی از سرمای زیاد دستگاه برشمرد )
  4. اتومات نکردن یخچال ( موتور یخچال با توجه به گرمای داخل دستگاه در طول روز چندین بار خاموش و روشن خواهد شد، اختلال در عملکرد تایمر این فرآیند را نیز دچار مشکل خواهد کرد )
  5. روشن نشدن یخچال ( خنک نکردن دمای داخل یخچال به دلیل ایراد تایمر را شاید در برخی موارد بتوان به معنا روشن نشدن دستگاه در نظر گرفت )
  6. یخ زدن داخل یخچال ( مهم ترین نشانه ایراد تایمر یخچال فریزر همین عدم برفک زدایی و تشکیل یخ داخل یخچال می باشد )
  7. گرم شدن داخل یخچال ( اگر مسیر گردش هوا و ورود سرما بدلیل خرابی تایمر مسدود شود، دمای داخل دستگاه پس از مدتی گرم خواهد شد )
  8. یکسره کار کردن یخچال ( عدم تشخیص درست دما و یا تشخیص گرما به دلیل انسداد شریان های ورودی هوای سرد که با برفک پوشیده شده اند موجب افزایش فعالیت موتور به منظور تولید سرما خواهد شد )
  9. کار نکردن یخساز یخچال ( گرم شدن هوای داخل یخچال به دلیل خرابی تایمر موجب عدم تشکیل فرآیند تشکیل یخ در یخساز دستگاه خواهد شد )
  10. کار نکردن و یخ نزدن فریزر ( تشکیل برفک بروی لوله ها، ورود هوای سرد لازم به داخل فریزر را با مشکل مواجه خواهد کرد )
  11. برفک زدن یخچال بدون برفک ( یخ زدن و برفک زدن داخل یخچال هیچ معنایی ندارد به جز عدم فعالیت صحیح سیستم دیفراست که تایمر یکی از قطعات آن به شمار می رود )
  12. خاموش و روشن شدن یخچال ( زود خاموش و روشن شدن یخچال می تواند یکی از علائم خرابی تایمر یخچال فریزر قلمداد شود )
  13. قطع و وصل شدن برق یخچال ( اتصالی برق یخچال فریزر می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد که ایراد پیدا کردن تایمر یکی از آنها به شمار می رود )
  14. خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ( بسیار بعید است که خرابی تایمر موجب خاموشی صفحه نمایشگر دستگاه شود اما با این حال بد نیست این مورد را نیز در نظر گرفت زیرا در موارد اندکی این مشکل رویت شده )

در پایان این بخش از مقاله ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به این که یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده که با این قطعه در همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم برای انجام یک فرآیند مشخص کنار هم قرار گرفته اند و ممکن است ایراد بروز پیدا کرده و نشانه های آن که در بالا که ما به آنها اشاره داشتیم مستقیما با خرابی خود تایمر ارتباطی نداشته باشند و مشکل مرتبط با یکی از همین اتصالات یا قطعات باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که از تجربه لازم برای عیب یابی یخچال فریزر برخوردار نیستید برای پیشگیری از اشتباه در تشخیص خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات از دانش و تجربه یک سرویسکار مجرب یخچال فریزر بهره بگیرید.

تعمیر تایمر یخچال در تهران

عیب یابی تایمر یخچال فریزر چگونه انجام می شود؟

مشاهده برفک داخل یخچال فریزر و بروی لوله های آن اغلب به معنای خرابی سیستم دیفراست و تایمر آن می باشد برای اطمینان از این ایراد بهتر است در صورت مشاهده برفک داخل یخچال، یخچال را خاموش کرده کشوها و وسایل داخل آن را خارج نموده و قاب روی سیستم دیفراست را باز تموده و اجازه دهید برفک ها خود به خود آب شوند سپس یخچال را به برق وصل کرده و با مشاهده مستقیم عملکرد قطعات این بخش دلیل برفک زدن یخچال فریزر را مورد ارزیابی قرار دهید.

نحوه تست تایمر یخچال فریزر چگونه است؟

  1. سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید
  2. تایمر دیفراست یخچال را خاموش نمایید
  3. تنظیمات فعلی تایمر دیفراست را یادداشت نمایید
  4. یخچال را به پریز برق وصل نمایید
  5. باید گرما هیتر دستگاه را با دست احساس نمایید
  6. بعد از تنظیم، تایمر به مدت هشت تا 10 دقیقه شروع به گرم کردن هیتر می نماید

علت های خراب شدن یا سوختن تایمر یخچال فریزر چیست؟

دلایل مختلفی از جمله نوسانات شدید برق، عدم توجه به برفک و یخ زدن قطعه و یا حتی عدم اقدام فوری به تعمیر سایر قطعات در ارتباط با تایمر که مدتی از معیوب شدن آنها می گذرد و … را می توان علت خراب شدن تایمر یخچال فریزر برشمرد.

بهترین تایمر یخچال ساخت کدام کشور یا برند است؟

با وجود موجود بودن تایمرهای مختلف در بازار که ساخت شرکت های متفرقه و معتبر می باشند پیشنهاد می شود در صورت وجود تایمر مشابه اصلی که ساخت و تولید همان شرکت سازنده یخچال فریزر می باشد از همین تایمر استفاده نمایید.

آیا تایمر یخچال فریزر قابل تعمیر است؟

بله در صورتی که تایمر آسیب جدی ندیده باشد می شود آن را تعمیر نمود اما با توجه به قیمت مناسب این قطعه در مقایسه با سایر قطعات موجود در دستگاه جهت اطمینان خاطر بیشتر اقدام به تعویض آن با نمونه مشابه اصلی نمایید.

تعمیر تایمر یخچال در تهران

قیمت تایمر یخچال فریزر چقدر است؟

قیمت تایمر یخچال فریزرها با توجه به برند شرکت سازنده و کیفیت تولید قطعه بسیار متفاوت می باشد. پیشنهاد می شود صرفا به منظور کاهش هزینه های تعمیرات یخچال فریزر از خرید تایمرهای متفرقه و چینی یا ایرانی بی کیفیت جدا خودداری نمایید.

هزینه تعمیر تایمر یخچال فریزر چقدر است؟

تعرفه تعمیر تایمر یخچال فریزر با توجه به مشکلی که سبب ایراد این قطعه شده است متغییر می باشد. بنابراین جهت برآورد قیمت دقیق خدمات تعمیر این قطعه نیاز به حضور سرویسکار در محل شما می باشد. بدین منظور شما می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره 2900 8886 021 درخواست ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر یخچال فریزرتان را توسط کارشناسان دنیا سرویس ( مرکز تعمیر لوازم خانگی ) ثبت نمایید.

تعویض تایمر یخچال فریزر به صرفه تر است یا تعمیرات آن؟

با توجه به قیمت مناسب تایمر به نسبت سایر قطعات موجود در یخچال مانند موتور یا برد الکترونیکی پیشنهاد ما این است که جهت آسودگی خاطر اقدام به تعویض قطعه نمایید. البته در صورتی که ارزیابی تعمیرکار تعمیرات این قطعه باشد توصیه ما به شما نادیده گرفتن نظر ما و توجه به دانش و تجربه سرویسکار می باشد.

آیا تعمیرات تایمر یخچال فریزر در منزل انجام می شود؟

بله برای تعمیرات تایمر نیازی به انتقال یخچال فریزر به تعمیرگاه نیست و در همان محل شما مشکل دستگاه برطرف خواهد شد.

تعمیر تایمر یخچال فریزر چقدر زمان می برد؟

تعمیرات این قطعه با توجه به تجربه سرویسکار به یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد.

تعمیر تایمر یخچال در تهران

دنیا سرویس ( مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی )

عدم دسترسی به تعمیرکاران مجرب و مشکلات فراوان خانواده های ایرانی با سرویس کاران کم تجربه در زمینه تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ، در دهه نود شمسی مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا پس از مدت کوتاهی ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی به صورت آفلاین ، در راستای ارائه با کیفیت ترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در کوتاهترین زمان ممکن با مناسب ترین تعرفه در محل شما متقاضیان گرامی، خدمات خود را به صورت آنلاین و تحت برند دنیا سرویس به شما همراهان گرامی ارائه نمایند. هدف تیم مدیریتی این مجموعه از بدو تاسیس جذب و بکارگیر مجرب ترین تکنسین ها، با دانش ترین تعمیرکاران و با تجربه ترین سرویسکاران در راستای افزایش اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی به کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه می باشد. ما به خود افتخار می کنیم که به جای مشتریان وفادار، دوستانی با دوستی های پایدار برای خود داشته باشیم.